[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 240
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 240


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Természetfeletti jelenségek - 5.
mango

Sokan hisznek abban, - főleg okkultisták – hogy bizonyos körülmények között a képzeletben megalkotott emberek és tárgyak mintegy materiális alakot öltenek...




Tulpa.
Ez a szó csak nem oly rég jelent meg a „szótáramban”.
A tibeti jógik meghatározása szerint a tulpa olyan látható, sőt tapintható emberalak, akit valaki pusztán a képzelete erejével alkotott.
Nos, én nem tudom, létezik-e ilyen…De nagyon figyelemre méltó cikket olvastam a tulpákról és ezzel kapcsolatos eseményekről a Misztikus történetek gyűjteményében.
A tulpa állítólag nem egyszerűen a szó köznapi értelmében vett érzéki csalódás eredménye, mivel mások számára is látható…Az okkultizmus rendszerint „gondolatalaknak” nevezi az efféle egyedeket.
Azon gondolkodom, mi kell ahhoz, hogy én is egy saját tulpával rendelkezzem…? Sőt, az a tulpa minden bizonnyal egy olyan valaki lenne (elképzelésem szerint) akit magam mellett szeretnék tudni, és életre hívni, amikor csak akarom…Valószínűleg nekem soha sem lesz, mert ehhez kevés bennem az a fajta meggyőződés, ami e lények életrehívásához szükséges…Köztiszteletben álló, nagy tudású jógik, keleti bölcsek, szerzetesek hite és erős meditációs képessége szükségeltetne ehhez.
De olvastam egy érdekes példát is…Egy asszony történetét.
Alexandra David-Neel azon kevesek egyike, aki európai nő létére látott tulpákat. David-Neel asszony 1868-ban született Franciaországban, és a Sorbonne-on tanult. Évekig kutatott Tibet távoli vidékein, és olyan helyekre is eljutott, ahol fehér ember még sohasem járt. A Párizsi Földrajzi Társaság arany emlékéremmel tüntette ki, s a Becsületrend lovagjává avatták.
Ez a rendkívüli asszony sok felettébb – laikus számára – érthetetlen élménye egyikét akkor élte át, amikor az 1920-as években tibeti jógikkal lakott együtt. Látta, hogyan kelnek életre a tulpák, s úgy döntött, ő is létrehoz egyet. Nem tudom, miféle előképzésnek és ismereteknek birtokában kell lennie valakinek, aki erre vállalkozni mer. Nyilván nem akárki tud tulpát alkotni…Értetlenkedem…
De vissza David-Neel asszonyhoz.
Jó pár havi mély meditáció után (már itt felsülnék…) egyszer csak megjelent egy alacsony, kövérkés, jó kedélyű szerzetes. Fel-felbukkant az asszony utazásai során, majd eltűnt. „Olykor már nem is kellett rágondolnom, hogy előidézzem a megjelenését, - írja a szerző Magic and Mystery in Tibet című könyvében. Az illúzió többnyire vizuális volt, olykor azonban úgy éreztem, mintha egy szerzetesi csuha lágyan hozzám dörgölődne, egyszer pedig mintha valaki a vállamra tette volna a kezét.”
Rövidesen azonban nagyot fordult a dolog.
„A jó húsban lévő, pirospozsgás alak lesoványodott, arcára gunyoros, alattomos, rosszindulatú kifejezés ült ki. Egyre tolakodóbbá, egyre merészebbé vált. Egyszóval már nem tudtam kezelni.”
A rémült asszony úgy döntött, véget vet alkotásának. De a tulpa, különös módon ragaszkodóbbnak bizonyult…Hat hónap is beletelt, mire az asszony vissza tudta űzni oda, ahonnét felidézte – a képzelet világába.
Sokan hisznek abban, - főleg okkultisták – hogy bizonyos körülmények között a képzeletben megalkotott emberek és tárgyak mintegy materiális alakot öltenek, önálló egyéniségről tesznek tanúbizonyságot, és célirányos tevékenységeket végeznek. Egyesek ennél is tovább mennek, és abban hisznek, hogy itt rejlik a magyarázat egy sor furcsa jelenség, például a szörnyek, illetve Szűz Mária megjelenésére is.
A gondolatalakok hiedelme abból fakad, hogy bizonyos emberek különlegesen élénk hallucinációkra képesek. Morton Schatzmann pszichiáter feljegyzett egy esetet, amelyben R. nevű páciense a valódi emberektől semmiben sem különböző alakot „látott”. Az alakok igazi tárgyakkal foglalkoztak, megjelenésüket megfelelő illat- és más érzetek kísérték, s gyakran beszélgettek is a pácienssel. A figurák valódiságát megállapítandó a doktor megkérte R.-t, hogy működjön közre egy kísérletsorozatban. Az egyik ilyen alkalommal az asszony „látta”, hogy az egyik alak kezébe vesz egy igazi fogkefét, és fogat mos vele. Ám amikor a fogkefét megvizsgálták, - egyértelműen megállapították, hogy az érintetlen, senki sem használta…
Gyanítom, ez az asszony beteg volt…
Talán a jógik, akik több évszázados tudás birtokában vannak és a mély meditációt évek hosszú során fejlesztették ki magukban olyannyira, hogy szinte lehetetlen dolgokra is képesek ebben az állapotukban, - talán valóban láthatnak valamiféle alakot lelki szemeik előtt…Talán…Ezt még esetleg el tudom fogadni. De én még mindig hitetlenkedve olvasom forrásmunkáimat, amit e sorozathoz gyűjtök. Érdekesnek találom, foglalkoztat a gondolat, - de meggyőzve és meggyőződve semmiről sem vagyok.
Magam sem tudom, hogyan kell kezelni ezeket a jelenségeket.
Természetfölötti - valóban az.
Ideje: Október 25, kedd, 18:41:57 - fullextra

