[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 76
Tag: 1
Rejtve: 0
Összesen: 77

Jelen:
Tagi infók Almasy Küldhetsz neki privát üzenetet Almasy Almasy


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Vakációóóóóó!
Lacoba

Fontos a gyermekkel való napi elbeszélgetés. Ezt sosem feledjük.


Tagadhatatlanul beköszöntött a nyár! Habár az időjárás olykor szeszélyes is, mégis mindnyájan tudjuk, hamarosan ránk tör a nyár, és egy kicsit a szabadság, a kikapcsolódás, vagyis: a vakáció! Ez az, ami után minden gyerek oly régóta sóvárog, számlálja a napokat, hiszen már a táblákra is felkerült a hosszú-hosszú nyári szünet kezdetét jelző "V" betű, és utána sorjában az összes többi!

Itt is van az ideje az egész éves tanulás, házi feladatok, dolgozatok, különórák kipihenésének, ám egyáltalán nem mindegy, hogyan használja ki csemeténk a rázúduló nagy szabadságot. Mindenképpen a vakáció aktív, hasznos eltöltésére kell törekednünk, hiszen tény, hogy a passzív vakáció a gyerek bizony visszafejlődhet. Habár az aktív nyári programok, lehetőségek száma szinte végtelen, mégis rengeteg gyerek tölti otthon, sokszor egyedül, tétlenül a szünidő értékes napjait, s napi programját mindössze a tévénézés, és az utcán kallódás teszi ki, vagy éppen a számítógép, Internet előtti görnyedés teszi ki. Ez pedig végtelenül szomorú jelenség. A szülők feladata, hogy legyen a hasznos tevékenységekre való ösztönzés. Erre - korosztálytól és persze pénztárcától függően - kiváló alkalmat nyújthatnak az egyre bővülő lehetőségeket kínáló különféle táborok, szaktáborok, nyaraltatások, melyek nem csak egy életre szóló élménnyel, új tapasztalatokkal és ismeretségekkel, barátságokkal ajándékozhatják meg a kicsit, de egyben a szünidő igazán hasznos eltöltését is jelenthetik. Manapság pedig már minden gyermek megtalálhatja a személyiségének, érdeklődési körének megfelelő, neki tetsző tábort. Persze az sem baj, sőt, amennyiben a szülők, rokonok ideje megengedi, kifejezetten előnyös, ha a gyerek otthon, családi körben tölti a vakációt, vagy legalábbis annak egy jelentős részét. Ebben az esetben is számtalan program közül választhatnak. Részt vehetnek különféle gyerekeknek szervezett vetélkedőkön, foglalkozásokon, melyekre szinte mindig akad lehetőség, és szervezhet a család saját, önálló programokat is. A gyerekek imádják a természetet, a napsütést, nyáron pedig különösképpen vágyódnak a szabadba, vizek mellé. Ha rossz az idő sem kell elkeseredni, hiszen otthon is valóságos "kincsesbánya" rejlik: a társasjátékok, új kártyajátékok elsajátítása és gyakorlása, gyöngyfűzés, gyurmázás, rajzolás, festés mind-mind élmény-gazdag és igazán aktív közös tevékenység, melyben örömét leli gyermek és szülő egyaránt. Ne feledkezzünk el a gyermekek hatalmas mozgásigényéről sem. Szerencsére egyre több sportszervezet, magánember ismeri fel ezt. Hatalmas a kínálat, és persze a pénztárcánk, a gyermek érdeklődési köre, vonzódása, és egyéb saját elfoglaltságunk szab csak határt, hogy éppen hová menjen a gyermekünk. Kezdjen-e el sportolni, ha már sportol: eddzen-e nyáron? Esetleg részt vegyen-e kikapcsolódásként más sportág táborában? A válasz mindegyikre igen, hiszen minél szélesebb skálán mozog a gyermek foglalkoztatása, annál jobban kitöltöttnek érzi idejét, és nem nyűgnek, megerőszakolásnak érzi azt.
Próbáljuk tehát úgy beosztani gyermekünk nyári vakációját, hogy abban helyet kaphasson gyerektársakkal és saját családdal szervezett program, sokféle, színes elfoglaltság, hasznos időtöltés, ám mindez jelentsen szórakozást, ne pedig nyűgöt, kötelességet! Az sem jó, ha túlzsúfoljuk ezt a két és fél hónapot. Legyünk rugalmasak és találékonyak, biztonságot nyújtó szülők és egyben társak gyermekeink számára. És semmiképpen ne feledkezzünk meg arról, ami a vakáció lényege, vagyis, hogy a gyerek jól érezze magát a szünidő alatt!
Fontos a gyermekkel való napi elbeszélgetés. Ezt sosem feledjük. Nem lehetünk elég fáradtak sosem, hogy legalább néhány szóban ne kérdezzük ki a napról. És nagyon fontos, hogy figyeljünk oda kérdéseire, véleményére, mert ebből sok minden kiderülhet, míg nem késő!
Ideje: Június 16, péntek, 09:58:16 - fullextra

