Telik az égi színpad
Dátum: Június 03, vasárnap, 21:40:14
Téma: Film Színház Zene


Darvas Iván emlékére...
1925- 2007

Maradandó színészi alakításaival írta be nevét a művészet történelmébe.


Még néhány nap és betölthette volna a 82. évét, hisz 1925. június 14-én született. A mai Szlovákia területén Bélyén látta meg a napvilágot, Darvas Szilárdként.

Maradandó színészi alakításaival írta be nevét a művészet történelmébe. Sokszínű volt művészete, igazi nagy játékos, a Nemzet Színésze.

Énekelni is kitűnően tudott.

itt hallható és látható...

21 évesen lett Szilárdból Iván, hogy megkülönböztesse magát Darvas Szilárd humoristától. Ekkor kapott szerepet a Művész Színházban, Várkonyi Zoltánnál.
1956 után 22 hónap börtönre ítélték (forradalmi bizottságot szervezett, hogy a bátyját kihozza a börtönből). Kiszabadulása után nem játszhatott, ezért segédmunkásként dolgozott.
1965-ben került újra színpadra. A Vígszínházba szerződött, Várkonyihoz. 1989-ig volt a Vígszínháznál, 1990-től szabadfoglalkozásúvá vált.

Nagyon sok filmben szerepelt, mint pl. a Rokonok (1954), Bakaruhában (1957), Pacsirta (1963), A tizedes meg a többiek (1965), és még sorolhatnám. Az én kedvencem az 1954-ben forgatott Liliomfi - még ma is. Könnyű és kacagtató.




Bár tudom, hogy színházi színészként is kitűnő volt, de színpadon, élőben sajnos sosem láttam. Talán majd odaát megcsodálhatom, az égi színpadon.

Nyugodjon békében!








Az írás tulajdonosa: Fullextra.hu
http://www.fullextra.hu

Az írás webcíme:
http://www.fullextra.hu/modules.php?name=News&file=article&sid=2536