Category: Humor
Review Title: Elgurult a tablettám!


Majdnem minden ember úgy van vele, amint én, hogy a reggeli ébredés nehezen megy.


Álmosan, szemimet dörzsölgetve megyek (megyek? ... kerengve tántorgok, mint a tyúk, amelynek itatójába a vásott kölyök pálinkát öntött és az attól az kótyagosan körbe-körbe biceget )  minden reggeli mulaszthatatlan tablettámat bevenni. Behunyt szemmel lecsavarom a pixis tetejét - ez egy igen megeröltetö feladat, mivel a kis konténer "gyermekbiztos" kinyitni felnötteknek, igen komplikált feladat. ( a gyereknek - gyerekjáték! ) Nyomom a tetejét, közben csavarom. A harmadszori próbálkozásra - sikerül!... mégsem vagy te egy ügyetlen kétbalkezes, bukkan fel bennem a ködös önelégültség!... a következö tortúra, kirázni két kis kerek tablettácskát! Te jó isten, ehhez ki kell nyitni a szemet!... óvatosan rázogatom a pixist, a tableták igyekeznek kifelé bújni. Aztán vészes zuhatagban az alájuk tartott tenyerembe ömölnek de egy közülük eltünik! Vissza az összeset, majd kezdem elölröl de elöbb meg kell keresnem a dezertört! A pixist, nyitva hagyva, ovatosan leteszem. Lehajolok, vaksi szemeim szélesre nyitom, hol vagy te kis nyavalyás - kérdem magamat.... itt csinccemmi, ott csinccsemmi, ismételgetem, mint kisgyerek...aztán a seholsincs semmit kell belátnom.


Nágykézláb ereszkedem, lassan-lassan kúszom körbe a területet, szisztematikus alapossággal, sólyomszemem elött nem maradhat egy négyzetcentiméter sem vizsgálatlan!.. de hiába, az a kis rohadt, valahol továbbra is inkognitóban marad.... hogy ezek a hülye gyógyszergyárak, miért préselik kerekre az ilyen bolhanagyságú pilulát? .. miért?... hát persze, hogy azért, hogy elguruljon és a beteg többet is vegyen, pótolni az elgurultakat!.. világos, ezeket nem a humánitás, csak az üzlet érdekli!... te, akár fel is fordúlhatsz tölük!.. csak vegyed a tablettáikat.


Óvatosan a szönyeg széléhez lavírozok, hirtelen mozdulattal felcsapom a sarkát - közben fogamat összeszorítva mondom : itt lesz, itt lesz!... nincs ott!... hogy az az apácaszakállas, rötvörös ménkü csapna bele az összes gaárgyúltagyu idiótába, aki más geometriai alakzatot elképzelni se tud, mint a kereket!... szónyegfeltekerés!... elötte, persze lerámolni a kis asztalról a millió mütyürkét, a másik szobába toloncolni az asztalt magát. Kiizadva tovabbi alapos kutatás a felszbadított területen... hiába, a tabletta, rejtözködik.


Még egy variácío lehet : rohanás a szerszámos dobozhoz, csavarhúzókat, fogókat elö!... a fütötest, amely az ablak alatt hüzódik és lemezekkel borított, ott lesz a kis rohadék!,, hogy is nem gondoltam én erre, már korábban is? ... mennyi felesleges idöt spórolhattam volna!.. le az összes lemezt.


Persze a tartócsavarok rozsdásak, elöször petróleumot kell spriccelni rájuk, mert anélkül ki nem csavarod, a rozsda odarögzitette azokat...Diadal!..lehúll minden lemez. ... igaz, hogy a lak';asban ordenáré ptróleum büz terjeng de majd szellöztetek, sokat.


Kezemmel, nagyon óvatosan, a lamellás fütötestek alatti területet végig tapogatom, Tenyerem petróleum tócsákban nedvesedik, pilula -sehol egy szál sem!


Ekkor kopog valaki.A szomszédot látom. ahogy az ajtot kinyitom.


  - Mi történt - kérdezi, fúrcsa zajokat hallottam,gondoltam benézek, közben rámnéz, - valami bajod lehet, mondja, miért vagy ilyen dúlt?


 - A pilula.. a pilula - ismételgetem.... ö rámnéz ismét, hátrál, a telefonhoz rohan, röviden tárcsáz és mondja : "jöjjenek kérem, sürgös az eset, a szomszédom, valami nagy baj van vele!... csak jöjjenek, gyorsan jöjjenek, kérem!


Rövid idö múlva a mentök jelennek meg, Aszomszéd, csak rám mutogat, az orvos hozzám lép, ad egy injekciót, tartja karomat, aztán a szomszédhoz fordúl : egy rövod idaig ne hagyja magára. Komoly baj nincs, nem viszük el, de itthagyok egy pár pilulát, késöbb adja be neki!


Micsoda úti meg fülemet a szó!... pilula? nem, nem , nem! soha többé pilula!


Hát így történt, hogy most, mégis itt ülök - mentökocsiban    

This review comes from Fullextra.hu
http://www.fullextra.hu

The URL for this review is:
http://www.fullextra.hu/modules.php?name=M_A_I&op=show&rid=516