Befejezetlenül
Az első napon Valahonnan, a megmentett érzések lenyomataként, mint ódon pergamen bomlott elénk minden, amit nyomban elneveztünk szépnek, rossznak, s felruházva ékességekkel, magunk előtt tuszkolva beléptünk az ajtón. Jelbeszéddel küzdöttünk a süket világ zsoldosaival. Vértjeik alá beette magát a pökhendiség, és hányavetiség párája, és sűrűn törölgetve hazugságoktól vöröslő arcukat, szemünkre vetették saját bűneiket. Anyánk nem ezt akarta! A második napon Amikor már bele-belekaptunk az életünknek kiszabott tarka-barka anyag beszegésének, és ujjaink között kicsúszni hagyva olykor engedtük, hogy más is tapinthassa anyagunk létét, vagy létünk anyagát, fényes gombokról álmodtunk. Átléptük az utunkba kerülő könnycsapdákat, másokat véltünk igaznak, és igazakat küldtünk el, fölényes gőggel.Azt hittük, így a helyes. Meztelen fák árnyékába álltunk, vártuk a levélbontást, de csak egy rossz hír jött. Apánk meghalt. A harmadik napon Két kérdést tett fel a koldus.Az egyikre nem tudtuk a választ, a másikat nem akartuk megérteni. Igyekeztünk távol állni nyomorúságának szagától, levegőt sem vettünk, cipője orrán kiszakadt a bőr, karmai alatt véres földkaparék.Por a kereszt alól. Nagy esőben álltunk.A házak felett valami nagy bizonytalanság merevült.Elsőként bevallani, vagy utolsóként elfogadni!Kit szeret az Isten?Vagy rendíthetetlenül szívni a mindig utolsó cigarettákat, és elmélyülni dombok rejtekében.Édes megbotránkoztatás! A negyedik napon Sorra vettünk minden csodát vesztett dolgunkat.Napokra emlékezünk, órákban bízunk, percekbe merítkezünk. Testetlen szavakhoz símulunk, körmeinkkel karcolunk valami vonalakat lelkünk homályos tükrére, s csak nézzük, ahogy lenn az utcán kóbor kutya szimatol egy lezuhant madarat.Szárnyaival még verdes, szemében valami egyetemes feloldozás, apró feje körül glóriát formáz bíbor vére.



Az írás megjelentetője: Fullextra.hu
http://www.fullextra.hu

Az írásmű webcíme:
http://www.fullextra.hu/modules.php?name=Sections&op=viewarticle&artid=8676