 
 Nyomtatható változat Nyomtatható változat  Küldd el levélben! Küldd el levélben!
Vissza Rovathoz

mango

"Természetfeletti jelenségek - 5." | Belépés/Regisztráció | 23 hozzászólás | Search Discussion
Minden hozzászólás a beküldő tulajdona. Nem feltétlenül értünk egyet velük, és nem vállalhatunk felelősséget a hozzászólások tartalmáért.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj

Re: mango : Természetfeletti jelenségek - 5. (Pontok: 1)
- bogumil Ideje: Október 25, kedd, 19:08:23
(Adatok | Üzenet küldése)
Létező dolgokról ír David Neel asszony. Olvastam Indiai és Tibeti visszaemlékezéseit.Viszont a manifesztálás:gondoltai formának tapintható alakot adni,szintén létező dolog.Elég csak Szai Baba naponta végrehajtott csodáira utalnom. Wibuti port állit elő a semmiből,s akinek ad belőle,az naponta egy ujhegynyit tehet a homlokára,és sose fogy el a pora.De,manifesztál táskarádiótól,a karóráig mindent. Csak el kell menni az Asrámjába. Én voltam ott,és meggyőződtem a dolgokról.Wibuti port is hoztam és sokáig megvolt. Az idén elajándékoztam egy tanítványomnak,mert nekem már nikncs szükségem rá. De,Daszkalosz a ciprusi mágus tudott egyszerre több helyen jelen lenni. Éteri testét egy tőle többezer km-ese távoli helyen manifesztálta,s az ott tartózkodók igazolták jelenléttét. Kettőkilépéssel a Teozófiában és Transzcendentitásban jártas egyének ezt meg tudják tenni. Nem csoda,nem varázslat:adottság,tanulás,és gyakorlás kérdése ez. Úgy mint a lebegés.A Magyar Teozófiai Társaság körében ezt oktatják.(Ferenciek tere-2)



Re: mango : Természetfeletti jelenségek - 5. (Pontok: 1)
- Maurice Ideje: Október 25, kedd, 19:53:25
(Adatok | Üzenet küldése)
Mindenképpen érdekes a felvetés...bár mindig félek az ilyen gondolatoktól, hogy nem véletlenül valláspótlékok szerepét töltik-e be. De jól írsz, csak a Te soraidat olvasnom is jó a témától függetlenül. Bár jobban szeretem az irodalomról szóló írásaidat, mert ott a bölcs szereteted is jelen van.



