ANYÁK MEGMENTŐJE
Dátum: Július 01, péntek, 08:23:13
Téma: Életünk napjaink


Ma van a születésnapja az "anyák megmentőjének"!




Bővített szöveg:1818. július 1. Semmelweis Ignác nőgyógyász születésének napja. Semmelweis Ignác Fülöp (1818-1865) alighanem az egyik, ha nem a legismertebb magyar orvostudós. Semmelweis nagyságát a gyermekágyi láz kóroktanának felderítése, s az általa kidolgozott prevenció adta, amelynek során egy konkrét betegség okainak felderítésén túlmenően, a fertőzéssel és annak megakadályozásával kapcsolatban olyan elveket fogalmazott meg, amelyek jelentőségét csak egy jó évtized múltán a francia Pasteur és a német Koch bakteriológiai kutatásait követően ismerték fel; illetve az angol Lister antiszeptikus műtétvezetési gyakorlatának kialakítása során alkalmazták először a gyakorlatban - másutt. A budai Tabánból származó, Bécsben tanuló és dolgozó, majd Pestre visszatérő Semmelweis ezzel a felfedezésével a modern nyugati medicina fejlődésének egyik kulcsfigurája lett.

Három idézettel zárjuk a neki szentelt rész ismertetését, amelyekből - úgy érezzük - a semmelweisi életmű lényegét ismerhetjük meg: "Minden kérdéses volt, minden megfejthetetlen volt, minden kétséges volt, csupán a halottak nagy száma volt kétségbevonhatatlan valóság."

A második: "A gyilkolásnak meg kell szűnnie, és hogy megszűnjék, őrszemen fogok állni, és aki veszélyes tanokat merészel hirdetni a gyermekágyi láznál, erélyes ellenfélre fog majd bennem találni."

A harmadik, amelyet az angol Semmelweis Emlékbizottság fogalmazott meg: "A terv, hogy Semmelweisnek nemzetközi emléket állítsanak, megérdemli támogatásunkat ... amit Semmelweis tett, az becsületet áraszt nemcsak reánk, hanem az egész orvosi karra, nemcsak szülőföldjére, hanem a mi hazánkra is, sőt az egész világra."

Példát vehetünk róla, s kísérelhetünk meg saját hatókörünkben hasonló jelentőségűt alkotni!





Az írás tulajdonosa: Fullextra.hu
http://www.fullextra.hu

Az írás webcíme:
http://www.fullextra.hu/modules.php?name=News&file=article&sid=1004