A pici lány és az olimpia
A pici lány és az olimpia

Első kép:

Esős, őszi reggelre ébredtünk. A nyárfák alja már rozsdás-sárga a lehullott levelektől, az eperfa még tartja magát. Valóságos színkavalkád. Az ősz szivárványa...

- Hová mész, apa? - szólal meg egy álmos hang a hátam mögött.

- Dolgozni - terelem a szót, hiszen az én aprócska lányom tegnap kijelentette, hogy ő is indulni fog a futóversenyen, ahová engem a munkám szólít. Hiába próbálkoztam: hosszú az 5 kilométer, meg nincs is öt éveseknek verseny. Kemény volt az én pici lányom (Ugyan kire üthetett? - mondogatta ilyenkor a háttér). Nem maradt más, mint reménykedni, hogy korai lesz a hat órai kelés. Nem jött be.

- Igen. Tudom, elfelejtettél szólni, de már én is kész vagyok – előz meg a lépcsőn, és hóna alá vágja a gondosan becsomagolt tornazsákot. Nem is kérdezem mit csomagolt be, hiszen tudom minden ott van: futócipő, dressz, kisgatyó, váltóruha, törölköző, sapka (és sejtem, hogy a mamától kikunyerált Balaton szelet is ott lapul).

Csendben folyik aztán minden. Nem szólunk egymáshoz. Nyitja a kaput, beül a trabi hátsó ülésére... Tízkor lesz rajt. Nekem addig még kemény melóm van. Kiosztom a feladatokat. Hatalmas a stáb, hiszen ezer indulóban reménykedünk. Mindenki tudja a feladatát, s ott serénykedik egy kislány is: a díjakat rakja a díszelgő asztalra, a rajtszámok osztásánál segédkezik...

Rajt, majd célba-érkezés... A célbírók korcsoportokra terítik a több mint 1200 célba érkezőt, közöttük az én lányom...

Eredményhirdetés... A tíz év alatti lányok versenyében 3. Földi Kornélia

Csillog a szeme, az érem a nyakában, az oklevél mindenek álma, s az ajándék kis spiritusz főző pedig alig fér a kezébe...

Második kép:

Kemény hidegre ébredtünk. Már túl vagyok a reggelikészítésen. Bizony így kezdődik egy edző napja az edzőtáborban, aztán irány a lőtér. A Junior Biatlon Világbajnokságra készülünk. Nyolc versenyző két edző és egy vezető. A lánycsapatban, mint ranglistavezető – a kiemelt Dira Betti mögött a második helyen az én lányom neve olvasható.

13 év. Hatalmas idő. Korai kelések sok ezer kilométer, több ezer lövés, számolatlanul felemelt súlyzó, napi 1-2 ám sokszor 4-5 edzés, s persze iskola és minden ami egyébként átlagos is.

- Apa, kész vagyok – mondja az utazás előtti utolsó kemény terhelés után. A terheléses lőedzés és egy kis szorgalmi Női-steiget sízett, plusz 30 percig.

- Futás, befelé – terelem a házba, hiszen gőzölög az egész teste.

Harmadik kép:

Forni a Voltri, Olaszország. Közel száz induló. Nem éppen ideális, szeles idő. Nagy a felhajtás, TV, újságok, szép számú nézősereg. A Nemzeti Sport faggat az esélyeinkről, melyek a tisztes elvárás szintjéig érhetnek csupán, és nyilatkozom: a célunk, hogy a legjobb versenyzőnk a mezőny első felében végezzen. Ez hatalmas eredmény, hiszen mi magyarok nem tartozunk az élmezőnyhöz... A második körben is hibátlanul lő egy magyar lány, nagyon kevesen állnak ilyen jól a nagy szélben, aztán a végén ott marad egy bukó, de már mindenki ordít, hiszen a hatalmas kijelzőn az áll: a 3. lövészet után az első helyen áll az a magyar lány (persze még sokan vannak a pályán), de ilyen nem szokott lenni. Nem szokott bennünket ilyen öröm érni. Az egész magyar csapat a pálya és a stadion környékén szurkol.

- Húzd meg! Nagyon jó!

- Már nem sok van!

- Gyerünk Nellike!

Igen. Földi Kornélia megcsinálta. Ott virít a neve a 19. helyen a 87 indulóból. Rajta kívül a húszba magyarok junior VB-n csak ketten kerültek ezidáig. A Nemzeti Sport riportere is óriási meglepetésként hozta ezt a sikert, hiszen nem éppen az én nagylányomat várták az élmezőnybe. Nekem, mint edző-apának az esti IBU technikai értekezleten kapott pezsgő jelezte, hogy nem volt hiába való a hatalmas munka...

Tizenhárom évvel előbb, egy pöttöm lányka azt mondta az első 5 kilométeres versenye után:

- Apa, én ki fogok menni az Olimpiára...

Negyedik kép:

A kórházi büdös már átjárja mindenünket. Órák óta várjuk a műtét végét. A főiskolán gyakorlás közben eltörött alkari csontokat toldozzák helyre...

Akkor még nem tudtuk, hogy a következő évtől Földi Kornélia lesz a legfiatalabb edző a magyar biatlonsportban, és az az olaszországi szép siker lesz a végállomás. Az olimpia így álom maradt, ám - Nellike - mint edző Bekecs Zsuzsa olimpikon felkészítésén keresztül mégis ott lehetett jelképesen a világ legnagyobb sporteseményén.





Az írás megjelentetője: Fullextra.hu
http://www.fullextra.hu

Az írásmű webcíme:
http://www.fullextra.hu/modules.php?name=Sections&op=viewarticle&artid=22464