Re: mango : Természetfeletti jelenségek - 5. (Pontok: 1)
- AngyaliAndi Ideje: Október 25, kedd, 19:56:51
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Szia Anikó!
Azt hiszem a mély meditációnak elengedhetetlen kelléke lehet valamilyen hallucinogén anyag. Azután pedig már mindenki azt és annyit lát, amennyit bír. A régi sámánok is használták a dobon való utazásokhoz. Ők úgy hívták: megnyitják az elméjüket, mi úgy hívjuk, hogy belőtték magukat. Nem állítom, hogy ilyen dolgok nem léteznek- mármint a Tulpák-, magukban, maguknak valószinű megjelenhet. Ehhez inkább hit, eltökéltség, elvakultság szükséges. Ha valaki bebeszéli magának, hogy ezt, azt lát, érzékel, valóságnak hiszi egy idő után. De lehet, hogy nincs igazam. Puszi



Re: mango : Természetfeletti jelenségek - 5. (Pontok: 1)
- hori (hori@mailpont.hu) Ideje: Október 26, szerda, 08:17:39
(Adatok | Üzenet küldése)
Hallottam már ilyen jelenségről, de én úgy vagyok vele, hogy amig nem láttam, addig nekem nem létezik. Érdekes cikk volt.



Re: mango : Természetfeletti jelenségek - 5. (Pontok: 1)
- Anna1955 (angyaligirl@freemail.hu) Ideje: Október 26, szerda, 11:24:11
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Kedves Anikó,

Cikked elgondolkodtatott. Milyen jó lenne, birtokában lenni egy ilyen tudásnak, hisz akkor ha hiányzik valaki csak tulpát csinálnék belőle és máris az enyém lehetne... Nos nem viccelődök ezzel, mert érdekes amiről írsz. Én hiszem, hogy léteznek még fel nem fedezett energiák, és akkor még sok másról nem is beszélve.. Tehát nem tudhatjuk mit hoz a jövő, a ma tudományosnak hitt tudás, holnapra lehet, hogy hazugság és ez fordítva is igaz lehet. Minden pillanatban változik minden, s mi oly picinyke pont vagyunk a végtelenben. A hit az sokat segít, legalább is nekem...:))))

Szeretettel Anna



Re: mango : Természetfeletti jelenségek - 5. (Pontok: 1)
- Khama Ideje: Október 26, szerda, 13:16:24
(Adatok | Üzenet küldése)
Érdekes volt olvasni, mert foglalkoztat mindenkit ami megmagyarázhatatlan, és talán oly egyszerű a megoldás, hogy észre sem vesszük. Jó ez a sorozatod (is).



Re: mango : Természetfeletti jelenségek - 5. (Pontok: 1)
- Walsh Ideje: Október 26, szerda, 15:10:45
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Nos igen... :-) Már előre sejtettem, hogy a hsz-ekben említés lesz Sai Babáról... és lám, kedves Bogi már le is írta azt, amit én szerettem volna... :-)
A materializációról manapság nekem is Sai Baba jut először eszembe... ő, a nagy tiszteletnek örvendő avatár, akihez igen sokan járnak ki Mo.-ról... és az, amit Bogi írt, számtalanszor visszaigazolódott...
Csak két gyors példa:
1) van, aki materializált karórát kapott tőle...
2) egy hölgy összeírt három férfi nevet, mert nem tudta, melyiket válassza párjául... odanyújtotta Sai Babának, ő megérintette... majd továbbment... hallgatás, döbbenet... majd a hölgy kinyitotta a levelet, és a megfelelő név ki volt pipálva...

