Matyibá levelei XL.

Maszong József  Matyibá…

Címzöttek : V.N. Homokháthy Terus
Durúzsháza, I. Lipót u. 3/A.
                      V.N. Homokháthy Zsuzsanna
Pókerhát, III. Zsiga utca 13.b.
                       V. Sövényrétsághy Lara  unokatesvér
Dragonyvár, Várárok sétány


Dugványi farsang után

 

 


No hála az égnek ennek a farsangnak is vége lött kisebb balesetökkel tarkítva. Mert, hát a kisbicska csak előkerül, már nem szalonnázni, hanem a legényök kisebb mintát vösznek egymásbúl…hecc gyanánt. Igen hecc gyanánt , mert a jányok kacérkodnak oszt ez sok bór mög pálinka gözös legény égymásnak esik miattuk. Ettül is a doki mög a Röfös Julcsa járt jól, mert a cérnát a varráshon Julcsa szállítja a dokinak, miután ráírja, hogy steril.


De nem is ez a nagy baj, hanem Jolinak a tesója mög annak a félkegyelmű apja itt ragadt átmönetileg, amit nem igazán díjjazok, mert még a huga elmönne a ház körüli teendökben, de az öreg a rögeszméivel nem igazán. Legújabban azt képzeli magárúl , hogy afrika utazó, oszt fegyver híjján, amit Isten örizz kezibe adni…szögény Bundást kővel dobálja, mert azt képzeli róla, fenevad. Az ólban a disznók vízilovak…ki is engedte a homokháti kanyargós partjára, aztán a falubelieknek köllött visszahajtani. Surnyáknak az a szöröncséje, hogy hajnalos, mert másképp a vén lökött kakadúnak nézné. Ügyesen lelép a kiskakas mire az öreg mögkezdi a portyázást. A napokban mán finom úri módon, ahogy én tudok csak egyedül a házban mögnyilatkozni, kérdőre vontam Jolit, hogy meddig élvezzük a rokonyságának egyátalán kellemesnek nem nevezhető társaságát, mivel a falu rajtunk röhög emiatt.


A húga mögcsinálta a balhét a farsangi bálban is. Lizike, mert így nevezi magát , amolyan ölég mélyen deportál ruhában jelönt mög, osztán ez köllött a sok pálinkátul átitatott férfinépnek. Égymásnak adták a látogatás jogát a mély deportálásnál, oszt akadtak a sorrendiségnél mög láttatás idejéné némi zavarok, mert előkerültek a bicskák. Dr. Késes Jani a falu orvosa nem győzött fércölni, mert majdhogynem óránkint fordul Tódor a felcserje a szirénázó talicskájával nála. Ezt még nem is mondtam, de bolond vagyok. Tódor úgy oldotta mög a szirénát, hogy a taliga kerekit körberakta dudával, oszt ahogy szalad vele az végig nyifogja az utat. Azóta a bál óta állandóan itt lebzsölnek a kérők a ház előtt este, oszt Lizi nem győzi gyűrűztetni magát, mán eljögyzésilegösen.

Tele van a konyhai csupor ezökkel a hitvány karikákkal. Mondom is égyik röggel Jolinak , nem lösz ez így jól.
Erre azt mondja neköm:

