Category: Vers
Review Title: Füreden


Hajnali álomban, hindu imában, egy ősi szellem sejtelmes ruhában, átlebbenne savanyúvíz kúrára, hűvös, csobogó forrásból kortyolna. Enyhítené baját mesével, verssel, fájó szívét, mi színültig keservvel. Sok levél a fákon, könnyedén zizzen, Tagore lelke, amíg tovalibben.
Nyári hőségben, mikor megszomjazom, legtöbbször a Kossuth-forrásból iszom. Gyorsan feledném, hogy miért is teszem, emlékeimbe sújt a történelem. Agyamban a csapongó gondolatok, már toborzó nótákat dúdolgatok. Lelkemben tombol a keserű gyászom, a hősies aradi tizenhárom.
Női szívekben egy régi vágyálom, táncolni kecsesen egy Anna-bálon. Lépdelni díszpalotást régi erény, fordulni báli keringőn könnyedén. A művészek, költők múzsája Füred, még szellemük rezdül, a múltjuk éled. Messze innen, távol a világ szennye, ez aranyemberek bújó-szigete.
Fájó szerelmek aranyember útján itt a Jókai-kilátóról aztán, kitárul szépen Balaton csodája fentről, Tamás-hegy tündöklő varázsa. Harangok búgó hangján, zöld díszletben ismétlődik újra meg újra, szebben, egy ősrégi tájnak csalogány dala, Balaton-parti, régi szimfónia.
Tagore sétányon a szürkebarát, Újkenyér havában itatja magát, rizling és tramini, csorog a nedű, sátorok hűsében sem olyan könnyű. A hőségben összemosódik a táj, ha kancsószámra folyik a muskotály. Az hírlik Füredről:- borok városa, e gyönyörű vidéket, isten áldja!
(2010 február) (jónikus sorok)
This review comes from Fullextra.hu
http://www.fullextra.hu

The URL for this review is:
http://www.fullextra.hu/modules.php?name=M_A_I&op=show&rid=3291