no more comment... :-)



Re: Természetfeletti jelenségek - 5. (Pontok: 1)
- boblogan (mertek@fw.hu) Ideje: Október 28, péntek, 17:29:04
(Adatok | Üzenet küldése)
A "parajelenségek" egy része számomra megtapasztalt valóság, tény, nem hit kérdése. Mindenre nyitott vagyok, aminek az ellenkezőjét még nem bizonyították. De ezek a tulpákok... :))) Eddig még nem is hallottam róluk. Az a problémám, hogy, ha ez a "tulpa-teremtés" létező dolog, akkor rengeteg tulpának kéne szaladgálni az utcán köztünk. Persze nem tudhatom, hogy a szomszédasszony nem csak egy tulpa-e... :))) Aztán meg ezek a tulpák öregszenek-e, vagy örök-"életűek"? Attól tartok, ez inkább valami hallucináció, vagy "látomás"... Mindazonáltal nyitott vagyok, szívesen találkoznék ezzel a Sai Babával, vagy bárkivel, aki csak egy parányi tárgyat, vagy bármilyen anyagot is képes "teremteni".



Re: mango : Természetfeletti jelenségek - 5. (Pontok: 1)
- kepe Ideje: November 14, hétfő, 20:45:30
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
vannak emberek,akik teljesen fel tudják adni az életüket,képesek szélsőségesen leépíteni az ego-t,és átadnia terepet azon tudattalanjuknak,aki csak kozmikus távlatokban,magasabb dimenziókban képes működni.az igényeik ebben a tekintetben óriásira növekednek,de ugyan akkor speciális nyelvezetre van szükség,mert ezen a szinten lehetetlen hús vér "tolmácsot",mestert találni.egy hús vér tanító nyelvezete túlzottan bonyolult,akik pedig a tulpákat létrehozzák,ehhez képest egyszerűbb emberek,akik viszont a nagy odaadásukkal a fellelhető mester szintjén túli dimenziókat szólították meg.
szügség van tehát egy olyan tanítóra,aki tökéletesen személyreszabott,és ennek érdekében a tudattalanban létrejön egyfajta együttműködés,hogy a megfelelő "ötvözet" létrejöhessen,és kivetítődhessen.ezáltal az illető kap egy tökéletesen a személyiségéhez kapcsolódni tudó tanítót,aki képes a felfoghatatlant egészen egyszerű,és speciális módon átadni.
eljön azonban egy pont,amikor a tanulót eljuttatja egy olyan szinttig,ami már az ő korlátait is túllépi.ekkor már a korábbi odaadásában megtorpan,hiszen ha tovább akarná követni a tanítót,olyan kockázatokat kellene vállalni,mintegy bizonyítva a hitét,ami már a tripla eszementség határát is túllépi.a tanítvány igyekezni próbál,de ezek már nem a hitet,hanem a kételyeket erősítik,a racionálisabb tudatot,gondolkodást.a tulpa ekkor már egy olyan jelenség,aki az életére tör,aki a nap minden percében azon van,hogy elpusztítsa.a tulpa persze ugyanaz marad,csak a kivetítődést a már racionális visszaalakulása eltorzította,félelmetessé tette.az ember is ugyan az maradt,és marad is továbbra,nem változik a beállítottsága,éppen ezért a tulpát létrehozó énje mindent megtesz,hogy a fejlődésnek ez a dinamikája fennmaradjon,mert tudja,hogy át lehet törni a fékező gátakat,csak szívósan erőltetni kell.
azt hiszem,úgy lehet mégis megszüntetni,ha létrehoz az ember magában mesterségesen a fejlődését speciálisan akadályozó,lassító gátat.ezt pedig akkor lehet a legpontosabban megtalálni,amikor a le

A hozzászólás folytatása...



PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.34 Seconds