A cinege meséje
A cinege meséje

Egyszer volt, bizony volt, olyan messze, mint amilyen közel a kismalac túr. Tán még az Óperencián is túl, bár az is lehet, hogy csak a Ravaszlyuk végiben. Tudod, ott a Kisdomb mögött, hol siklott egykor a szánkó... Igen, ott lakott egy kis fenyőcske... Aprócska volt, alig nagyobb, mint te. Fenyőcske nagyon szeretett itt lakni. Naphosszat hallgatta a hatalmas társai suhogását, beszélgetett szellőcskével, kacarászott a napsugárral és hűs árnyékában pihent meg ugri-füles vagy éppen a csacska lepke. Szerette a nyarat a fenyőcske. Ám a didergős tél is tartogatott sok-sok szépet, lelket melengető gyönyörűséget. Messzire szólt ilyenkor a harangszó, s az ég ágacskáira pihe takarót szórt. Báli ruháján megakadt a holdsugár, és a fény is csillagokká vált.

Történt egyszer, hogy a sebes szárnyú cinege surrant a tűlevélkék alá...

- Szervusz fenyőcske – csacsogta a cinege.

- Szervusz cinege – ujjongott a fenyőcske.

- Nagyot nőttél fenyőcske.

- Sok esőt hozott a felhőcske...

- Képzeld fenyőcske, jártam a nagy kertben...

- És mit láttál cinege?

- Egy nagy fényességet az Óvoda-ablakon.

- Jaj, de jó! Jaj, mesélj, mi volt még!?

- Ott játszott a sok apró gyerek – csivitelt a cinege.

- És? Mi történt? - faggatta a fenyőcske.

- Egy nagy suhanást hallottam...

- Csak nem a szél bujkált a sarokban?

- Nem-nem... Képzeld egy testvéred termett ott, talpig díszben.

- Hú, mesélj még cinege!

- Ágain ezernyi szikrát játszott minden cukorka, girland és üveggömb.

- Volt ajándék is?

- Bizony volt, s a sok gyerkőc énekelve, ragyogó arccal bontogatta.

- És te?

- Én is kaptam ajándékot, bizony. Teli volt a madáretető a balkonon – mondta cinege, és megrázta szárnyacskáit.

- Csak nem elmész, cinege? Maradj még! - pityergett a fenyőcske.

- Mennem kell, fenyőcske... - és elrebbent a cinege.

- Gyere máskor is! - kérlelte a fenyőcske, mikor tűruháján megpillantott egy pihe tollat, mit a cinege ajándékba otthagyott...

*** Boldog Karácsonyt! ***





Az írás megjelentetője: Fullextra.hu
http://www.fullextra.hu

Az írásmű webcíme:
http://www.fullextra.hu/modules.php?name=Sections&op=viewarticle&artid=22467