Matyibá levelei IV.

Kedves Terus húgomnak !
Duruzsháza, I. Lipót utca 3/a.


Kedves húgom tubicám!
Nem irigyellek téged sem, azzal a foltozó szűccsel. Jó ember, mer nem eszi a szappant, a de a pájinkát bizonyára nem veti meg még most sem.
  Mióta nincs a közös, tudod az tszcs. , - azóta csináli-e a háztájit? A kis pulitok megvan-e még?- hát annak több esze vot helybeállásbú , mint Bercinek nekifutásbú.
  Hát, megmondom úgy ahogy van, én se tudom egészen bizonyosan a rokoni kapcsolatot az Elekkel, de jó embernek néz ki, ha meg nem otthagyjuk a földigérő menyezetive éggyütt.
Zsuzsim is szeret vélöm csipkelődni.
- Képzeld azt írja, hogy a Bori tehén majd szerelmesen fog rám nézni ha kérödzik. Bercinek viszök égy új ganyézó vellát ahelyett amit eltörtem nálatok mikor bérugott oszt nem aljazott ki, azt a riskátok olyat órdított a pájinka szagtú,
- aszongya, hogy emlékszöm, - mú-mú-mú-mutassák meg mán neki a kijáratot mer elapadok-mú-mú…így bőgött szegíny…
 Az oskolában mi van, sok a rossz gyerök vagy csak elevenök? Tudd büszke vagyok rád, mer sokra vitted, tanító kisasszony lötté ! Zsuzsibu lehetöt vóna, de az inkább a gazdát választotta, habár ha azt szerette, neki vót igaza.
- A Beusom né báncsátok, mer nagyon szeret engöm, ha cicomázi is magát , hát miattam teszi,- mondja is… Te Matyim úgy szeretek szép lenni mert látom, hogy szereted! – hát nem aranyos?

   Drága húgom tubicám! Mindig tudtam, hogy kivédesz, mer ezek a népek azt hiszik, hogy lökött vagyok, mer beszélök a tehénhőz meg a birkához, pedig higgyed el igénylik, - úgy hallgatják még a fejüköt is félre fordíjják és olyan komolyan néznek. Legalább nem beszélnek vissza, az van amit én mondok.
   Jaj lelköm galambom, Eduárd az pingálós nem az én asszonyom körül kódorog, de nem ám, - rosszul ment a pletyka .
    Az úgy van, hogy a faluházán tört ki a paraszgyalázat miko a kipeket akasztották ki és az egyik nagyon hasonlított a mezőőr Gizusára, hát úgy pucérosan pingálva egy szalmakazalná. Azt mondták, hogy ez akt, de szerintem akkó is pucér vót. Az valami művészi duma, hogy akt. De nem tőlem tudod ezt a dogot, nehogy pletykába kerüljek, mer ami igaz az igaz, én is megdönteném a szalmában, - jó kis bögyös menyecske !, - de van néköm jó feleségöm csak vicc vót,  - haj - jaj …

  Lelköm tubicám! Írtam Zsuzsimnak én is, hogy megyünk ahogy rendezödni látszik itt minden. A jószágot ellátja a szomszéd, én meg az ő baját a vellával ha valamit elcsesz.
No csókollak tubicám édös húgom…teröld össze a rokonságot azt kiisszuk meg esszük az Eleköt. Addig tart a tatarozás, hogy inkább újat építetett vóna helyötte.
   Ha írsz Zsuzsinak mond neki nem haragszok rá a Borié, inkább tarcsa szömme Marci a tehenit vagy dugva ..he he.




Dugványpuszta, kelt ma, mint a kalács.

 





Az írás megjelentetője: Fullextra.hu
http://www.fullextra.hu

Az írásmű webcíme:
http://www.fullextra.hu/modules.php?name=Sections&op=viewarticle&artid=6678