[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 240
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 240


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Anyák veszélyben
Angyalibaby

Nagyszüleink azért küzdöttek, hogy az anyák és gyermekeik sokkal nagyobb biztonságban legyenek, felkészült gárda, s megfelelő felszerelés vegye őket körül...


A héten borzasztó tragédia történt, otthon- szülés közben meghalt egy kisbaba.
Átérzem fájdalmukat, és minden részvétem a szülőké, de sok mindent nem értek.
Nem értem, ha jogszabály tiltja a kórházon kívüli szülést, miért vállalják orvosok annak levezetését? Miért döntenek úgy anyák, hogy vállalják azt a fölösleges és igen nagy kockázatot, amit ez jelent, s miért nem választják a biztonságosabb kórházi tartózkodást?
Aláírom, ha a szülőszobán többen vannak, nem lehet olyan intim környezetet varázsolni a kismama köré, mint az ideális lenne. De ez megéri? Megéri emiatt két- olykor három életet kockáztatni? Kinek a felelőssége, ha tragédia történik? Az orvosé, esetleg szülésznőé, aki törvény, és mindenféle engedély nélkül levezet egy ilyen beavatkozást, vagy az anyáé, aki –véleményem szerint- akaratán kívül is, de veszélyezteti kisbabáját?
Ma Magyarországon nem kap jogosultságot egyetlen orvos, szülésznő sem arra, hogy ilyet tegyen, jogszabály tiltja. Ők – gondolom, a törvény előtt felelnek tettük miatt. De a szülők?
Tudom, ez most egy újfajta divat. Magabiztos, értelmes, jól szituált nők, úgy gondolják, ők még ezt is jobban tudják, hiszen évszázadokkal ezelőtt is születtek gyerekek, még akkor is, mikor kórház sem volt… Igen. És a halálozási arány magasabb volt ötven százaléknál. Nagyszüleink azért küzdöttek, hogy az anyák és gyermekeik sokkal nagyobb biztonságban legyenek, felkészült gárda, s megfelelő felszerelés vegye őket körül, mert ez az esemény nem veszélytelen. Bármikor, bármelyik pillanatban fordulhat úgy a kocka, hogy azonnali orvosi beavatkozásra van szükség, néha igenis perceken múlik az élet.
Ma már lehetőség van alternatív szülésre kórházakban is, egyre több készül fel ilyen igényekre. Kellemes, kultúrált, veszélytelen környezetben készülhet a kismama, az lehet vele, akit ő akar, apuka, dúla, bárki…
Veszélyes divat lett ez, talán, ha többet foglalkoznának az otthon- szülések hátrányával, akkor kevesebb kismama döntene úgy, hogy vállalja a kockázatot.
Ideje: Szeptember 18, kedd, 22:15:01 - fullextra

 
 Nyomtatható változat Nyomtatható változat  Küldd el levélben! Küldd el levélben!
"Anyák veszélyben" | Belépés/Regisztráció | 37 hozzászólás | Search Discussion
Minden hozzászólás a beküldő tulajdona. Nem feltétlenül értünk egyet velük, és nem vállalhatunk felelősséget a hozzászólások tartalmáért.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj

Re: Anyák veszélyben (Pontok: 1)
- Angeli Ideje: Szeptember 19, szerda, 10:14:00
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Mélyen egyetértek veled Andi! Felelőtlenség, az élet veszélyeztetése! Nincs mentség.



