Fejezetek a "Nagy Író" életéből

(re naiva)

Első és utolsó fejezet. Vagy mégsem?

A "Nagy Író" kifújta magából az önpusztító dohányosok által kilehelt nikotin fellegeket. Nem ettől fogok meghalni- gondolta. Egyből beugrott a kép, amikor 13-14 éves korukban a barátaival a Tisza-parton, az ártéri erdőben, egy korhadt fa belsejében kipróbálták a cigit. Pöfkeltek bőszen, persze nem tüdőzték le. Mindenki bizonygatta, hogy ha nagy lesz, cigarettázni fog.
Érdekes, hogy az akkori bandából senki sem dohányzik.
Kinyitotta lakása ajtaját, ahol várta már a megszokott magány-csönd.
Letette a dolgozószobában aktatáskáját, melyben ügyfelek életének kócos fordulatainak kinyomtatott sorai lapultak. Úristen! kellett ez nekem?-sóhajtott fel. Nem elég a saját gondjaim, oldjam meg másokét is? Megvonta a vállát. Ezt a szakmát választotta, pedig ifjú korában nem mozdonyvezető, rendőr, tűzoltó, vagy ügyvéd, hanem újságíró szeretett volna lenni.
Hogy ne legyen egyedül, betette a cd-lejátszóba a Pink loyd Wish you were here című lemezét.Elmosolyodott. Visszaemlékezett, amikor tizenöt évesen, péntek délután egy Szokol rádió elött ülve várta, hogy Komjáthy György leadja a lemezt. Egy fülhallgató, és egy rossz Tesla mikrofon segítségével eszkábált egy átjátszó zsinort. Így MK 25-ös magnójával felvehette a csodálatos zenét. Élete legnagyobb műszaki tette. Fölnevetett. Micsoda nevek! Kész történelem.
A mosatlan tányérok a mosogatóban várták, hogy tisztázza sorsukat. Nyugalomra intette őket.
Bekapcsolta a számítógépet. Átfutotta a nap történéseit.Majd estére - döntötte el magában.
A " Nagy Író" levetette magáról munkaruháját. Nadrág, ing, nyakkendő megy a mosásba. Beleugrott egy shortba, poló fel.Így már normális embernek érezte magát
Ránézett az órájára. Fél hét. A közeli "Palackozott italáruk boltja" előtt már biztosan együtt a társaság. Fölvette szandálját. Nyolc óráig megiszik két üveg sört, jót dumálnak, és még lehet, hogy új ügyfél is összejön. De ezt hiába magyarázná egy férfi az asszonyának. Úgysem értik meg.
Leakasztotta lakáskulcsát a kulcstartóról, egy kacsintással  búcsút intett a féltékeny magánynak, és indult a mosolygós kora este elé.

 





Az írás megjelentetője: Fullextra.hu
http://www.fullextra.hu

Az írásmű webcíme:
http://www.fullextra.hu/modules.php?name=Sections&op=viewarticle&artid=8073