[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 65
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 65


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: Amatőr Irodalmárok Klubja!


Amatőr Irodalmárok Klubja!
[ Amatőr Irodalmárok főoldala. | Regisztrálj! ]

Csatlakozz te is közénk! A tagjainknak lehetősége van saját írásaikat publikálni, és a többiekéhez hozzászólni.

Béla bácsi
Ideje:: 04-30-2024 @ 11:56 am

Almásy Béla
F.Béla bácsi

Egy rundó sör. 2011. június. 7

Egy kicsit a Kádár rendszerről.

Almásy család kedvence, öcsikém Sanyika, a ”mogyoró” gyerek, építészmérnök lett.
Közvetlen munkatársa Béla bácsi volt, a főmérnök Béla bácsi akkor nekem nagyon idősnek tűnt, pedig még 70 éves sem volt.
Erről jut eszembe, mert olyan vagyok, mint a Móricka. Mindenről eszembe jut valami.
Mórickának a zsebkendőről is a dugás, neki mindenről, az jutott eszébe.
Nekem mindig valami jó történet, vagy bemondás.
Talán harminc évvel ezelőtt pesten járt, az egyik leghíresebb tőzsde szakember, a 92 éves Kosztolányi Endre.
Kosztolányi Úr nagyon jó bőrben volt, teljesen friss aggyal és bár évtizedek óta Amerikában élt, de akcentus nélkül beszélt magyarul.
A kis fiatalka, riporter kislány köszöntötte Őt 92. születésnapja alkalmából és a következő nagyon okos kérdést intézte Hozzá: Ugye Kosztolányi bácsi: Jó volna még egyszer 20 évesnek lenni. Drága kis madaram, szólt az idős, okos ember, még 80 is nagyon jó volna.
Talán 55 éves voltam ekkor, és a frappáns választ, nagyon szellemesnek tartottam.
Most 88. közelében/augusztus/ is szellemesnek tartom, de főleg igaznak.
De vissza Béla bácsihoz. Nagyon elegáns, remekül öltözködő, fehérhajú, kimondottan úri ember volt, szinte a 19. századból.
Öcsikémmel közösen Tahiban vettek egy Duna parti telket és hozzáláttak egy közös társasnyaraló építéséhez.
Először a kerítést építették, mert kis hazánkban, ami nincs bekerítve és lezárva, az megmozdul és lába kél.
Két méter magas beton oszlopokat állítottak fel ötméterenként és erre feszítették a dróthálót.
Négy ember emelte és rakta az előre kiásott mélyedésbe a beton oszlopokat.
Béla bácsi is szeretett volna részt venni ebben a nehéz fizikai munkában és halványszürke finom öltönyében a melósokhoz sétált és jóindulatúan, segítőkészen megkérdezte: Uraim, nincs szükségük egy tanult, nagyon okos emberre? Ez az építkezés a 60 as években, a Kádár rendszerben volt. Volt egy olyan szállóige a rendszerről, hogy itt mindenki lop, mégsem hiányzik semmi.
A tervező intézet, ahol Béla bácsi és kistestvérem dolgozott, Diósgyőrben is érdekelt volt a Vasgyár építkezésében. Talán háromhetenként a vállalati autóval, sofőrrel, leutaztak ellenőrizni.
Visszafelé, általában 7 óra tájban megálltak vacsorázni, Hatvan városához közel, egy országúti étteremben.
Az étterem zsúfolva volt, de külön nekik varázsoltak egy asztalt, beszorítva a szokásos asztalok közé.
Köröskörül a helyi lakos melósok ültek, de nem vacsoráztak, söröztek.
A három pesti, öltönyös férfi kitűnt az overállt viselő férfiak közül és minden arc feléjük irányult érdeklődve.
Megrendelték a vacsorát és a felénél tartottak, mikor a szomszéd asztalnál egy nagydarab jóképű fiatalember így szólt a pincérnek:
Janikám egy rundó sört kérek, de a papának is, és rámutatott a mindig nagyon elegáns Béla bácsira. Béla bácsi azonnal felállt és azt mondta köszöni, de nem fogadhatja el és visszaült. Semmi cicó mondta a meghívó, Papa, látjuk maga úriember és nem utasít minket, melósokat vissza.
Megkapták sört, Béla bácsi a pohárral a kezében felállt, Egészségükre Uraim mondta és nekikezdett a sörnek.
10 perc múlva jóképű barátunk, ismét rendelt egy rundot, persze a Papának is.
Béla bácsi, ezt már semmiképp nem akarta elfogadni, de a kicsit beszívott társaság, igencsak erőszakoskodott.
Nincs mit tenni, Béla bácsi épp hogy egy kicsit beleivott sörébe és befejezte vacsoráját.
Mikor a fizető pincért odahívták, Béla bácsi halkan, hogy a szomszéd asztalnál ne hallják, rendelt egy rundó sört meghívóínak, mintegy viszonzásképen. Már távozni készültek a pesti vendégek, mikor a pincér megjelent a megrendelt rundó sörrel és letette a helyiek elé, a szomszéd asztalra.
Az asztalnál ülök nem értették, de a pincér, bevallotta: Hogy a „Papa” rendelte a sört.
Fiatal jóképűkém felállt: Álljon meg a menet, nem úgy van az, Papa maga hol dolgozik?
Egy Fővárosi tervező intézetben. Mondja Béla bácsi.
És ott mit csinál?
Hát, most például, vasgyárat tervezek és építetek.
De hol csinálja?
Az intézet irodájában a tervező asztalomnál.
Hát Papa, akkor maga nekünk nem fizet.
Miért nem? Kérdi Béla bácsi meglepetten

Hát úgy őszintén, mit lehet ott lopni ceruzát?

Utóirat. Nincs szándékom a Kádár rendszert dicsérni. de valahogy úgy érzem, hogy a mai korrupció gazdag világban a sört fizető jóképükém, 2016 hoz képest igencsak szerény volt.




Utoljára változtatva 04-30-2024 @ 07:09 pm


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Irodalmár profil
Irodalmár profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: szhiporka
(Ideje: 04-30-2024 @ 03:05 pm)

Comment: hozzászólások észrevételek :)) szhiporka


Irodalom ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.36 Seconds