[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 192
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 192


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fülemülepörkölt

Fülemülepörkölt



Volt egyszer egy nagyon különc király, akinek csak különleges ételeket lehetett feltálalni, és a szokásai is rendkívüliek voltak. Udvarában csirkecomb helyett békacombot rántott ki a szakács, s a királyi ital a nektár volt, amit a kis kolibrik elől csentek ki a virágok kelyhéből. Százholdnyi rózsa szirmainak olaja szolgáltatta a parfűmöt, s az uralkodó reggeli fürdője levelekről gyűjtött harmatcseppekből készült.



Egy nap, amikor a felséges úr már nem tudott több különleges dolgot kitalálni, szeme véletlenül rátévedt az ablaka párkányán éppen ott trillázó fülemülére. Milyen szépen énekel - gondolta. Egy ilyen értékes állatnak bizonyára a húsa is kiváló. Heuréka! Miért nem jöttem rá előbb! Fülemülepörköltet fogok készíttetni a szakáccsal. Ki is adta a parancsot, fogjanak össze az erdeiben minden fülemülét, és készítsék el pörköltnek.

A király fővadásza elszörnyedt e barbár gondolattól, hogy az uralkodó szeszélyből képes lenne elpusztíttatni a kedves énekesmadarakat. Gondolta, cselhez folyamodik. Tisztelettel meghívta a királyt a házába, egy különleges ebédre. Persze a menüt, előre nem árulta el, de ez alkalomból a feleségével pörköltet készíttetett, egy öreg, rágóshúsú pávából.

A fenséges úr kedvelte a fővadászt, elfogadta hát a meghívását. Asztalhoz ültek, melyen gyönyörű díszítés volt, a megfőzött páva szivárványosan ragyogó tollaiból. A király kíváncsian várta a meglepetést, ezért amikor feltálalták a főételt, mohón fogott hozzá az evéshez. Alig vette azonban a szájába az első falatot, ki is köpte nyomban. Micsoda szörnyűséget adtál te nekem ebédre, fővadász? Uram királyom, tudom, hogy szereted a különlegességeket, ezért ennek a gyönyörű tollú díszpávának a húsából lkészíttettem neked pörköltet. Nem izlik? Hiszen olyan szép madár volt, kitűnőnek kellett tehát lennie a húsából készített éteknek is! Amilyen jó pörkölt készülne az aranytorkú fülemüléből is!

Az urakodó elcsodálkozott a szellemes leckén, és mivel híresen nagy különc volt, szándékával ellentétben nem megbüntette, hanem fényes jutalomban részesítette kioktatóját.

Hálából a fővadász ismét meghívta ebédre, amikoris szarvasgombás őzgerinc került terítékre, áfonyaszósszal, pazarul elkészítve, ala fővadászné módra, az ínyenc király legnagyobb gyönyörűségére!

Egyszer kóstoljátok meg ti is, legyetek a fővadász vendégei.




Cím: Fülemülepörkölt
Kategória: Mese
Alkategória:
Szerző: mester györgyi
Beküldve: March 24th 2007
Elolvasva: 1394 Alkalommal
Pont:Top of All
Beállítások: Küldd el ismerősödnek  A publikáció nyomtatása
  

[ Vissza a publikációk listájához | vissza a Mese főoldalára | Megjegyzés küldése ]


gitka61 2014-04-12 22:18:55
Top of All
Tanulságos mese...Olyan Mátyás Királyos :)


blue 2007-04-18 23:21:01
Fair
Györgyi szívesen lennék a vendége, mert felkeltette érdeklődésem az étel.

szeretettel: gaby


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.32 Seconds