[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 269
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 269


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
ANYÁK MEGMENTŐJE


Ma van a születésnapja az "anyák megmentőjének"!




Bővített szöveg:1818. július 1. Semmelweis Ignác nőgyógyász születésének napja. Semmelweis Ignác Fülöp (1818-1865) alighanem az egyik, ha nem a legismertebb magyar orvostudós. Semmelweis nagyságát a gyermekágyi láz kóroktanának felderítése, s az általa kidolgozott prevenció adta, amelynek során egy konkrét betegség okainak felderítésén túlmenően, a fertőzéssel és annak megakadályozásával kapcsolatban olyan elveket fogalmazott meg, amelyek jelentőségét csak egy jó évtized múltán a francia Pasteur és a német Koch bakteriológiai kutatásait követően ismerték fel; illetve az angol Lister antiszeptikus műtétvezetési gyakorlatának kialakítása során alkalmazták először a gyakorlatban - másutt. A budai Tabánból származó, Bécsben tanuló és dolgozó, majd Pestre visszatérő Semmelweis ezzel a felfedezésével a modern nyugati medicina fejlődésének egyik kulcsfigurája lett.

Három idézettel zárjuk a neki szentelt rész ismertetését, amelyekből - úgy érezzük - a semmelweisi életmű lényegét ismerhetjük meg: "Minden kérdéses volt, minden megfejthetetlen volt, minden kétséges volt, csupán a halottak nagy száma volt kétségbevonhatatlan valóság."

A második: "A gyilkolásnak meg kell szűnnie, és hogy megszűnjék, őrszemen fogok állni, és aki veszélyes tanokat merészel hirdetni a gyermekágyi láznál, erélyes ellenfélre fog majd bennem találni."

A harmadik, amelyet az angol Semmelweis Emlékbizottság fogalmazott meg: "A terv, hogy Semmelweisnek nemzetközi emléket állítsanak, megérdemli támogatásunkat ... amit Semmelweis tett, az becsületet áraszt nemcsak reánk, hanem az egész orvosi karra, nemcsak szülőföldjére, hanem a mi hazánkra is, sőt az egész világra."

Példát vehetünk róla, s kísérelhetünk meg saját hatókörünkben hasonló jelentőségűt alkotni!
Ideje: Július 01, péntek, 08:23:13 - Administrator

 
 Nyomtatható változat Nyomtatható változat  Küldd el levélben! Küldd el levélben!
Vissza Rovathoz

Életünk napjaink

"ANYÁK MEGMENTŐJE" | Belépés/Regisztráció | 5 hozzászólás | Search Discussion
Minden hozzászólás a beküldő tulajdona. Nem feltétlenül értünk egyet velük, és nem vállalhatunk felelősséget a hozzászólások tartalmáért.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj

Re: ANYÁK MEGMENTŐJE (Pontok: 1)
- veva (hajoka@tenger.hu) Ideje: Július 01, péntek, 10:05:32
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Egyik kedvenc gyerekkori (csíkos vagy pöttyös?) könyvem volt a róla szóló!



Re: ANYÁK MEGMENTŐJE (Pontok: 1)
- lelmik Ideje: Július 01, péntek, 18:08:40
(Adatok | Üzenet küldése)
Kedves "bla"!

Semmelweis életművére való, példájára való figyelemfelhívás nagyonis időszerű.Az idézetekre is áll ugyanez.
Megjegyzem, hogy Semmelweis életútja a felfedezés után is nagyon tanulságos!

Köszönet, hogy megemlékezett a nagy magyar tudósról.

Szívélyes üdvözlettel: Lelkes Miklós /lelmik/



Re: ANYÁK MEGMENTŐJE (Pontok: 1)
- Anna1955 (angyaligirl@freemail.hu) Ideje: Július 01, péntek, 18:56:08
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Kedves Bla,

Ez a hatalmas tudású orvos mit érezhetett, mikor rá jött, hogy tudatlanságával Ő is sok asszonyt fertőzött meg kezeivel, amelyekkel boncolt is, és nem tudta kellően fertőtleníteni. Ez a tudat teljesen aláásta egészségét. Minden hatalmas felfedezés áldozatokkal jár, de ezt Ő, aki legjobban akart segíteni, soha nem tudta magának megbocsátani. Nagyon jó hogy megemlékeztél róla.

Üdvözlettel Angyaligirl.



Re: ANYÁK MEGMENTŐJE (Pontok: 1)
- _zizike_ Ideje: Július 02, szombat, 06:52:50
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Olvastalak! bizony hálásak lehetünk Neki, jó, hogy megemlékeztél! :) zizike



PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.38 Seconds