Változatok a demokráciára (4. rész)
Változatok a demokráciára (4. rész)

Az egész úgy kezdődött, hogy Szí szagot fogott a tyúkól melletti fészerben, de pechjére ma már téglából van ez a fránya cincogi-éléskamra is. Sur lelt egy majdnem lyukat az ajtó mellett. Elég kicsi volt...

- Hihetetlen, hogy éppen ilyen kis lyukat volt mersze felfedni.

Ezen aztán keményen egymásnak mentek. Már-már úgy nézett ki a kardot választják a párbajban, amikor megjelent Rá.

- Mi a fenét csináltok ti idióták? Még kárt tesztek egymásban, és akkor ki lesz az alom ura?

- Jó, hogy jöttél Rá. Képzeld el, én, a környék legsukárabb Szí-mestere szagot fogtam, de ez a balfácán Sur olyan kicsi lyukat lelt csak, amin képtelenség megközelíteni az illatok eredetét...

- Az anyád kínja! Te sete, éppen olyan helyen fogtál szagot, ahol egy szellentésnyi lyuk lelhető csak...

- No, álljunk meg egy szóra! Én, Rá, a formás fenekű azt mondom, hogy ki kell rágni azt a lyukat, és bemegyünk...

Demokratikusnak vélték az ötletet, és felváltva rágtak. Rágtak, és csak rágtak. Eljött a pettyes sötétség, és előmászott a fényesedés is, amikor Rá kiáltott:

- Bejutottunk!

Mindhárman odaugrottak a lyukhoz, de egyszerre bizony nem fértek be.

- Álljatok arrébb, enyém az elsőbbség! Hiszen én fogtam szagot...

- A francot, az engem illet, mert én leltem a kis lyukat!

- Nem úgy az, ha én nem jövök azóta is itt veszekedtek – kontrázott Rá. - Döntsünk demokratikusan.

- Ez jó ötlet - ujjongtak a többiek.

És már kezdték is a szavazást:

- Én magamra szavazok! - harsogta Szí, és rohant volna lyuk felé, hiszen demokratikusan ő kezdte (meg ő volt a leghangosabb is).

- Nono, nem hiszem el! - ordított Sur. - Természetesen a demokrácia engem illet.

- Sajnálom, tévedtek. A demokráciát én találtam ki, és mivel hárman vagyunk, akkor igazságos, ha valamelyikünk két szavazatot kap.

Döbbent csend következett. Aztán újra egymásnak estek, és a hatalmas hangzavarban nem vették észre a settenkedő kandúrt.

Zagyvaróna, 2015. március 16.



Az írás megjelentetője: Fullextra.hu
http://www.fullextra.hu

Az írásmű webcíme:
http://www.fullextra.hu/modules.php?name=Sections&op=viewarticle&artid=22463