Vakációóóóóó!
Dátum: Június 16, péntek, 09:58:16
Téma: Dolgozat


Fontos a gyermekkel való napi elbeszélgetés. Ezt sosem feledjük.


Tagadhatatlanul beköszöntött a nyár! Habár az időjárás olykor szeszélyes is, mégis mindnyájan tudjuk, hamarosan ránk tör a nyár, és egy kicsit a szabadság, a kikapcsolódás, vagyis: a vakáció! Ez az, ami után minden gyerek oly régóta sóvárog, számlálja a napokat, hiszen már a táblákra is felkerült a hosszú-hosszú nyári szünet kezdetét jelző "V" betű, és utána sorjában az összes többi!

Itt is van az ideje az egész éves tanulás, házi feladatok, dolgozatok, különórák kipihenésének, ám egyáltalán nem mindegy, hogyan használja ki csemeténk a rázúduló nagy szabadságot. Mindenképpen a vakáció aktív, hasznos eltöltésére kell törekednünk, hiszen tény, hogy a passzív vakáció a gyerek bizony visszafejlődhet. Habár az aktív nyári programok, lehetőségek száma szinte végtelen, mégis rengeteg gyerek tölti otthon, sokszor egyedül, tétlenül a szünidő értékes napjait, s napi programját mindössze a tévénézés, és az utcán kallódás teszi ki, vagy éppen a számítógép, Internet előtti görnyedés teszi ki. Ez pedig végtelenül szomorú jelenség. A szülők feladata, hogy legyen a hasznos tevékenységekre való ösztönzés. Erre - korosztálytól és persze pénztárcától függően - kiváló alkalmat nyújthatnak az egyre bővülő lehetőségeket kínáló különféle táborok, szaktáborok, nyaraltatások, melyek nem csak egy életre szóló élménnyel, új tapasztalatokkal és ismeretségekkel, barátságokkal ajándékozhatják meg a kicsit, de egyben a szünidő igazán hasznos eltöltését is jelenthetik. Manapság pedig már minden gyermek megtalálhatja a személyiségének, érdeklődési körének megfelelő, neki tetsző tábort. Persze az sem baj, sőt, amennyiben a szülők, rokonok ideje megengedi, kifejezetten előnyös, ha a gyerek otthon, családi körben tölti a vakációt, vagy legalábbis annak egy jelentős részét. Ebben az esetben is számtalan program közül választhatnak. Részt vehetnek különféle gyerekeknek szervezett vetélkedőkön, foglalkozásokon, melyekre szinte mindig akad lehetőség, és szervezhet a család saját, önálló programokat is. A gyerekek imádják a természetet, a napsütést, nyáron pedig különösképpen vágyódnak a szabadba, vizek mellé. Ha rossz az idő sem kell elkeseredni, hiszen otthon is valóságos "kincsesbánya" rejlik: a társasjátékok, új kártyajátékok elsajátítása és gyakorlása, gyöngyfűzés, gyurmázás, rajzolás, festés mind-mind élmény-gazdag és igazán aktív közös tevékenység, melyben örömét leli gyermek és szülő egyaránt. Ne feledkezzünk el a gyermekek hatalmas mozgásigényéről sem. Szerencsére egyre több sportszervezet, magánember ismeri fel ezt. Hatalmas a kínálat, és persze a pénztárcánk, a gyermek érdeklődési köre, vonzódása, és egyéb saját elfoglaltságunk szab csak határt, hogy éppen hová menjen a gyermekünk. Kezdjen-e el sportolni, ha már sportol: eddzen-e nyáron? Esetleg részt vegyen-e kikapcsolódásként más sportág táborában? A válasz mindegyikre igen, hiszen minél szélesebb skálán mozog a gyermek foglalkoztatása, annál jobban kitöltöttnek érzi idejét, és nem nyűgnek, megerőszakolásnak érzi azt.
Próbáljuk tehát úgy beosztani gyermekünk nyári vakációját, hogy abban helyet kaphasson gyerektársakkal és saját családdal szervezett program, sokféle, színes elfoglaltság, hasznos időtöltés, ám mindez jelentsen szórakozást, ne pedig nyűgöt, kötelességet! Az sem jó, ha túlzsúfoljuk ezt a két és fél hónapot. Legyünk rugalmasak és találékonyak, biztonságot nyújtó szülők és egyben társak gyermekeink számára. És semmiképpen ne feledkezzünk meg arról, ami a vakáció lényege, vagyis, hogy a gyerek jól érezze magát a szünidő alatt!
Fontos a gyermekkel való napi elbeszélgetés. Ezt sosem feledjük. Nem lehetünk elég fáradtak sosem, hogy legalább néhány szóban ne kérdezzük ki a napról. És nagyon fontos, hogy figyeljünk oda kérdéseire, véleményére, mert ebből sok minden kiderülhet, míg nem késő!






Az írás tulajdonosa: Fullextra.hu
http://www.fullextra.hu

Az írás webcíme:
http://www.fullextra.hu/modules.php?name=News&file=article&sid=2045