Gender-kérdés
Gender-kérdés

-Naaa, Jutka!
- Nem! Figyelj csak, Feri! Jól átbúráztál a múltkor ezzel a Bifidusz bizbasszal, meg a macskákkal, hogy azok kényszeres szexualitást okoznak, hát vedd tudomásul, hogy nincs közöttünk semmi! Érted?!
- Oké, oké, csak ne vitázzunk…-sóhajtott Feri, nehézzé vált fejét a kezébe temette a pulton. Lassan belekortyolt a sörébe és bánatosan nézegette a kocsma legújabb innovációját: az akváriumot. Horgász volt, úgyhogy tetszett neki, még így, meggyötört szívügyi állapotban is. És persze furdalta a lelkiismeret (némileg), hiszen átverte a lányt (némileg), sajnálta a vörös kandúrt (némileg), amit kizártak azóta a raktárba és most is keservesen nyávogott.
De.
De milyen horgász az, aki nem akaszt, ha kapás van?!
Elmosolyodott az emléken, aztán keményen törni kezdte a fejét. Valami halvány stratégia kezdett kibontakozni az elméjében.
- Nos, Jutka, hagyjuk az egészet! – mondta.
- Hagyjuk is! – vágta rá a pultos.
- Nana, azért ne harapjál, mint egy fogasponty!
- Mi?! Eridj már, Feri! A pontynak nincsen foga! Jár ide rajtad kívül is néhány pecás, ennyit már összeszedtem agyilag, úgyhogy ne kamuzz! – nézett rá, megemelve szépen szedett szemöldökét.
- Haha! – mutatott az akváriumra a férfi. - Azok ott mexikói fogaspontyok! Poecilia veliferák!
- Te megint szórakozol!
- Nem!
- De!
- Nem!
Na, itt egy kicsit vágunk, mert hosszú lenne, ha szigorúan tartanánk magunkat a realista-dokumentarista hagyományainkhoz. Tehát:
- Tudod mit, Jutka! Nézz utána magadtól! – csapott a pultra Feri és elviharzás közben még visszaszólt a válla felett:  - Az első gazdaállatai a szex-gerjesztő baktériumoknak, majd rájössz te is, ha átalakulsz!
Bumm!
Bevágta a kocsmaajtót.
„Hülye Feri!” – gondolta Jutka. - „Nem is értem, hogy miről beszélt, milyen átalakulás?!”
Felnézett a kulturális-polcra.
Ja, talán még nem említettem, de ez olyan kocsma, hogy könyvek is vannak benne! Elvinni nem szabad, de olvasni igen. Szóval, volt ott a polcon néhány Búvár zsebkönyv is, többek között a diszhalas példány.
- Aha! – mormolta a lány. – Most lebuksz, kisapám, mert ebben benne lesz!
Belelapozott. Aztán az egyik oldalnál megállt, odavitte a könyvecskét az akváriumhoz és alaposan összehasonlította a látottakat.
-Ez lesz az! – mondta diadalmasan. – Jé! Tényleg fogasponty! És ha jól látom mindegyik nőstény, bár az egyik…  Nahát! Nem is kamuzott! – szégyellte el magát egy kissé. Aztán, ha már ott tartott végigolvasta a tudnivalókat. Egyre jobban kerekedő szemekkel. – Mi-mi- micsoda?! Hogyha a nőstény nem párzik, egy idő után… hímmé alakul át?!
Ránézett az akváriumra, miközben bevillant neki, hogy mit mondott mentében Feri: „majd rájössz te is, ha átalakulsz!”
- Jézusmária! – sikkantott fel és gyorsan belesett a saját szoknyája alá. – Jaj! Feri! – kapott a mobilja után.





Az írás megjelentetője: Fullextra.hu
http://www.fullextra.hu

Az írásmű webcíme:
http://www.fullextra.hu/modules.php?name=Sections&op=viewarticle&artid=23376