A publikációról
Gondolatok a publikációról
 
Még manapság is sokan vannak, akik publikációként kizárólag a nyomtatott megjelenést ismerik el.
Nézzük a Magyar Nyelv Értelmező Szótárát!
 
Publikáció 1. Kihirdetés, közzététel
                2. egy mű megjelentetése
                3. kiadvány, közlemény, nyomtatott mű .

Amikor az értelmező szótárakat összeállították, az Internet használata nálunk még nem volt olyan tömeges, mint ma, a "nyomtatott" kifejezés mégis csak a 3. helyen szerepel.
Tudjuk, hogy a fejlődés iránya olyan, hogy az internetes megjelentetés egyre nagyobb szerepet kap. (Elektronikus könyvtárak!)

Az internetes publikációt (Igenis publikációt!) nem kell lebecsülni, mert sokkal több emberhez jut, vagy juthat el, mint egy nyomtatott mű, már csak a gazdasági helyzet miatt is. A vidéki könyvtárak már nem tudják megvenni az új kiadványokat. A könyv drága. Egy verseskönyvet az irodalom kedvelői megvesznek: 20-an, a többit barátok, rokonok kapják, vagy aki nem bújhat ki a rátukmálás alól, az "fogyasztja" el, esetleg ajándékozással lehet megszabadúlni tőle. Az antológiákat a szerzők és a már említett körük, tudjuk milyen nehezen értékesítik....
Az internetes publikációhoz sokkal nagyobb tömeg férhet hozzá, mert egyetlen költő verseskönyvének árából egy egészen széles tábort lehet megismerni, és izlés szerint válogatni benne.
Internetes alkotónak lenni lehet, hogy nem jelent "rangot" az irodalom berkeiben, de ismertséget igen. Aki ír, annak elsődleges célja, hogy elolvassák gondolatait.
A pénz? Hát persze, jó lenne az is, de ott a tehetség mellett még sok más is kell...
 




Az írás megjelentetője: Fullextra.hu
http://www.fullextra.hu

Az írásmű webcíme:
http://www.fullextra.hu/modules.php?name=Sections&op=viewarticle&artid=4492