[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 199
Tag: 1
Rejtve: 0
Összesen: 200

Jelen:
Tagi infók Almasy Küldhetsz neki privát üzenetet Almasy Almasy


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Egy legenda nyomában
mango

...„alapítása óta szinte mennyei szentség lengi körül, és ez az egész vidékre kihat."



A délnyugat-angliai Somerset megye sík vidékén különös, kúp alakú földvárként emelkedik Glastonbury Tor, tetején a romos Szent Mihály-templom, és annak viharvert tornya.
A monda szerint ebben az apátságban van a legendás Arthur király temetkezési helye, egy másik monda szerint a Szent Grált egy közeli kút mélye rejti. Egy XII. századi krónikás, William of Malmesbury azt írta, hogy a községet „alapítása óta szinte mennyei szentség lengi körül, és ez az egész vidékre kihat.”
Igazi látványosság a magányosan álló nagyobbacska domb, tetején az apátság titkokat sejtető tornya…



A Glastonbury-hez fűződő hagyományos történetek tárházát gyarapította egy bizonyos Katherine Maltwood nevű festőnő, aki az 1920-as években illuszrációkat készített a Szent Grál történetéhez szóló műhöz. Modern térképeket, és régi, jellegzetes építményeket, valamint a táj természeti képződményeit, ősi földsáncokat és ösvényeket tanulmányozva arra a következtetésre jutott, hogy Glastonbury-től délre, egy nagyjából 15 km sugarú és 50 km kerületű körben a 12 állatövi jelet helyezték el, a 160 m magas sziklacsúccsal a középpontban.



Ha állítása helytálló, a glastonbury-i zodiákus a legnagyobb ismert ókori létesítmény, minthogy az elképzelést támogatók szerint i.e. 2700 körül kezdték építeni.
A festőnő 1929-ben megjelent művében bonyolult elméletet fejtett ki, melyekben Arthur király és a Grál mondáját a zodiákusba illesztette.
Újabban Mary Caine, a londoni Druida-rend tagja tanulmányozta és vette filmre ezeket az alakzatokat.
A kétkedők szerint a legtöbb táj természetes módon megváltozik az évszázadok során, az állatövjegyek körvonalaiban található mesterséges képződmények némelyike - például a sövények, utak és ösvények, mindösszesen 300 esztendősek – olvasom egy Misztikus történetek gyűjteménye című különös könyvben…
Egy azonban bizonyos: a Glastonbury Tor mit sem vesztett legendateremtő erejéből.
Ideje: Szeptember 20, szerda, 10:40:53 - fullextra

 
 Nyomtatható változat Nyomtatható változat  Küldd el levélben! Küldd el levélben!
Vissza Rovathoz

mango

"Egy legenda nyomában" | Belépés/Regisztráció | 12 hozzászólás | Search Discussion
Minden hozzászólás a beküldő tulajdona. Nem feltétlenül értünk egyet velük, és nem vállalhatunk felelősséget a hozzászólások tartalmáért.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj

Re: Egy legenda nyomában (Pontok: 1)
- Emerick Ideje: Szeptember 20, szerda, 11:38:03
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Legendák és misztikumok. Jó téma. Nálunk is számos hasonló misztikus helyszín és történet kering. Egy érintőleges kör pedig még a roncskutatás is, ami szintén sokszor "mesék", élmények alapján születnek. Igazi végeredmény, felfedezni való tárgyak viszont alíg vannak. A legendák viszont megmaradnak. De mindenképpen kell a világnak, az embereknek az ilyen misztikumok léte. Valamilyen erőt, megmagyarázhatatlant ad.
Érdekes téma. Köszönjük, hogy olvashattunk róla.
Üdv: Emerick/Imi



Re: Egy legenda nyomában (Pontok: 1)
- Audrey Ideje: Szeptember 20, szerda, 16:24:30
(Adatok | Üzenet küldése)
Szeretem a legendákat, a misztikumot. Anglia amúgy is közel áll a szívemhez. Élvezettel olvastam! Még! Még!



Re: Egy legenda nyomában (Pontok: 1)
- kepe Ideje: Szeptember 21, csütörtök, 12:15:44
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Szerintem a legendáknak van valóság alapjuk.
Arra gondolok,hogy létezhettek más értékrendszereken alapuló korok,társadalmak,akik olyan tudás bírtokában lehettek,amiket most is használunk,beépültek.Viszont tisztán,úgy ahogy régen létezett,most nem lehet jelen,a mostani értékrendszer szerint úgy,olyan formában nem lehet igaz.
Mégis szükséges,fontos emlékezni,semmiképpen nem jó a felejtés.Ezért,hogy az összeférhetőség meglegyen,áttevődik az egész a mese birodalmába.



Re: Egy legenda nyomában (Pontok: 1)
- hori (hori@mailpont.hu) Ideje: Szeptember 21, csütörtök, 14:34:52
(Adatok | Üzenet küldése)
Mintha hallottam volna már erről valamit, de még többet is kellene tudni, valóban! Ez az építmény, amúgy, rendkívül érdekes, ha jobban megnézzük. :))



Re: Egy legenda nyomában (Pontok: 1)
- Julianna (julianna41@citromail.hu) Ideje: Szeptember 24, vasárnap, 22:42:54
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Egyetemista koromban érdeklődéssel olvastam az Arthur királyról szóló legendákat. Nagyon érdekes és titokzatos helyek vannak Angliában, az írásod is ösztönöz arra, hogy visszatérjek a legendák és mondák világába.



PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.46 Seconds