 
 Nyomtatható változat Nyomtatható változat  Küldd el levélben! Küldd el levélben!
Vissza Rovathoz

Dolgozat

"Vakációóóóóó!" | Belépés/Regisztráció | 14 hozzászólás | Search Discussion
Minden hozzászólás a beküldő tulajdona. Nem feltétlenül értünk egyet velük, és nem vállalhatunk felelősséget a hozzászólások tartalmáért.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj

Re: Vakációóóóóó! (Pontok: 1)
- szerzs2 Ideje: Június 16, péntek, 22:25:36
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Teljesen egyet értek!
Az én kisfiam nem megy még táborba/mert csak 8 éves,és nem hiszem ,hogy ennyi időssen el kéne engednem akár csak egy hétre is...de az iskolai napközis tábort kihasználjuk.
Mindennap más foglakozások,mozi,vízpart stb.A város gyerekeit szedik itt össze,és így van lehetőség ismerkedni.
Tavaly is tetszett neki.
Persze jobb lenne ha családon belül vigyáznának rá a nyáron, de ha a másik oldalt nézem...itt tuti nem fog unatkozni.

A mindennapok eseményeit meg kell beszélni.Annyi hatás éri a mai gyereket,hogy segíteni kell nekik kiszűrni azt ami nem helyes.



Re: Vakációóóóóó! (Pontok: 1)
- csizi Ideje: Június 17, szombat, 06:19:42
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Egész éves tanulás, házi feladatok, dolgozatok.....????? Én ilyet még nem láttam. :))))



Re: Vakációóóóóó! (Pontok: 1)
- Bogika Ideje: Június 17, szombat, 14:14:02
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Gyerekkoromban én is voltam napközis táborban: számomra rémálom volt. Egyszer Anyu munkahelyén voltam nyári munkán, amikor egy kollégája mesélte, hogy az ő lányának, akinek rossz lett a bizonyítványa, napi 5 órát kellett tanulnia a nyáron, hogy bepótolja, amit év közben elmulasztott. Ezt Apuka könyörtelenül be is vasalta a lányán.



Re: Vakációóóóóó! (Pontok: 1)
- LEKA Ideje: Június 17, szombat, 23:13:22
(Adatok | Üzenet küldése)
Szia Laci!

Teljesen egyet értek veled. Mindíg kell időt szakítani a beszélgetésre. Hogyan tervezi a napját, mit csinált...(bár erre év közben is szükség lenne) Most, hogy kevesebb az elfoglaltságuk, sok mindent kitalálhatnak - jót is - rosszat is. Ez utobbit jó lenne megelőzni.

Szeretettel: Éva



Re: Vakációóóóóó! (Pontok: 1)
- Julianna (julianna41@citromail.hu) Ideje: Június 18, vasárnap, 07:58:26
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Igen, fontos, hogy figyeljünk a gyerek véleményére, türelmesen hallgassuk meg és vonjuk be minden tevékenységbe, de ne legyen kényszer. Tegnap például a 8 éves kisunokámmal együtt készítettük a gyümöcssalátát és szórakoztató dolgokról beszélgettünk.



Re: Vakációóóóóó! (Pontok: 1)
- blue Ideje: Június 18, vasárnap, 11:03:44
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Kedves Lacóbá!

Valóban meg kell kérdezni gyermekünket, hogy mit is szeretne, hiszen saját gondolataik vannak, ezért figyelembe kell azt is venni. A gyerektáboroknak vannak előnyei és hátranyai is, akár az itthonlétnek vagy a haverokkal való lógásnak.
Személy szerint én sosem voltam táborban, viszont szerettem volna, ha fiaim mennek, de ők nem akarnak. Itthon lego, társasjáték, autók, számítógépes játékok, mamák (mert ugyebár mindkettőnél vannak a hétvégenként) és persze a játszótér - sajnos ide megyünk a legkevesebbet, mert kevés fa van és nagyon odatűz a nap, egész nap kint lenni nem lehet. Mindamellett megpróbálok minél több rendezvényt összeszedni ami érdekli őket arra meg elmenni.

gaby



PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.34 Seconds