[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 216
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 216


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Telik az égi színpad
veva

Darvas Iván emlékére...
1925- 2007

Maradandó színészi alakításaival írta be nevét a művészet történelmébe.


Még néhány nap és betölthette volna a 82. évét, hisz 1925. június 14-én született. A mai Szlovákia területén Bélyén látta meg a napvilágot, Darvas Szilárdként.

Maradandó színészi alakításaival írta be nevét a művészet történelmébe. Sokszínű volt művészete, igazi nagy játékos, a Nemzet Színésze.

Énekelni is kitűnően tudott.

itt hallható és látható...

21 évesen lett Szilárdból Iván, hogy megkülönböztesse magát Darvas Szilárd humoristától. Ekkor kapott szerepet a Művész Színházban, Várkonyi Zoltánnál.
1956 után 22 hónap börtönre ítélték (forradalmi bizottságot szervezett, hogy a bátyját kihozza a börtönből). Kiszabadulása után nem játszhatott, ezért segédmunkásként dolgozott.
1965-ben került újra színpadra. A Vígszínházba szerződött, Várkonyihoz. 1989-ig volt a Vígszínháznál, 1990-től szabadfoglalkozásúvá vált.

Nagyon sok filmben szerepelt, mint pl. a Rokonok (1954), Bakaruhában (1957), Pacsirta (1963), A tizedes meg a többiek (1965), és még sorolhatnám. Az én kedvencem az 1954-ben forgatott Liliomfi - még ma is. Könnyű és kacagtató.




Bár tudom, hogy színházi színészként is kitűnő volt, de színpadon, élőben sajnos sosem láttam. Talán majd odaát megcsodálhatom, az égi színpadon.

Nyugodjon békében!


Ideje: Június 03, vasárnap, 21:40:14 - fullextra

 
 Nyomtatható változat Nyomtatható változat  Küldd el levélben! Küldd el levélben!
Vissza Rovathoz

Film Színház Zene

"Telik az égi színpad" | Belépés/Regisztráció | 16 hozzászólás | Search Discussion
Minden hozzászólás a beküldő tulajdona. Nem feltétlenül értünk egyet velük, és nem vállalhatunk felelősséget a hozzászólások tartalmáért.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj

Re: Telik az égi színpad (Pontok: 1)
- hori Ideje: Június 03, vasárnap, 21:54:47
(Adatok | Üzenet küldése)
Nehéz lenne kiválasztanom melyik szerepében volt számomra a legjobb, mert mindegyikben a maximálisat nyújtotta. Nagyon sajnálom. Szerepeiben tovább él.



Re: Telik az égi színpad (Pontok: 1)
- Eroica (ezüsttollacska@ t-online.hu) Ideje: Június 03, vasárnap, 22:02:30
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Először a Liliomfiban láttam, elragadó férfiszépség volt . Imádtam az orgánumát, imádtam, ahogy énekelte, hogy "Várj reám..", ahogy az Egy őrült naplóját játszotta, imádtam hanyag eleganciáját, sokoldalúságát . Személyesen egyszer találkoztam vele a Mátyás Pincében.
Szép, hosszú életet élt. Nagyon sajnálom.



Re: Telik az égi színpad (Pontok: 1)
- Anna1955 Ideje: Június 03, vasárnap, 22:07:37
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Pár évvel ezelőtt láttam utoljára színpadon a Lugosi - A vámpír árnyéka darabban.
Egyszerűen lenyűgöző játékkal betöltötte az egész estét, pedig már akkor sem volt fiatal...Úgy érzem halálával lassan végleg lezárul egy korszak amelyet Ő és a hozzá hasonló hatalmas tehetséggel és elhivatottsággal megáldott színészek fémjeleztek...
Nyugodjék békében...



Re: Telik az égi színpad (Pontok: 1)
- kerlac Ideje: Június 04, hétfő, 06:19:12
(Adatok | Üzenet küldése)
Csodálatos ember volt, és zseniális színész. Tragédiában, vígjátékban, filmen és szinházban egyaránt varázslatos volt. A legnagyobb szinpadon, az életben is. Béke vele!



Re: Telik az égi színpad (Pontok: 1)
- Miracle Ideje: Június 04, hétfő, 08:31:09
(Adatok | Üzenet küldése)
Nekem is egyik kedvencem volt... Bármikor szívesen megnézem a filmjeit újra és újra. Szerintem ő és kortársai halhatatlanok.



Re: Telik az égi színpad (Pontok: 1)
- Captnemo Ideje: Június 04, hétfő, 13:33:16
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Fogynak azok, nagyon fogynak, akik még "színészek" voltak, és nem sztárok. Darvas Iván is színész volt. Jó színész. Bár több filmben is láttam, nekem először mégis az ugrik be Róla, ahogyan Konsztantyin Szimonov: Várj reám versét elénekelte...



Re: Telik az égi színpad (Pontok: 1)
- webmester (webmaster@fullextra.com) Ideje: Június 04, hétfő, 22:02:50
(Adatok | Üzenet küldése)
Sokan csak a színészt látták benne, és sajnos ma sem tudja még mindenki, hogy ő nem csak színész, hanem egy Igaz ember is volt. Az igazi igaz ember. Azon ritka példánya jellemes emberek közül, akik emberek tudtak maradni az embertelen időkben is. Nincs olyan porcikája ami nem a magyarság egészét szolgálta -lehetőségei szerint- egész életében. ..... hatalmas veszteség az elmenetele. Nyugodjon békében.



Re: Telik az égi színpad (Pontok: 1)
- zsuzsuzsu Ideje: Június 04, hétfő, 22:16:12
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Nagyon sok emlékem füzödik hozzá, egy volt a nagy kedvencek közül...

Nagyon találó a cim! és az irásod is!

Zsuzsi:)))



Re: Telik az égi színpad (Pontok: 1)
- winner Ideje: Június 05, kedd, 19:32:47
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Egészen fiatal voltam mikor láttam az Egy őrült naplójában. FANTASZTIKUS volt. Bár minden szerepében az volt.



PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.39 Seconds