Category: Novella
Review Title: Dórika nem felejt!


Dórika nem felejt!
Dórika sokat vendégeskedett a mami házában, ahol a picinyke udvaron számára sok érdekes látnivaló,tennivaló és tanulnivaló akadt.A sok virág fejlődését figyelemmel kisérte,mint ahogy a eper és a málna ehetőségét is büszkén jelentette:piros ,már lehet enni.
A háznak két cicalakója volt.Az idősebb Buci még a régebbi lakhelyükről került a házhoz,légpuskával kilőtt szemmel,s mint leszázalékolt rokkantnyugdíjas élvezte a ház vendégszeretetét.A másik cica Berci,vörös volt és cicuska korában az egyik reggel kéredzkedett be,mint menekült,valamelyik szomszédtól,akik mint nyaralók élményekkel tele,de "cicateher" nélkül angolosan távoztak az ősz beáltával.
A két cica sokat veszekedett egymással- lehet,hogy oda-oda lestek a bekapcsolt tv-re,de lehetett ,hogy génjeikben volt a hajlam hiszen az "ember" háziállatai voltak.
Dórika kétéves volt amikor kedves közeledésére Buci/talán féltékenységből/megkarmolta,s mivel ilyen bántáshoz Ő nem szokott, maradandó emléket hordozott ezután az esetről.Telt-mult az idő,Dórika már nagycsoportos bölcsis lett,de a Buciról mindig a karmolással együttjáró ijedtség és fájdalom jutott eszébe.A kirekesztés szerencsére még nem ívódott be fejlödő értelmébe,de valahogy le kellett rendezni a sérelmet és egy napon kijelentette,hogy a Buci a mami cicája,a Berci pedig az ővé. Ezután a "megcímkézett" macskákat igy hívta és igyekezett minél kedvesebb lenni az Ő cicájához , Bucival pedig többször közölte,hogy Te a mami cicája vagy.Szeretetét Bercire zúdította,de Buci se lett árva,hiszen Ő a szeretett mamié,majd Tőle várjon szeretetet.
Dórikának"bejött" ez a megoldás,olyannyira,hogy a szomszédék két kutyáját is "megbélyegezte".A fiatal harcias,aki mindig megugatta ,az Enci néni kutyája lett,az öregedő,néha egyet vakkantó pedig az Ővé.
A nagyszülők először csak mosolyogtak az angyali csöppség "tulajdonelosztásán",de aztán rájöttek unokájuk "zsenialítására".
Mi lenne ha a felnőttek a számukra nem szimpatikus szomszédokat,munkatársakat,rokonokat nem gyűlölni kezdenék,hanem másik embertársuk szeretetébe ajánlanák:ha én nem szeretlek,szeretni fog másik,ha Te nem szeretsz szeretni fog másik.
This review comes from Fullextra.hu
http://www.fullextra.hu

The URL for this review is:
http://www.fullextra.hu/modules.php?name=M_A_I&op=show&rid=2794