A tabletta
Dátum: Május 24, csütörtök, 22:04:12
Téma: mango


Kezembe került egy régebbi írásom, ami már több helyen is megjelent, - így némelyeknek ismerős lehet a történet. Mégis újra közreadom, - mellékelve a jólismert szlogent: egy újszülöttnek minden vicc új...








A minap egy rossz mozdulattal megrándítottam a jobb csuklómat. Iszonyú fájdalommal járt minden egyes kézmozdulat: még a fogmosás is maga a beduin pokol volt, bal kézzel meg olyan ügyetlen vagyok, hogy szinte már szégyellem…
Az egyetlen dolog, ami ilyenkor megoldásra vár: a probléma ügyes megoldása – mondta egykoron a bölcs Murphy, és lőn. Elügettem az illetékes rendelőintézetbe, ahol egy nagyjából velem-korú, jósvádájú orvos szakértően, hosszasan tekergette a fájó testrészt.
Bevallom, engem azokban a percekben, - azon kívül, hogy erősen összepréseltem az ajkaimat, nehogy vad üvöltésben törjek ki, - semmi a világon nem érdekelt: sem irodalom, sem a Duna vízállása, sem az emberiség jövője…Csakis az elviselhetetlen kíntól szerettem volna minél hamarabb megszabadulni. Csak engedné már el a kezemet, csak szabadulhassak - fohászkodtam fogcsikorgatva. Évezredek teltek el.
Egyszerre csak megszületett a csalhatatlan diagnózis.
Egy könnyed, egyszerű kis ínszalaghúzódás. Semmiség. Borogatás, pihentetés, és háromszor egy szem apró csodatabletta.
Az orvosokra oly jellemző ótasmán rovásírással máris egy helyes kis receptet firkantott: a megmentőm, a tabletta immár ott virított felírva a szép piros fejléces papiroson. A csuklófájdalomnak 4-5 nap múlva búcsút is mondhatok – ígérte mind a negyvennyolc hófehér, Dentamix13 fogkrémmel súrolt fogát rámvillantva.
Elomolva jöttem ki a klórszagú rendelőből.
Éljen. Ez igen. Ez azért nem semmi. Lám, lám: csak érdemes fizetni a horribilis TB-t, és kár szidni a gyógyszerárakat…Szinte szégyelltem az orcámat, amiért háborogtam olykor-olykor, ha egy sima fájdalomcsillapítóért csillagászati összeget adtam ki a patikában…És tessék, most pont egy ilyen csuda kis tabletta segít rajtam…
A csinos kis vénnyel a kezemben áhítatosan tértem be az első, utamba eső gyógyszertárba…Nos, itt bújik meg valahol az a remek kis tabletta valamelyik szépen fénylő, barna kis forgatható polcon…Már az első pillanatban megszerettem még a patikusnőt is, noha morcos volt és olyan volt a haja, mintha habverővel fésülködött volna, és csúnyán nézett rám a szemüvege mögül. Nem baj. Semmi sem baj, - csak ki tudja olvasni azt az ótasmán rovásírást…
Kiolvasta, ideadta. A kezemben tartottam a megmentőmet: csinos kis lila kapszula.
Itthon első dolgom az volt, hogy azonnal lecsavartam a kupakot az ásványvizes palackról, kiöntöttem egy nagy pohár vizet, és máris bontottam ki a dobozt.
Kiesett belőle a betegtájékoztató : „Szedése során ritkán emésztési zavarok, heves szívdobogás, izzadás, álmatlanság, fejfájás, hallászavar, olykor átmeneti süketség, kiütések, fáradtság, bágyadtság, aluszékonyság vagy épp ellenkezője: zavartság, izgatottság, erős arcpír, szorongás, dühkitörések, nagyon elvétve öngyilkosságra való késztetés fordulhatnak elő...”
...nos, ez volt az a pont, amikor azt mondtam: ugyan már! Mi ez a kis csuklófájdalom...?!
Azt is írta az okos Murphy helyes kis napsárga kötetében, amit már ronggyá olvastam az évek hosszú során, hogy „Mindent ki kell próbálni egyszer. Kivéve a vérfertőzést és a népi táncot.”
Murhy egész biztosan nem olvasta ezt a betegtájékoztatót.
Nos, én nem szedtem be ezeket a csinos kis kapszulákat. A csuklóm még néhány napig picit fájt, - de mi volt ez ahhoz, ami akkor lett volna, ha az összes mellékhatást produkálom...?!
Bevallom, örültem. Megúsztam egy sima kis csuklófájdalommal.
Ez is valami...! Milyen kis dolgoknak is tudunk néha örülni...


1999.







Az írás tulajdonosa: Fullextra.hu
http://www.fullextra.hu

Az írás webcíme:
http://www.fullextra.hu/modules.php?name=News&file=article&sid=2521