Enigma
- Kaliméra! – mondtam a sofőrnek és leszurkoltam a három eurót.
Az ránézett a pénzre és rosszallóan beletúrt a görög alkotmány által garantált háromnapos borostájába.
- Four - jelentette ki.
- Four?!
- Four, forever!
"Na, ez is egy rohadt kalóz, csak busszal jár" - gondoltam, ráadásul még hülye angol szóvicceket is fabrikál a káromra.
De mivel kiszolgáltatott célcsoport voltam (lásd még: idióta turista), így odatoltam még egy érmét.
Ő meg kivillantotta mind az ötvenhat hófehér fogát és mutatott a háta mögé, hogy üljek le.
Jegy meg nuku.
Micsoda erkölcsök! Tisztára, mint otthon...
Amúgy értelmes manusz lehetett, mert egy csomó friss rejtvényújságot fedeztem fel az ülése alatt.
Reméltem, hogy a végállomáson fejti majd és nem útközben, mert itt a közlekedés alapból is kötélidegzetet kíván.
Hál istennek, nem fejtett, de én tovább duzzogtam, hiszen az egy euró: az akkor is egy sör!
Ördögi gondolat kezdett kialakulni a fejemben...
És amíg kanyarogtunk a hegyek szélén Afrodité szentélye felé, a terv véglegessé alakult.
Óvatosan lehajoltam, mintha a hátizsákomban kotorásznék és elő is vettem egy tollat.
Sikerült!
Egyébként, ha már itt tartunk, a görög nyelv könnyen tanulható. Csupa ősi szógyök, ami négy másik nyelvből is visszaköszönhet.
Én tavernákban vettem részt egy gyorstalpaló tanfolyamon és három nap után már bármelyik itallapon nagy biztonsággal eligazodtam.
De most erre nem volt szükségem.
Sőt.
Inkább az esztétikára hajtottam.
A betűk egymásutániságát a kölcsönhatásuk adta.
Például az ómega után a mű az jól néz ki, de a fi az üti. Ahhoz inkább az alfa ad szép mintát.
Leszállás előtt ismét matattam az ülés alatt, de ez sem volt feltűnő, más is így tett.
Ment a kalimérázgatás oda-vissza, én viszont egy kicsit hosszabban mosolyogtam és néztem a sofőr ülése alá.
A felső négy rejtvényújság kissé elcsúszott.
- Kaliméra! - mondtam, majd hozzátettem: - Four.
Aztán lelkemben apró, bár kissé sátánista madárkák csicsergésével gyorsan eltávoztam.
Nem vártam meg, hogy megvizsgálja, miért sasoltam a rejtvényújságjaira.

Kicsit tintás maradt az ujjam.



Az írás megjelentetője: Fullextra.hu
http://www.fullextra.hu

Az írásmű webcíme:
http://www.fullextra.hu/modules.php?name=Sections&op=viewarticle&artid=23408