- Emlékszel mikor szexeltünk utoljára  Matyi ?
- Inkább teával ébresztenél ! - Mirül beszélsz?
- A rózsaszín ruha volt rajtam ! - Emlékszel Matyi?
- Neköd volt rózsaszín ruhád? Jolán , - nem keversz valakivel össze?
- Igen letépted rólam! Matyi , - majd fel faltál a szemeddel !
- Tán kigyulladtál? Azért…mert mást elképzölni nem tudok ilyet magamrúl.
- Igen a vágytól égtünk és a kanyargós partján tépted le…
- Veled nem is jártam a kanyargós partján…az más vót
- Akkor az azelőtt volt, hogy megismertelek…Matyi
- Ezt már inkább möglehet…ösmerem én magam…
- Nem tán mégis, a  Lizi eljegyzésén tépted le! Matyi
- Lizi melyik eljegyzésén ? – Mert abból több volt , mint amennyit ..na hagyjuk.
- A zöldruhással. Matyi…
- Lizi! – Hogy hívták a zöldruhás vőlegényed ?
- Jóska… Malvin, vagy Jani ? Mit tudom én, minden férfi disznó…csak azt akarja!
- Mit akar minden férfi tőled Lizi?
- Azt amit Te nem tőlem Matyi !
- Miről beszélsz megint Jolán? Mi ez a szag  ?
- Nem tudom… - Liz mi ez a szag ?
- A papa kezeli a reumás lábát …
- Mivel kezeli a papa?
- Friss lószart rakott a vödörbe és abban áll… azt mondta ez csodaszer, mindent gyógyít.
- Remélem legközelebb herpeszre használja..
- Ne legyél undok a papával Matyi, te is lehetsz még öreg.
- Matyi..én olyan bizsergést érzek…
- Akkor rúgd ki az ágyból a macskát…
- Ne legyél már undok Matyi…Te már nem is szeretsz!
- Miről beszélsz Jolán? Mit nem szeretek?
- Remélem van itthon szalonna? Mert azt szeretöm, lila hagymával…
- Mi ez a zörgés Lizi? Most már muszáj felkelni, ilyen zajban nem löhet pihenni!
- A papa beszorult a vödörbe és végig ugrált a konyhán, most a kertben ugrál.
- Matyi hozd be a papát, mert az összes marha szomszéd rajtunk fog röhögni!
- Na már megint én a Te apádat ! Cserébe hozz szalonnát a spejzbúl ! Jolán
- Lizi gyűrűt kapott ! Képzeld  Matyi
- Hanyadikat ? Több van neki, mint a bizsusnak.
- Lengyel a barátja a bálbúl…
- Hogy hívják ? Jolán?
- Ide írta ! Matyi.
- Ennek nincs semmi értelme ! Jolán!Csupa mássalhangzó…hívjuk egyszerűen Polskának !
- Meg ráadásul mire megtanulnánk új lesz.
- Hogy te milyen okos vagy Matyi !
- Ne kezd megint Jolán!
- Jaj Matyi de szexi ez a slicces gatyád !
- Nem is az én örömöre vötted Jolán !
- Lizi ne bámuld !
- Csak összehasonlítottam a lengyelével!
- Aztán mi az eredmény Lizi?
- Nagy az árnyék, ha kicsit a fényre mönné Matyi!
- Möntök ti a fényre csak hargítsatok mög ! a saját házában nem löhet nyugalma az embörnek.
- Remélöm Lizi, ez a polska minél előbb elvisz magával, oszt ajándékként mögkapja az öreg afrika utazót is.

Na álmodozzatok , inkább kimögyök a lökött apátok után, nehogy még több bajt okozzon az állatok természetös fejlődésiben.
Na mán csak ez hiányzott.
Az öreg a kerítésnél kokettál a fogatlan Borcsával.
Hallom amint mondja neki: - Hallja de szíp derék embör kend ! Mentségire szolgáljon a piacon vött sztk szömüveg volt Borcsán, ami úgy nagyított, hogy az embör nem mert a szömibe nézni, mert akkora volt mögötte a golyobisa , mint égy jól mögtermött dió, ami ki akar lépni a medribül.
Az mög ahogy csak lehetött kihúzta magát vödröstül.

Ne irigyöljetök kedveskeskéim, mert vanölég bajom. Nyakamon ezökkel a lökött vendégökkel. Azuta a postás is kerüli a házat, csak bedobja az újságot, mert fél Lizitül.
Kivetőtte rá a hálóját Lizi. Azt mondta a minap, hogy slikk völegénye még nem vót, no erre a postás közölte, hogy nem is lössz. Mert ha az asszonya mögtudja dolgot, kiegyenösiti a látását, azt oda az állás akkor égybül.
Bundás is szomorkodik emiatt, nincs akit mögszabjon. Az öreg afrika utazó szagát nem bírja. Égyször harapott bele a legelejin, mög is bánta, nem sok híjja volt a veszöttséginek.
Így zajlik mostanság az életöm.
Ha valami változás beáll, az igazat mögvallva mán alig várom, azonnal értesítök mindönkit.

Maradok  a szerető testvérötök Homokháthy Mátyás egyéni gazdálkodó .

 

 

Kelt, mint a kalács Dugványházán, Vitéz Nagy Homokháthy Mátyás portáján…


 





Az írás megjelentetője: Fullextra.hu
http://www.fullextra.hu

Az írásmű webcíme:
http://www.fullextra.hu/modules.php?name=Sections&op=viewarticle&artid=6827