Emsegyerekek
Emsegyerekek meg, kerek rengeteg rettegett egyede

Egyszer lehetett, egyszer meg nem, erre meg nem erre, egy kerek rengetegben, emse gyerekek nevetve meneteltek.
Egyszer szembe ment egy ember s cepelt rengeteg kender meg len tekercset.
Egy emsegyerek elejbe penderedett embernek, s jelezte. - Kedves ember, kellene nekem eme kender meg len tekercs, mellyel termeket szerkesztek, s ebben letelepedek.
- Rendben, felelte ember, s emsegyerek elejbe tette kender meg len tekercseket.
Eme emsegyerek megszerkesztette kender meg len tekercsekkel termeket, s letelepedett benne.

Mentek ketten emsegyerekek, s egyszer szembe ment egy ember, s eme ember cepelt jegenyetest lemezeket.
Megent egy emsegyerek elejbe penderedett embernek, s jelezte.
- Te kedves ember kellene nekem eme rengeteg jegenyetest lemez, mert ezzel termeket szerkesztek, s ebben letelepedek.
- Rendben felelte ember, s emsegyerek elejbe tette jegenyetest lemezeket.
Emsegyerek szerkesztetek jegenyetest lemez termeket s ebben telepedett le.

Menetelt egy szem emsegyerek, s lelt egy embert mely szegletes cserepes veres testek, cepelt. Emsegyerek elejbe penderedett embernek, s ezt nyelvelte.
- Te kedves ember kellene nekem eme rengeteg szegletes cserepes veres test. Ezzel termeket szerkesztek, ebben telepedek le.
- Rendben felelte ember, s gyermek elejbe tette cserepes veres testeket.
Emsegyerek szegletes cserepes veres testekkel szerkesztett termeket, ebben telepedett le.

Emse gyerekeknek kellemesen teltek eleven hetek, de egyszer erre ment kerek rengeteg rettegett egyede, s meglelte a kenderrel meg len tekercsekkel szerkesztett termeket.
Becsengetett eme termekbe retteget egyed.
- Gyere kedves emsegyerek, nem kell remegned, meg nem eszlek, de mert kedvencem emsepecsenye egy keveset eszegetek.
- Ejnye-bejnye, hehehe te engem nem nyelhetsz le - felelte emsegyerek, de reszketett.
Kerek rengeteg rettegett egyede lefejtette kender meg len tekercsekkel szerkesztett termeket, de mert nem sebesen tette emsegyerek elszelelt, s elrejtezett jegenyetest lemez termekben.
Kerek rengeteg retteget egyede gerjedelemre kelt. Ment egyenesen jegenyetest lemezzel szerkesztett termekhez.

Meglelve jegenyetest lemezekkel szerkesztett termeket, s becsengetett.
- Emsegyerekek gyertek, nem kell remegnetek, benneteket meg nem eszlek, de mert kedvencem emsepecsenye egy keveset eszegetek.
- Rettegett egyed, fekete, te nem nyelsz le engem se – feleseltek emsegyerekek ketten, s sebesen elszeleltek.
Rettegett egyed lefejtette jegenyetest lemezeket, de nem lelt benne egyetlen emse gyermeket sem, mert nem sebesen tette. Rettegett egyed megent gerjedelemre kelt, s elment.
Emsegyerekek ketten sebesen mentek, egyenesen szegletes cserepes veres testekkel szerkesztett termekhez, s ebben leltek rejtekhelyet.
Kerek rengeteg rettegett egyede menetelve szegletes cserepes veres testek termekre lelt, becsengetett, s emsegyereknek jelezte.
- Emsegyerekek, jertek elejbem, nem kell remegnetek, benneteket meg nem eszlek, de mert kedvencem emsepecsenye egy keveset eszegetek. – nyelvelte retteget egyed.
- Nevetlek te rettegett egyed, de elejbed nem megyek – felelte hetyke nyelvel egy emsegyerek.
Retteget egyed verte szegletes cserepes veres testekkel szerkesztett termeket, de ez meg se remegett. Retteget egyed fergeteges gerjedelemre kelt s felment szegletes cserepes veres testekkel szerkesztett termekre, s egy szerkezeten, melyen fekete fellegek lebegve elszelelnek, leereszkedet, de ez lett veszte. Emsegyerekek egy cseber meleg levest helyeztek el eme helyen, s retteget egyed egyenesen eme cseberbe esett bele.
Emsegyerekek sebesen egy fedelet tettek cseberre, s nevetve kerengve verseltek:

Rettegett egyed, fekete, tested le lett perzselve, Nem reszket egy emse se s nem eszel meg egyet te.

Kerek rengeteg retteget egyede, megemelte cseber fedelet. Pehelytelen, s veresre sebzett testel, veszetten nyekeregve elszelelt, de nem lesett egyszer sem szegletes cserepes testekkel szerkesztett termek fele.

Emsegyerekek remek helyzetben tengetve heteket, hetente egyszer egy helyre mentek, s emlegetve nevettek rettegett egyeden mely meleg levesbe esett.


Pest, 2007. 07. 14.



Az írás megjelentetője: Fullextra.hu
http://www.fullextra.hu

Az írásmű webcíme:
http://www.fullextra.hu/modules.php?name=Sections&op=viewarticle&artid=9420