Töredék
Nem úgy csak gondolatban, félt álmot kisérve,
    Itt aztán annyi, az amannyi. Bárhogy is perelnéd, 
           A mese nem műfaj erre – dalra – a lábi szánkók földjén:
     A láng, a láng karjában csokorként derít.
Fényből táncol, a lábitót sem ugratva, villámként száll.
                A szárnyalása nem úgy alá, tény csakis, mit az időre vesz.
         Barátként, mint csak azon kívül, tán.

Büszke magyar vagyok, Néhányad magammal erre. Zsákolom a derűt – vakítón-bódítón, Szárítom a szélfútta könnyet.
Nem úgy – itt aztán a mese - a láng, Fényből táncol a szárnyalása – tény – Barátként.
Nem farvízen csurrantam, Pénzen sem – méternyi havat aratón. Fáradva - jégre vált arc - ide is kísért, Szívet facsarva tátong – de mire fel?
Csak gondolatban annyi, Nem a láng karján - a lábítót – Mint – csak.
Az utcán, s távol, Úgy kopogva – húszegynéhány. Az így megy, sem úgy megy az enyémen, Kicsit az egyfiú melengi, így nincs sár.
Félt álmot az amannyi – műfaj erre, Dalra – csokorként – sem ugratva, Nem, mit az időre – csak azon kívül.
Nincs légypiszok a számtanon, Maradtunk – nyelvlógatón – sárgára sem. Legalább a szemünk gyönyöre lelkesül, Élménnyé – százrét – csodára.
Kísérve – bárhogy is perelnéd, A lábi szánkók földjén – derít, Villámként száll – úgy alávesz – tán.

Majd holnap.

Lillehammer, 1994. február 17. Téli Olimpia





Az írás megjelentetője: Fullextra.hu
http://www.fullextra.hu

Az írásmű webcíme:
http://www.fullextra.hu/modules.php?name=Sections&op=viewarticle&artid=6954