Re: Anyák veszélyben (Pontok: 1)
- Audrey Ideje: Szeptember 19, szerda, 11:41:25
(Adatok | Üzenet küldése)
Ezzel egyet lehetne érteni akkor, ha a kórházi szülések kockázata nulla lenne. De nem az. Ott is halnak meg anyák, és halnak meg babák a mai modern körülmények között! Ezt a statisztika úgy hívja, hogy hibaszázalék. Rondán hangzik, de akkor is így van, semmi sem lehet száz százalékos. Meghalt egy baba, akit otthon akartak megszülni. A kórházban naponta meghal több is, de abból nem csinálnak sajtóhírt. Mert ugye a kórházi szüléskor nem lehet hibás senki. Az egy előre nem látott, kivédhetetlen körülmény miatt történt. Na de ha otthon szül valaki, akkor már rögtön bűnbakot kell keresni. A baba valószínűleg a kórházban is meghalt volna.
Én engedném az otthon szülést. Ez mindenkinek a saját felelőssége. Az otthon szülő nő felvállalja ezt a kockázatot, gondolom. A többi már Isten dolga. Ne akarjon az ember mindenható lenni. Naívság volna azt gondolni, hogy a kórházakban mindenre fel vannak készülve.



Re: Anyák veszélyben (Pontok: 1)
- blue Ideje: Szeptember 19, szerda, 13:46:18
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Andi, véleményen Adri hsz-e alatt! Jó, hogy írtál erről.



Re: Anyák veszélyben (Pontok: 1)
- Julianna (julianna41@citromail.hu) Ideje: Szeptember 19, szerda, 18:16:21
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Minden vita nélkül világos, hogy a kórházban nagyobb biztonságban vannak a szülő anyák. Én sem tudom megérteni, miért vállalják egyesek az otthoni kockázatosabb szülést. Hiszen emberi életekről van szó!



Re: Anyák veszélyben (Pontok: 1)
- lena1 Ideje: Szeptember 19, szerda, 19:21:23
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Drága Andi, soha nem szülnék othon, mert attól a perctől, hogy gyermeket vállaltam, felelősséggel tartozom az életéért és amíg élek, nem hagyna a lekiismeretem nyugodni, ha ezt nem tenném meg. Arra nem lenne semmilyen mentség, ha önszántamból veszélyeztetném az életét.
Puszi. Lena



Re: Anyák veszélyben (Pontok: 1)
- Audrey Ideje: Szeptember 19, szerda, 22:18:43
(Adatok | Üzenet küldése)
Mások sorsával játszani? Szerintem erre senkinek nincs hatalma. A sors az sors, vagyis meg van írva. Nem életet akartál mondani? Bár szerintem mások élete sincs ránk bízva. Én hiszek egy magasabb intelligenciában, és abban, hogy a dolgok nem véletlenül vannak, hanem minden előre el van rendezve. Rengetegszer meghalhattam volna már, és mégsem történt meg. Talán mert küldetésemet még nem teljesítettem. Én úgy hiszem, akinek meg kell születni, az megszületik, akinek élnie kell, az él. Van befolyásunk ugyan a dolgokra, de csak egészen kicsi. Nem az anya dönt a gyermek életéről akkor sem, ha elveteti. Én ebben hiszek.
Isten teremt gyilkosokat, és teremt orvosokat is (tán morbid ezt a kettőt egymás mellett látni), de ők nem urai életnek vagy halálnak, csupán bábok, és előre lejátszott meccseket ismételnek a Világegyetem törvénye szerint.



Re: Anyák veszélyben (Pontok: 1)
- zsuka49 Ideje: Szeptember 20, csütörtök, 06:56:06
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Nagyon igazad van Andikám, én is a kórházi szülésre voksolok, viszont felháborítónak tartom a tarifát, amit az orvosok a kismamáktól kérnek. Még akkor is, ha nem magánklinikán végzik a szülést, hanem az állami kórházban. Abból a pénzből, amiért tulajdonképpen mi fizetünk. Használják a felszerelést, az állami dolgokat és közben megy a maszekolás a saját zsebre dolgozás.
Nem nézik, hogy lehet, hogy minimálbérből élnek a családok!:((
Pusszancs: Zsuzsi



Re: Anyák veszélyben (Pontok: 1)
- Rien25 Ideje: Szeptember 20, csütörtök, 10:01:11
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Sziasztok!
Ide vonatkozó hszem Angeli blogja alatt olvasható. Mivel elég Háború-és-béke volumenű, ide már nem másolom be.
Rien



