Anyák veszélyben
Dátum: Szeptember 18, kedd, 22:15:01
Téma: Életünk napjaink


Nagyszüleink azért küzdöttek, hogy az anyák és gyermekeik sokkal nagyobb biztonságban legyenek, felkészült gárda, s megfelelő felszerelés vegye őket körül...


A héten borzasztó tragédia történt, otthon- szülés közben meghalt egy kisbaba.
Átérzem fájdalmukat, és minden részvétem a szülőké, de sok mindent nem értek.
Nem értem, ha jogszabály tiltja a kórházon kívüli szülést, miért vállalják orvosok annak levezetését? Miért döntenek úgy anyák, hogy vállalják azt a fölösleges és igen nagy kockázatot, amit ez jelent, s miért nem választják a biztonságosabb kórházi tartózkodást?
Aláírom, ha a szülőszobán többen vannak, nem lehet olyan intim környezetet varázsolni a kismama köré, mint az ideális lenne. De ez megéri? Megéri emiatt két- olykor három életet kockáztatni? Kinek a felelőssége, ha tragédia történik? Az orvosé, esetleg szülésznőé, aki törvény, és mindenféle engedély nélkül levezet egy ilyen beavatkozást, vagy az anyáé, aki –véleményem szerint- akaratán kívül is, de veszélyezteti kisbabáját?
Ma Magyarországon nem kap jogosultságot egyetlen orvos, szülésznő sem arra, hogy ilyet tegyen, jogszabály tiltja. Ők – gondolom, a törvény előtt felelnek tettük miatt. De a szülők?
Tudom, ez most egy újfajta divat. Magabiztos, értelmes, jól szituált nők, úgy gondolják, ők még ezt is jobban tudják, hiszen évszázadokkal ezelőtt is születtek gyerekek, még akkor is, mikor kórház sem volt… Igen. És a halálozási arány magasabb volt ötven százaléknál. Nagyszüleink azért küzdöttek, hogy az anyák és gyermekeik sokkal nagyobb biztonságban legyenek, felkészült gárda, s megfelelő felszerelés vegye őket körül, mert ez az esemény nem veszélytelen. Bármikor, bármelyik pillanatban fordulhat úgy a kocka, hogy azonnali orvosi beavatkozásra van szükség, néha igenis perceken múlik az élet.
Ma már lehetőség van alternatív szülésre kórházakban is, egyre több készül fel ilyen igényekre. Kellemes, kultúrált, veszélytelen környezetben készülhet a kismama, az lehet vele, akit ő akar, apuka, dúla, bárki…
Veszélyes divat lett ez, talán, ha többet foglalkoznának az otthon- szülések hátrányával, akkor kevesebb kismama döntene úgy, hogy vállalja a kockázatot.






Az írás tulajdonosa: Fullextra.hu
http://www.fullextra.hu

Az írás webcíme:
http://www.fullextra.hu/modules.php?name=News&file=article&sid=2658