Matyibá levelei XXXVIII.

Maszong József Matyibá…

Elmaradt az Ó-év búcsúztató…

Címzöttek : V.N. Homokháthy Terus
Durúzsháza, I. Lipót u. 3/A.

V.N. Homokháthy Zsuzsanna
Pókerhát, III. Zsiga utca 13.b.

V. N. Sövényrétsághy Lara unokatesvér
Dragonyvár, Várárok sétány


Hála az úrnak, hogy Marcsáékat a sürgöny haza röndölte.
A két kölkük röndösen kikészítött.A portát tavasszal tatarozni köll. Azzal szórikáztak, hogy vesszőre tűztek sárgombócót, oszt azzal lüttek célba a házvégin. Hát kalucsnyikovva nem löhetne úgy mögsorozni a falat, ahogy ezök elintézték. A kicsivel nem vót annyi baj hálistennek, de a szöme állása annak sé jó mán…nem azé mer kancsal, az lönne a legkevesebb baj. A legnagyobb baj ennél a fiókördögnél, hogy roppant tanulékony.
A hír hallatán Borcsa is fölsóhajtott az biztos.
Mivel a kölkök céltáblájárúl ő sé hiányozhatott. Ezök az ördögök fölismerni vélték benne a Vasorrú bábát, de kicsi elképzölése szörint a Gonosz mostoha is löhetött. Ami az igazsághon tartozik, ezt nem nehéz vót mögállapítani a kölköknek, mer nem égy manökken tipus vót a szöröncsétlen.
Ezér ahogy aszt köll az ilyön ördögfiaknál ,- a mesebéli Hófehérnek mög szállásadó törpebrigádnak a mögsegítésire szövetköztek rögtönzött formában.
A Borcsát kilesték miko a kisházba mönt a kert végibe a hóna alatt újsággal, nem olvasás végött, aszt mög köll hagyni.
Ölég szépen vót hó a kertben , és míg szöröncsétlen Borcsa élettanilag könnyítött magán, ezök a kölkök az ajtó elé görgetött hógombócokbúl, őrt állítottak. Szöröncsétlen mikó kilépött annyira mögröttent, hogy a maradék amit a hideg miatt mögsporólt, beszalad a bundabugyóba a bolhák legnagyobb bánatjára. Így nemcsak Borcsa káromkodott hanem a sok kis ugri-bugri lakó is. Az égyik érthetően hangosan adott hangot sérelmijé, a többi mög bosszú csípésök kísérötivel.
Ölég sok fantázia szükségös ahhon, hogy hogyan nézhetött ki Borcsa fara a bolha támadás után, de az orvos biztos himlős kiütést állapított vóna mög. A részletöket hálaistennek nem ösmeröm csak amit Rica Maris kürtölt szét a faluban, de az ölég vót égy harmadik tipusú találkozáshon.
Hál istennek elmöntek Marcsáék,- de szöginy férjinek nemcsak a neve hanem a képe is Savanya vót. Még az állomáson is mondta a magáét Marcsa, a többi létánia közt eszt,-
- Na Jóska rád sé löhet sémmit bízni…még a koca ellésit sé tudod kiszámítani…
- Mán hunnét tuggyam, nem én vagyok az apjuk…
- Nem - é? hát ki hozta a komájátul a kanyit? Csak akkó sé figyöltél oda, hanem pályinkát nyakaltátok, aszt ki tuggya hanyadikra vót mög a kanyinak…
Mert ugyi a sűrgönybe az vót a szomszédtul, hogy gyertök mer a koca fial..
Látod kedvös tesvéröm így mögy ez felénk mám mostanában. Oszt felétök mi újság.
Iszik é még a Berci ? a legutóbbi ároklátogatásábúl kigyógyúlt-é?
Aszongyák a népök, hogy most ezzel az új törvénnye szígoratanak mindönt. Eltörlik az árokszéli kódokat ha ittasan esött a dolog, akkó nem térít sémmit.
Nem értöm én eszt teljösen, mán a vízitölő díjra gondulok…
- Szerintem az orvosnak köne fizetni, hogy mögmutatom néki a fölsötestöm…
- Tudom nem egy cég a kettő…né bólogassál, mer tudod mi következik,
- De példul a kuplerájba is annak idejin,- ha mutattak akkor fizetni köllött…
- Ezze nem aszt mondom, hogy a doki vetközzön, de hát akkó mé fizessek, ha én billögök előtte a kigyúrt fölsőtestömmel ? – fordított világ ez…
A kocsmába monta is a Búzás Pista , hogy Dr. Szalmon Ellának oda nyomna háromszázat naponta, ha vetközne, mer ahogy mögláti a vérnyomása teljösen átmögy pulzálásba.
Nagyon komoly löhet a baj nála, mán agyilag is,
- Hogy van néki biztos ikertesvére is, mer égyedül nem löhet ilyen hülye…
- Képzeld a nagyon marha bele van esve, oszt hetente háromizben van a röndölésin csak hogy láthassa.
Mán az olbúl elhorgya az összes malacot a hentöshön. Ha az asszonya nem gyógyítja ki a vellával hamarosan a lábasjószágra kerül a sor, asztán ki tuggya mi lösz.
Ajánlottam mán az asszonyának, hogy szerződtesse Borcsát hozzájuk a hátsó udvarba , elröttentőnek. Hátha, - amikó mögy a Búzás az ól felé, oszt kiugranék onnét a Boris…
Előbb –utóbb valamelyik úgy mögijedne, hogy világgá szaladna, mer aszt hinné itt vannak a marslakók, ehhöz nem sok cicoma köne Borisra ahhon, hogy a Pista elhiggye.
A beszéggyit úgy sé löhet érteni a nemlétező fogai miatt, a ráncok tetejire mög égy-két krix-kraxot rajzolunk vegyténtával.
No most mönök a hátsó udvarba, mer valamönnyire lévakarom a falrúl a sarat, né éktelenköggyön tavaszig úgy.

Majd írjatok mán mi van véletök. Maradok szerető tesvérötök Mátyás Dugványpusztárul.

Kelt, mint a kalács Dugványházán, Vitéz Nagy Homokháthy Mátyás portáján





Az írás megjelentetője: Fullextra.hu
http://www.fullextra.hu

Az írásmű webcíme:
http://www.fullextra.hu/modules.php?name=Sections&op=viewarticle&artid=6832