Matyibá levelei VIII.

                                   Válasz Marci sógornak !
Kedves Marci sogór !

Duruzsháza, I. Lipót utca 3/a



 

  Ahogyan forgatom a kezemben a leveled sogór, a bötűk mög csak készülődnének lészaladni rula, ölég nagy szálkás ákombákom írásod van ami azt illeti. Mer az igaz te se jegyzőnek készülté, oszt a vellázástu mög nem akaródzik a gyöngyírás.

      Az a lényög , hogy a szívöd az arany, na mög a májad is a sok piátu. A ruhát mög né sinföld, mer amikó odakaptad akkó sémmi baj nem vót véle, egy szál moly sé lakott benne.
    Ha sűrűbben mönté vóna benne a vasárnapi misére akkó biztos kiköltözött vóna bélüle az a sáska népség, mer miko a pap aszt mongya, hogy „ távozz tülem sátán” magukra értötték vóna.

     Még jó, hogy nincs ludatok, mer akkó Zsuzsi kitalálná, hogy mint a druszám,- a Ludas Mátyás csinyálta,- fölhajtanátok Dorongvárra, oszt a Pösti uccát végigfosatnátok vélük. Így is röhögök rajtatok, mer látlak kis lapátkáva a Bori mögött , oszt szödöd a lepínyt.- he he..
Méghogy a Bori maneken-maket, tán csak nem triumpf-tögytartó bemutatóra viszitök?
- továbbá ! mán nem azé a huszfilléré …
       Szerintem is többet kéne a gazdaságga foglalkozni, mer fölver bennetöket a gaz, akkó mögnézhetöd magad miko irtod ki. Más, ha köllött néköd a szépasszony akko mög né panaszkoggyá.
A Röfke disznód hányat fialt nem is írod ? - Az előző eresztést már léadtad ugyi ?
   Takaros kis malacok vótak, - mondta is a kis feleségöm, hogy ezök nem hínak mög bennünköt torba, mer a pizt jobban szöressék, mint a rokont.
Ez a Zsuzsi nem változik azza a tükörre, - mán jóapánk is azé veszeködött vele, mer naphosszat előtte illegett, nem törödve azza, hogy a cselédök mit gondulnak, mer mondani nem merték vóna . A szömük azé elárult mindönt.
Jó néztök majd ki a Pösti főuccán,- elö Zsuzsi a virágmintás kalapjában, mint égy virágosbodé, mögötte a Bori kisuvickolva, - leghátul már mögbocsáss sogor té, a kislapátodda, oszt szödöd a lepínyt.
     Hát bazi jónéztök majd ki. Tele lösz az újság veletök a főcímen „ Ufók Pestön”, mer , hogy a Borit még csak-csak fölismerik, mer van égy ilyen csoki-márka rokona is csak azt lilára föstötték a lökött gazdái.
No lassan végzök a levélle , mer láccik az akácos, oszt azon túl mög lakik a Lökött Józsi barátom, tudod akive égyütt asztaloskodtam. Jó beházasodott egy módos gazda egyszöm jányát vötte e, mán nem a szépségié, hanem a pénzié, de áldott égy teremtés, mer a barátom mindön hülyeségit kibírja. Ha írsz itt a cím alant :
                  A cím: Csujog puszta , Szélső ucca vége Löködö Józsi háza. 
, mer Józsinak van égy halastava is a tanya mögött, oszt égy pár napot elpecázgatunk, míg Beusom röndbehozza Löködönét egy kicsit, mer szögény úgy néz ki, hogy ha röggel kinéz a házbú a csavarókka a fejin, - szöginy kakas is tiszta övel ébreszt, - aszongya hogy,-  kökkörikökö, mer a szöméve égyütt a csörit is béfogja.
A tikok mög ezé nem tojnak neki csak görbét. Oszt arra nem nagyon löhet dátumot bélyegözni, mer most az unyióba ez a módi, hogy a tikok billegöznek is miko tojnak.  

Íródott a szekérön, Csujog puszta határában.        






Az írás megjelentetője: Fullextra.hu
http://www.fullextra.hu

Az írásmű webcíme:
http://www.fullextra.hu/modules.php?name=Sections&op=viewarticle&artid=6785