Category: Mese
Review Title: Fülemülepörkölt


Fülemülepörkölt

Volt egyszer egy nagyon különc király, akinek csak különleges ételeket lehetett feltálalni, és a szokásai is rendkívüliek voltak. Udvarában csirkecomb helyett békacombot rántott ki a szakács, s a királyi ital a nektár volt, amit a kis kolibrik elől csentek ki a virágok kelyhéből. Százholdnyi rózsa szirmainak olaja szolgáltatta a parfűmöt, s az uralkodó reggeli fürdője levelekről gyűjtött harmatcseppekből készült.

Egy nap, amikor a felséges úr már nem tudott több különleges dolgot kitalálni, szeme véletlenül rátévedt az ablaka párkányán éppen ott trillázó fülemülére. Milyen szépen énekel - gondolta. Egy ilyen értékes állatnak bizonyára a húsa is kiváló. Heuréka! Miért nem jöttem rá előbb! Fülemülepörköltet fogok készíttetni a szakáccsal. Ki is adta a parancsot, fogjanak össze az erdeiben minden fülemülét, és készítsék el pörköltnek.
A király fővadásza elszörnyedt e barbár gondolattól, hogy az uralkodó szeszélyből képes lenne elpusztíttatni a kedves énekesmadarakat. Gondolta, cselhez folyamodik. Tisztelettel meghívta a királyt a házába, egy különleges ebédre. Persze a menüt, előre nem árulta el, de ez alkalomból a feleségével pörköltet készíttetett, egy öreg, rágóshúsú pávából.
A fenséges úr kedvelte a fővadászt, elfogadta hát a meghívását. Asztalhoz ültek, melyen gyönyörű díszítés volt, a megfőzött páva szivárványosan ragyogó tollaiból. A király kíváncsian várta a meglepetést, ezért amikor feltálalták a főételt, mohón fogott hozzá az evéshez. Alig vette azonban a szájába az első falatot, ki is köpte nyomban. Micsoda szörnyűséget adtál te nekem ebédre, fővadász? Uram királyom, tudom, hogy szereted a különlegességeket, ezért ennek a gyönyörű tollú díszpávának a húsából lkészíttettem neked pörköltet. Nem izlik? Hiszen olyan szép madár volt, kitűnőnek kellett tehát lennie a húsából készített éteknek is! Amilyen jó pörkölt készülne az aranytorkú fülemüléből is!
Az urakodó elcsodálkozott a szellemes leckén, és mivel híresen nagy különc volt, szándékával ellentétben nem megbüntette, hanem fényes jutalomban részesítette kioktatóját.
Hálából a fővadász ismét meghívta ebédre, amikoris szarvasgombás őzgerinc került terítékre, áfonyaszósszal, pazarul elkészítve, ala fővadászné módra, az ínyenc király legnagyobb gyönyörűségére!
Egyszer kóstoljátok meg ti is, legyetek a fővadász vendégei.
This review comes from Fullextra.hu
http://www.fullextra.hu

The URL for this review is:
http://www.fullextra.hu/modules.php?name=M_A_I&op=show&rid=2628