Egy tiszta szempár

A sportszív – napokig – szöget ver fotelén, Nem mérlegel - csak néha számol. Csalná – tudata ellenére – a rózsaszínt, Aztán – fáradón - talajt fog az álmon. Száguld az izmok illatán, dallamán, Most épp – Olimpia – Salt Lake City, Amerika. Az első magyar a képernyőn – Biatlon női egyéni, Hármas rajtszámmal – Bekecs Zsuzsa, Beki - egy tiszta szempár, a pályán. Mindenkinek más – e kép, Más az őszinte szempár, Mindenkinek más áll a rajtnál. Kinek előre leírt magyar – Nekem csetlő-botló kislány. Másnak – néhány betű, s odaszórt szám – Nálam a szomszéd táblára célzó talány. Van, ki kárál – kivetett pénzt kiállt – Rám Ő néz – a legszorgalmasabb tanítvány. Most éppen – krokodil-könnyekkel – Első külföldi versenyét – Ruhpoldingját sírja, Odébb tudáskardját villantja – büszkén, Mint ki tizenhetedik lett a VB-én – a szívem csücskére. Majd a rajtban, vagy négy hibával a hátán, Értelmében szikrázón – de tanácstalan – kérdőre. Mindenkinek más – a tiszta szempár, Mindenki mást lát a rajtban, s a pályán. Tizenöt közös év tekint a semmibe, Hátha biztatón – mikor kell – tanácsra talál. Mindenkinek más – ez az őszinte szempár, Midőn – majd ismét itthon – városunk, falunk utcáin jár. … Nekem Beki a győztes. Salgótarján, 2002. február 11.





Az írás megjelentetője: Fullextra.hu
http://www.fullextra.hu

Az írásmű webcíme:
http://www.fullextra.hu/modules.php?name=Sections&op=viewarticle&artid=6942