Természetfeletti jelenségek - 5.
Dátum: Október 25, kedd, 18:41:57
Téma: mango


Sokan hisznek abban, - főleg okkultisták – hogy bizonyos körülmények között a képzeletben megalkotott emberek és tárgyak mintegy materiális alakot öltenek...




Tulpa.
Ez a szó csak nem oly rég jelent meg a „szótáramban”.
A tibeti jógik meghatározása szerint a tulpa olyan látható, sőt tapintható emberalak, akit valaki pusztán a képzelete erejével alkotott.
Nos, én nem tudom, létezik-e ilyen…De nagyon figyelemre méltó cikket olvastam a tulpákról és ezzel kapcsolatos eseményekről a Misztikus történetek gyűjteményében.
A tulpa állítólag nem egyszerűen a szó köznapi értelmében vett érzéki csalódás eredménye, mivel mások számára is látható…Az okkultizmus rendszerint „gondolatalaknak” nevezi az efféle egyedeket.
Azon gondolkodom, mi kell ahhoz, hogy én is egy saját tulpával rendelkezzem…? Sőt, az a tulpa minden bizonnyal egy olyan valaki lenne (elképzelésem szerint) akit magam mellett szeretnék tudni, és életre hívni, amikor csak akarom…Valószínűleg nekem soha sem lesz, mert ehhez kevés bennem az a fajta meggyőződés, ami e lények életrehívásához szükséges…Köztiszteletben álló, nagy tudású jógik, keleti bölcsek, szerzetesek hite és erős meditációs képessége szükségeltetne ehhez.
De olvastam egy érdekes példát is…Egy asszony történetét.
Alexandra David-Neel azon kevesek egyike, aki európai nő létére látott tulpákat. David-Neel asszony 1868-ban született Franciaországban, és a Sorbonne-on tanult. Évekig kutatott Tibet távoli vidékein, és olyan helyekre is eljutott, ahol fehér ember még sohasem járt. A Párizsi Földrajzi Társaság arany emlékéremmel tüntette ki, s a Becsületrend lovagjává avatták.
Ez a rendkívüli asszony sok felettébb – laikus számára – érthetetlen élménye egyikét akkor élte át, amikor az 1920-as években tibeti jógikkal lakott együtt. Látta, hogyan kelnek életre a tulpák, s úgy döntött, ő is létrehoz egyet. Nem tudom, miféle előképzésnek és ismereteknek birtokában kell lennie valakinek, aki erre vállalkozni mer. Nyilván nem akárki tud tulpát alkotni…Értetlenkedem…
De vissza David-Neel asszonyhoz.
Jó pár havi mély meditáció után (már itt felsülnék…) egyszer csak megjelent egy alacsony, kövérkés, jó kedélyű szerzetes. Fel-felbukkant az asszony utazásai során, majd eltűnt. „Olykor már nem is kellett rágondolnom, hogy előidézzem a megjelenését, - írja a szerző Magic and Mystery in Tibet című könyvében. Az illúzió többnyire vizuális volt, olykor azonban úgy éreztem, mintha egy szerzetesi csuha lágyan hozzám dörgölődne, egyszer pedig mintha valaki a vállamra tette volna a kezét.”
Rövidesen azonban nagyot fordult a dolog.
„A jó húsban lévő, pirospozsgás alak lesoványodott, arcára gunyoros, alattomos, rosszindulatú kifejezés ült ki. Egyre tolakodóbbá, egyre merészebbé vált. Egyszóval már nem tudtam kezelni.”
A rémült asszony úgy döntött, véget vet alkotásának. De a tulpa, különös módon ragaszkodóbbnak bizonyult…Hat hónap is beletelt, mire az asszony vissza tudta űzni oda, ahonnét felidézte – a képzelet világába.
Sokan hisznek abban, - főleg okkultisták – hogy bizonyos körülmények között a képzeletben megalkotott emberek és tárgyak mintegy materiális alakot öltenek, önálló egyéniségről tesznek tanúbizonyságot, és célirányos tevékenységeket végeznek. Egyesek ennél is tovább mennek, és abban hisznek, hogy itt rejlik a magyarázat egy sor furcsa jelenség, például a szörnyek, illetve Szűz Mária megjelenésére is.
A gondolatalakok hiedelme abból fakad, hogy bizonyos emberek különlegesen élénk hallucinációkra képesek. Morton Schatzmann pszichiáter feljegyzett egy esetet, amelyben R. nevű páciense a valódi emberektől semmiben sem különböző alakot „látott”. Az alakok igazi tárgyakkal foglalkoztak, megjelenésüket megfelelő illat- és más érzetek kísérték, s gyakran beszélgettek is a pácienssel. A figurák valódiságát megállapítandó a doktor megkérte R.-t, hogy működjön közre egy kísérletsorozatban. Az egyik ilyen alkalommal az asszony „látta”, hogy az egyik alak kezébe vesz egy igazi fogkefét, és fogat mos vele. Ám amikor a fogkefét megvizsgálták, - egyértelműen megállapították, hogy az érintetlen, senki sem használta…
Gyanítom, ez az asszony beteg volt…
Talán a jógik, akik több évszázados tudás birtokában vannak és a mély meditációt évek hosszú során fejlesztették ki magukban olyannyira, hogy szinte lehetetlen dolgokra is képesek ebben az állapotukban, - talán valóban láthatnak valamiféle alakot lelki szemeik előtt…Talán…Ezt még esetleg el tudom fogadni. De én még mindig hitetlenkedve olvasom forrásmunkáimat, amit e sorozathoz gyűjtök. Érdekesnek találom, foglalkoztat a gondolat, - de meggyőzve és meggyőződve semmiről sem vagyok.
Magam sem tudom, hogyan kell kezelni ezeket a jelenségeket.
Természetfölötti - valóban az.






Az írás tulajdonosa: Fullextra.hu
http://www.fullextra.hu

Az írás webcíme:
http://www.fullextra.hu/modules.php?name=News&file=article&sid=1525