Re: Anyák veszélyben (Pontok: 1)
- aranytk Ideje: Szeptember 20, csütörtök, 22:21:07
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Nagyon értékes, fontos írásnak tartom azt, amit itt olvastam. A hozzászólások is ezt igazolják, hiszen ki-ki a maga legbelsőbb ősi ösztöne szerint reagál rá. Én úgy hiszem, hogy az anyai ösztön az egyik legerősebb érzés, amivel megáldott bennünket, nőket a Teremtés. Semmihez nem fogható. Véleményem szerint az anyaság vállalása akkora felelősség, amibe egyszerűen nem férhet bele az a kockázati tényező, hogy ne biztosítsuk mindazt a feltételt, ami a lehető legbiztonságosabb a születendő gyermekünk számára. Igen, léteznek orvosi műhibák. Az én Down-kóros gyermekem is egy műhiba áldozata, ha már tárgyilagosan akarok fogalmazni. Ugyanis a terhesség ultrahangos rutinvizsgálata alatt elsiklottak az orvosok néhány látványos árulkodó jel mellett. Az, hogy egy beteg gyermeknek világra kell jönnie hasonló mulaszások miatt, egy egész család életre szóló keresztje. Vagy a halvaszületések százalékos aránya. Az orvosoknak csak statisztika. Egy családnak...? Felelősség. Anyák és leendő anyák, nem vállalhatjuk fel az orvosi műhibák felelősségét, csak viseljük a következményeit. Viszont az ősi anyai ösztönök méltóságáért, több, mint kötelességünk, hogy MI mindent megtegyünk azért, hogy a születendő gyermekünknek biztosítsuk a megfelelő körülményeket. Ha erre nem vagyunk képesek, ne vállaljunk gyereket. De ha világra akarunk hozni egy életet, akkor már nem csak magunkért, hanem elsősorban a kis jövevényért dobban a szívünk. Ezek után azt hiszem, mondanom sem kellene, mekkora felelőtlenségnek tartom az otthon szülés lehetőségét. Egyszerűen betiltanám.



Re: Anyák veszélyben (Pontok: 1)
- tiszavirag Ideje: Szeptember 21, péntek, 23:00:15
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Az otthon szüléssel kapcsolatban egy kérdés senkiben nem merült fel. Mi lesz az otthonmaradt gyerekekkel, amíg az anya "szülési" szabadságát tölti a kórházban és a gyerekekkel az otthon egy felelőtlen apa van? A kórház valóban biztonságosabb az újszülöttnek, de annál veszélyesebb ha kisgyerekek maradnak otthon egyedül. Sok apa van, aki félnapra is magára hagyja a felügyeletére bízott kisgyerekeket.



Re: Anyák veszélyben (Pontok: 1)
- zsuzsuzsu Ideje: Szeptember 23, vasárnap, 23:57:01
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Már nagyon sokan megelöztek, hogy elmondják, Andy, amit én is gondolok: felelötlenség az ötthon vállalt szülés. Legalábbis nekem.

Egy egészen más gondolat: nem tudom, itthon hogy van, de Fo-ban jelenleg nagyon nagy divat az elöre programozott szülés. Nem vagyok benne biztos, de attól tartok, hogy kislányom is ennek az áldozata. A természet elhhozza mindennek az idejét, kivéve, ha az anya vagy a kisbabab közvetlen életveszélyben lennének. Egyébként mindenkit lebeszélnék erröl a változatról.

Anyák - babák veszélyben.
Tetszett a cikked!
Zsuzsi



Re: Anyák veszélyben (Pontok: 1)
- Captnemo Ideje: Szeptember 30, vasárnap, 13:07:33
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Szerintem ezt az otthonszülést a kormány találta ki. Mivel szép lassan leépítenek minden kórházat, így időben hozzászoktatják a népet a csináldmagad mozgalomhoz. Azért az szörnyű lesz, amikor magamnak is vizitdíjat kell fizetnem. Cikkedre térve pedig mindig is voltak eszelősök. Ez után is lesznek. Kérdés, hogy mennyi halál kell, hogy belássák ezt.



PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.40 Seconds