Megrendelés

- Halló, tessék…

- Halló, jó napot kívánok…

- Mivel szolgálhatok? Tudatom, hogy a jelen beszélgetésről hangfelvétel készül.

- Én kérem az EMBERT-et keresem.

- Igen kérem, mi vagyunk az Első Magyar Betörő Részvénytársaság. Mivel szolgálhatok?

- Szeretnék megrendelni egy betörést. Úgy hallottam, Önöknél lehet.

- Jól tetszett hallani. Valóban veszünk fel megrendeléseket. Bár nem akarom áltatni, már csak június végi időpontokat tudunk adni.

- Olyan későit? Hiszen még csak március közepén járunk.

- Hja tetszik tudni, ha egy üzlet beindul…

- És beindult?

- Hajjaj! Hát nem tetszik tévét nézni, rádiót hallgatni? Ma már a betörések kétharmada megrendelésre, nagyobbrészt előjegyzésre történik.

- És nem tetszene valami kedvezményt adni? Új megrendelő vagyok, de talán éppen ezért…

- Hmmm, lássuk csak. Megtudhatom, miről lenne szó?

- Szeretném, ha betörnének a lakásomba és kirabolnának.

- Csak lopás lehet. Ha mondjuk otthon tetszik tartózkodni, s munkatársunk ezért kénytelen erőszakot alkalmazni, az rablás, de erre nincs hatósági engedélyünk, s elszámolni sem tudjuk. Adózási szempontból…

- Adóznak is?

- Hát persze! Csak nem gondolta, hogy holmi illegális gazdasági tevékenységet végzünk? Mert ha Ön olyanban utazik, hát akkor nincs üzlet, tessék minket elfelejteni.

- Jaj nem, dehogy, nem úgy értettem. Csak tudja, olyan új nekem ez az egész. Régen még szexújságot se lehetett kapni, ma meg tiszta Amerika…

- Az bizony. Menedzserünk amerikai gyakorlattal rendelkezik, cégünk pedig ISO szabványok szerint működik. Tehát: lesz otthon valaki?

- Nem, természetesen én és a családom elhagyjuk a lakást. Előbb persze tudnunk kell, mikor számíthatunk Önökre.

- Lássuk csak… június huszonhetedikén délután két óra megfelel Önöknek?

- Június huszonhetedike…Hát jó, ha nincs előbb lehetőség.

- Mondtam hogy nincs. A címet kérem szépen.

- Fecske utca 18, földszint 2.

- Fecske utca, azt sajnos csak felárral vállaljuk.

- Hogyhogy?

- Onnan csak egy sarokra van a rendőrőrs. Nem sok vizet zavarnak, de tudja, tekintettel kell lennünk az érzékenységükre. Névtábla van?

- Igen, az van kiírva hogy Dr. Livazsényi. Az vagyok én.

- Zárszerkezet, riasztó?

- Vídia betétes német zár. Nehéz felfúrni, de az ajtókeretet benyomni könnyű. Riasztó is van, a kódja 49631.

- ….az aj-tó be-nyom-ha-tó.. Igen, felírtam. Nem jó, ha tudjuk a kombinációt. Ha a riasztót szabályosan kapcsolják ki, az leginkább Önre, vagy családtagjaira terelné a gyanút, mi pedig mindent megteszünk ügyfeleink biztonságáért. Nem lehet másképp hatástalanítani?

- De, kilóg egy fehér zsinór a vezérlőből, azt kell egyszerűen kirántani.

- Ez már jobban hangzik. Mit szeretne, ha elvinnénk?

- Lesz otthon négyszázötvenezer forint készpénz. A komódban tartjuk, a második fiókban, a fényképalbum alatt.

- Nem valami sok, de mindent az egyszerű ügyfelekért. Nem lehet mindig milliárdosokat kifosztani.

- … na és lesz még egy százötvenezret érő bélyeggyűjtemény, valamint a feleségem családi ékszerei, úgy kb. ötvenezer forint értékben.

- Nem lehetett valami gavallér…

- Tessék?

- Nem szóltam semmit. Szóval bélyeggyűjtemény, ékszerek. Szintén a komódban?

- Nem, de ha lendít az ügyön, oda rakjuk.

- Legyen szíves. Időt takarítunk meg. Önöknek is jobb, már egy óra múlva hazamehetnek.

- Ó, ez igazán nagyszerű. Csak hát.. Van még valami…

- Ki vele, már benne vagyunk..

- Van egy igen értékes, háromszáz éves bútordarabunk, egy karosszék, állítólag Mária Terézia is ült benne, amikor Pestre látogatott.

- Ajjaj kérem, az újabb felár. Eleve több behatoló munkatársra van szükség, ugyebár. Ha jól sejtem, a karosszék el sem fér egy személyautóban, eleve tefuval kell menjünk. És hát az értékesítés, az egy újabb bökkenő. Biztos, hogy nagyon értékes darab, de a mi orgazdáink eléggé faksznisak, pláne egy ilyen ismert bútorért keveset adnak, hiszen ők sem tudják könnyen elpasszolni.

- Szóval? Úgy körülbelül mennyiért vállalnák a munkát?

- Durván egy ötvenesért.

- Mi tagadás, kevesebbre számítottam.

- Kevesebbért nem megy. Az APEH így is itt jár a kertek alatt. Sőt, meg kell hogy mondjam, a szokásos vandálkodást is vissza kell fogjuk egy kicsit. Az ajtót betörjük, ez rendben van, de legfeljebb egy- két kerámia és egy ablak zúzható be ezen az áron. A sáros lábnyomokat sem garantáljuk a szőnyegen, mert munkatársaink sima talpú velúrcipőt hordanak, a sáros csizmát csak újabb felárért viszik magukkal. Esetleg annyit tehetünk, hogy az ékszereket majd nem találjuk meg, azok árából kifizethet minket. De ez az ajánlat csak itt, csak most, csak önnek érvényes. Ja és még valami: a csekkünket megkapja egy héten belül, de fizetnie csak a teljesítést követően kell.

- Köszönöm, tényleg nagyon kedves.

- …ék-sze-re-ket nem  meg-ta-lál-mi… oké, felírtam. Óhajt még valamit?

- Iiigen, szóval tulajdonképpen a garancia…

- Egyéves, teljeskörű garanciát nyújtunk minden szolgáltatásunkra. Az elvitt tárgyak legalább egy évig nem kerülnek elő. Még valamit?

- Nem, köszönöm. Várjuk Önöket.

- Ott leszünk. Mindent az ügyfélért. Amennyiben szolgáltatásunkkal meg lesznek elégedve, kérem ajánlják cégünket a barátaiknak is.

- Természetesen. A viszonthallásra.

- Viszonthallásra.





Az írás megjelentetője: Fullextra.hu
http://www.fullextra.hu

Az írásmű webcíme:
http://www.fullextra.hu/modules.php?name=Sections&op=viewarticle&artid=9547