Akhilleusz
Majdnem a szokásos reggel volt. De csak majdnem.
A kávé kedvesen rotyorászott, amikor a Retró Rádió váratlanul bemondta, hogy meghalt Elvis!
A KIRÁLY... Döbbenet!
Istenem, mi jöhet még?! Nekem meg orvoshoz kell mennem!
Kinyitottam a hűtőt, hogy valami tízórait készítsek, mert sejtettem, hogy sokáig fogok időzni az SZTK-ban.
Hja, az élet, a világmindenség, meg minden, nem múlik nyomok nélkül. Mindenkinek meg lesz a maga keresztje...
Igen, ott van az a májfunkció, a vércukor és a koleszterin mellett. Esetleg egy felkiáltó jellel nyomatékosítva.
Szóval nem lehet már akármit zabálni és állatmódra beba... inni, mint a régi fénykorunkban.
De a Lidlben érdekes felfedezést tettem, sikerült beszerezni egy fél tucat kenguruízesítésű ausztrál
sütit alacsony patroklosz tartalommal és még két palack zéró energiatartalmú energiaitalt. Mondhatni,
meg voltam elégedve a zsákmánnyal!
Meg a sorszámommal a rendelőben, elég alacsonynak tűnt.
Meg az ókori görög héroszokkal is, de ezt majd később.
Előbb néhány fontos dolog a svédekről.
Ők gyártják a Nagy Svéd Cseppet, ki is plakátozták ide elém, szinte egyenlő a halhatatlansággal!
(Ebből venni fogok, az már biztos.)
Meg a SAAB gépkocsikat és a Gripen vadászrepülőket is ők gyártották, de nekem jelenleg megfelel a Skoda.
Ja! És szinte senkise beszél náluk magyarul.
Tehát.
Szóval, az első Gripenek berepülésekor hangzott el a pilóta és a légi irányítás között a következő párbeszéd:
- Center! Vi har ett problem!
- Vad år problemed, Gripen?
- En vild gås smord i båset och såg ingenting!
- Vänd 180 grader så faller det!
- Du vill inte ha en liten dvärg som reste på den...
Han skrev också för Plexiglas: Hjälp, jag är Nils Holgersson!

Bizony, bizony...
Tehát mindenki kerülhet kellemetlen helyzetbe, ami az egyiknek jó megoldás...
Ilyen hely a belgyógyászat is, ami - joggal! - az SZTK-n belül van, szemben a lehetséges
külgyógyászattal, ami mellett biztos figyelmetlenül elmentem a parkolóban.
Tehát ücsörögtem, megszámoltam a burkolólapokat, megsaccoltam a világítás nagyjábóli teljesítményét,
megvártam, hogy lehulljon az összes aranyszínű levél az ablak előtti fáról és hogy kinyíljon
az őszi ég, abban a juhászgyulai értelemben, ahogy azt kell.

Aztán egy váratlan pillanatban kidobta a betegbingó a számomat! Bing-bang!

Bejutottam és szigorú doktornő alaposan átnézhette végre a leleteimet. Belekezdett:
- Magának... hm, hm, úgy tűnik hogy az achilles-ina...
(- Jézusmáriaszentjózsef! Honnan?! Melyik érték jelezheti ezt a vérképből?! Mélyvénás izé?!
Ja, már érzem is, hajaj, azt hiszem a jobb lábam lesz az...)
- Szóval, úgy tűnik, hogy magának az achilles-ina: ...a mája.
- Hümm... Elnézést, doktornő! Ez inkább akhillesz-sarok lenne, egy metafóra, nem?
- Nem ízetlenkedjünk! Van magának elég baja, metafórára nem utalnak a leletek!




Az írás megjelentetője: Fullextra.hu
http://www.fullextra.hu

Az írásmű webcíme:
http://www.fullextra.hu/modules.php?name=Sections&op=viewarticle&artid=23428