Átlagcsalád
Kis hazánkban, valahol él az Átlagcsalád. Apuka építészmérnök, anyuka adminisztrátor, két gyermekük van. Havi adózott jövedelmük 268.000,- forint, családi pótlékkal együtt. Furán, de boldogan élnek. Minden hónapban kifizetik a víz-, villany-, telefon-, és fűtési számlát. Ruhára keveset, havi 8.000,- Ft-ot költenek. Autóval járnak dolgozni, autóval viszik a gyerekeket az iskolába, benzinre nem egészen 23.000,- Ft megy el, de legalább nem kell bérletet venniük. Így marad 118.000,- forintjuk havonta. Nem tudom, hol élnek ezek a családok, de ezt írták... Igaz, hogy minden családtag csak négyhavonta kap ruhát, mert így tudják beosztani a nyolcezer forintot. Nem butikban vásárolnak, hanem a sarki Aranymajom kínai üzletben. Ott kapnak ennyi pénzért egy farmert, egy háromszor mosható pólót és egy néhány hétig kitartó cipőt. Az Átlagcsalád nem utazik soha sehová, vidéki rokonaikat sem látogatják. Nyaralni sosem voltak. Az Átlagcsalád nem jár szórakozni, a gyerekek pedig még az állatkertet, a budai várat sem látták, a színházat, mozit csak kívülről ismerik. A gyerekek nem ebédelnek az iskolai menzán, nem fizetnek osztálypénzt, az iskolai kirándulásokon sem vesznek részt. Az Átlagcsalád nem költ születésnapokra, náluk nem használódnak el az ágyneműk, konyhai felszerelések, nem költenek wc-papírra, szappanra, fogkrémre, mosóporra. Sosem betegek, így gyógyszerre sincs kiadásuk. Náluk sohasem romlik el a tévé, a mosógép, a hűtőszekrény. Ők nem fizetnek drága szemétszállítási díjat, kommunális adót, és bár autójuk van, súlyadót, kötelező biztosítást sem. Autójuk elég régi, ezért nem kell havonta törleszteni, de olyan jó állapotban van, hogy javítani sem kell. Szerencsések, mert örököltek egy lakást, így egyikőjük fizetése nem megy el a lakástörlesztésre. Nem olvasnak naponta újságot, amivel szintén öt-hatezer forintot megspórolnak. Könyvet nem vesznek, a könyvespolcon a játszótérről felhozott kavicsok díszelegnek. Nem tartanak kutyát, akit etetni kell, és időnként oltani, így az állatorvost sem ismerik. Ha ez az Átlagcsalád úgy élne, mint egy átlagcsalád, csak 18 forintjuk maradna havonta…



Az írás megjelentetője: Fullextra.hu
http://www.fullextra.hu

Az írásmű webcíme:
http://www.fullextra.hu/modules.php?name=Sections&op=viewarticle&artid=30716