Egy legenda nyomában
Dátum: Szeptember 20, szerda, 10:40:53
Téma: mango


...„alapítása óta szinte mennyei szentség lengi körül, és ez az egész vidékre kihat."



A délnyugat-angliai Somerset megye sík vidékén különös, kúp alakú földvárként emelkedik Glastonbury Tor, tetején a romos Szent Mihály-templom, és annak viharvert tornya.
A monda szerint ebben az apátságban van a legendás Arthur király temetkezési helye, egy másik monda szerint a Szent Grált egy közeli kút mélye rejti. Egy XII. századi krónikás, William of Malmesbury azt írta, hogy a községet „alapítása óta szinte mennyei szentség lengi körül, és ez az egész vidékre kihat.”
Igazi látványosság a magányosan álló nagyobbacska domb, tetején az apátság titkokat sejtető tornya…



A Glastonbury-hez fűződő hagyományos történetek tárházát gyarapította egy bizonyos Katherine Maltwood nevű festőnő, aki az 1920-as években illuszrációkat készített a Szent Grál történetéhez szóló műhöz. Modern térképeket, és régi, jellegzetes építményeket, valamint a táj természeti képződményeit, ősi földsáncokat és ösvényeket tanulmányozva arra a következtetésre jutott, hogy Glastonbury-től délre, egy nagyjából 15 km sugarú és 50 km kerületű körben a 12 állatövi jelet helyezték el, a 160 m magas sziklacsúccsal a középpontban.



Ha állítása helytálló, a glastonbury-i zodiákus a legnagyobb ismert ókori létesítmény, minthogy az elképzelést támogatók szerint i.e. 2700 körül kezdték építeni.
A festőnő 1929-ben megjelent művében bonyolult elméletet fejtett ki, melyekben Arthur király és a Grál mondáját a zodiákusba illesztette.
Újabban Mary Caine, a londoni Druida-rend tagja tanulmányozta és vette filmre ezeket az alakzatokat.
A kétkedők szerint a legtöbb táj természetes módon megváltozik az évszázadok során, az állatövjegyek körvonalaiban található mesterséges képződmények némelyike - például a sövények, utak és ösvények, mindösszesen 300 esztendősek – olvasom egy Misztikus történetek gyűjteménye című különös könyvben…
Egy azonban bizonyos: a Glastonbury Tor mit sem vesztett legendateremtő erejéből.






Az írás tulajdonosa: Fullextra.hu
http://www.fullextra.hu

Az írás webcíme:
http://www.fullextra.hu/modules.php?name=News&file=article&sid=2150