Az amerikai elnök Budapesten
Dátum: Június 22, csütörtök, 11:08:28
Téma: Életünk napjaink


...a RAI-1 este nyolc órai híradójában elhangzott rövid híre...


Tegnap felkaptam a fejem az olasz nemzeti televízió, a RAI-1 este nyolc órai híradójában elhangzott rövid hírére, amit velünk nézőkkel közöltek: «Bush amerikai elnök Magyarországra látogat az 1956-os szovjet megszállás ünneplésére». Ezzel ki is merült a hazánkat érintő híradás.
Nem akartam hinni a fülemnek! Hogy ennyire figyelmetlenek legyenek az olasz újságírók, ez már mindennek a teteje. Beletörődtem, hogy az ANSA újságírói földrajzilag a Balkánra teszik hazánkat – bár a jelenlegi helyzeteket nézve szimbolikusan sajnos inkább Balkánnak tűnik hazánk, mint bármi másnak! -, de, hogy egy ilyen újságírói melléfogással butítsák szellemileg amúgy sem sziporkázó népséget (*), erre már tényleg nincs mit mondanom. Illetve lenne, de jobb, ha megtartom magamnak.
Örüljünk annak, hogy az amerikai sajtóval ellentétben – amelyik alig foglalkozik Bush magyarországi látogatásával – az olasz sajtó legalább hírt adott róla, noha homlokegyenest téveset?
Jó tudni, ahogy Járai Judit washingtoni tudósító írja: «Igen fontos, hogy tisztában legyünk azzal, hogyha az amerikai elnök mostani vizitje és beszéde vitathatatlanul és egyértelműen tisztelgés az '56-os forradalom emléke és hősei előtt, azért az amerikai politika fő sodrásában nem mi vagyunk. Az Egyesült Államok számára Magyarország nem stratégiai partner, hanem szövetséges, akire számít a Balkánon, Afganisztánban, vagy éppen Irakban, vagyis különféle missziókban. De talán picit még Lengyelországra is inkább tekint stratégiai szövetségesként a térségben, mint ránk....»
Erről ennyit. Nekem túlságosan sok is.



Forrás: Aktualitás & Méregzsák

Kapcsolódó téma: Bush egyértelműen '56 miatt jött Budapestre




Az írás tulajdonosa: Fullextra.hu
http://www.fullextra.hu

Az írás webcíme:
http://www.fullextra.hu/modules.php?name=News&file=article&sid=2053