Képzelt beszélgetés * egy ronda képű angollal
Képzelt beszélgetés * egy ronda képű angollal

Egy angol söröző illata piszkosul eredeti tud lenni. A csapóajtós budi légfrissítő parfümje mellett, a tegnap kilottyant ale erjedt életet hosszabbító bűze kész felüdülés. Bár az is lehet, hogy a fekete, füstízű porter-be mártotta az élet kenyerét az alkonyat. Mégis betérek ritkán, ide a kultúra bölcsőjébe, ahol egy „ronda” angol a csapos – aki egyébként negyedik generációs magyar.
- Neked van egy ronda kis orszagod, Lesly – löki elém a sört, amire egyébként mindennap vendége lennék, persze a whisky önköltséges.
- Még az a szerencse, hogy a te új hazád gyönyörű, Jancsikám – szólítom tudatosan magyarul, mert hiszen ő már John.
- Van az neked miniszterod, az a Puskin, akinek osztan tancolol, te is meg mindenki – hozakodik elő az innét-onnét hallott, összekutyult újabb infóval.
- Janikám, ne hülyülj, a Putyin nem az én miniszterem, hanem az oroszoké, és már nem is az, hanem köztársasági elnök.
- Az van az a mindegy, Lesly.
- Ja, értem. Akkor neked is Putyin a miniszterod?
- Ne vickolj Lesly, nekem itten van nem diktaturo, azt kiralunk nem szereti.
- Most már értem, akkor a királynédnak te mondod meg, hogyan kell majd holnap csapolni az ale-t vagy a porter-t, és mennyit is kérsz, ha a korsóból kisajnálod az 1-2 decit.
- Az van zöldseg, Lesly. Ozt írjo a Observer, hogy Lukasenka, meg a Chavez megy nektek segít, mert ez az minisztor gyerek tanulja diktaturo...
- Igen tudom, meg a makulátlan angol Khon Miska is jó úttörő, ahol tud segít, hogy majd ha először eljut Bjelorussziába, Venezuelába vagy Magyarországra már mindenki fejből fújja majd okosságát, mint az „egyszer-egyet”.
- Nem jo ez, Lesly becsap ez a neked miniszterod teged es engemet, meg ozt egeszen Europe.
- Tudod mit Janikám, becsap téged ez a Khon Miska...
- Nem komolyan mondod, Lesly?
- Bizony, komolyan mondom Jancsikám, de az úr megbocsát...
- Tudom, de azt szoljak erre, hogy csak egy evben egyszer van neki bocsánat...

Kiszámolom az aprót, miközben hallom, hogy Jancsi már John-ná avanzsálva vágja a „pubhouse” közönségének a ronda magyartól hallott mondatait, s csak remélni lehet, hogy egyszer el is találja az igazságot.



Az írás megjelentetője: Fullextra.hu
http://www.fullextra.hu

Az írásmű webcíme:
http://www.fullextra.hu/modules.php?name=Sections&op=viewarticle&artid=22429