Alkotás
Dátum: November 20, kedd, 20:03:53
Téma: All Fullextra


Ha azt akarom, hogy botrány legyen belőle, és felkapják a nevemet, akkor egyszerűen nem kell mást tennem, mit írni arról, milyen giccses a piros kerítés.


Mindaz, amit ebben a cikkben megfogalmaztam, saját véleményemet és eddig megszerzett tapasztalataimat tükrözi, tehát tévedhetek is, hogy mennyire? Önök ezt jobban meg tudják állapítani.
A szó, hogy kész alkotás, mű, mást jelent minden művésznek, minden műértőnek. Képességem az írás területére vitt, ezért ebből a szemszögből tudom nézni, vizsgálni a dolgot. Próbálkoztam festészettel, grafikával is, de önmagamat sem győztem meg hozzáértésemről. Az írás, a visszajelzések szerint, nekem bejött. Milyen legyen a kész alkotás? Elsősorban aktuális kell, legyen. Minél szélesebb körben elfogadható, és érthető, annál nagyobb a sikere is. Ha olyan témát választunk, ami éppen időszerű, és sokakat foglalkoztat, akkor csak a jó fogalmazásra és az egyéni ízre fektetve a hangsúlyt, megdöbbentő népszerűségre tehetünk szert. Mi kell az embereknek? Ez lebegjen a szemünk előtt, ha el akarjuk érni, hogy figyeljenek ránk. Ilyen a naprakész politikai ismeret, az aktuális sztárok körüli élet, a felkapott sorozatok, vagy a mindennapi élet, ami nem velünk történik, de akár velünk is történhetne.
A napi aktualitáson kívül azonban vannak örökzöldek. Ilyen a romantika, humor, krimi, és a miszticizmus. Ezek örök időktől fogva érdekes témák minden ember számára. Ha ezen témák valamelyikéhez nyúlunk, és egy minimális ismeretanyagot is beleszövünk, szintén biztos a siker. Számtalan bestseller erről szól. Nem ad sokkal többet, mint amit addig is tudtunk róla, csak kicsivel, de ez elég ahhoz, hogy lekösse figyelmünket. Itt az első olyan eszköz, ami biztosítja számunkra a kiugrást. Ha megfigyeljük, mi van előtérben, az embereket éppen mi köti le, és arról jól, érdekesen tudunk írni, kicsit tudományosabban, mint előttünk bárki, akkor számíthatunk az elismerésre, és a nagyobb sikerre. Nem kell szakértőnek lenni az adott témában, mert az már veszélyes is lehet. Akkor egy szűkebb rétegnek írnánk, ami nem hozza meg a kívánt hatást. Az adott szakmai területen arathatunk elismerést, de azzal vége is a dolognak. Nem fogunk kitűnni vele a széles olvasóközönség számára. Itt persze el kell döntenünk, mit akarunk elérni? Ha ez a cél, akkor rendben van, de ha azt szeretnénk, hogy sokan hamar megértsék és elfogadják írásunkat, akkor úgy kell tennünk, mintha a szomszédnak írnánk, aki alapvetően nem buta, de tudjuk, hogy mihez ért, és mihez nem. Neki kell tálalnunk az írást. Persze írhatunk célzott közösségnek is, ezzel nincs semmi baj, de akkor ne számítsunk szélesebb körben a megértésre.
Alkotásunk megírásakor figyelembe kell vennünk, mit akarunk megírni, milyen közönségnek szánjuk, és üzenete aktualitás-e, vagy örökzöld? Ha ezt eldöntöttük, akkor keressünk egy személyt, akit ismerünk, aki ebbe a célcsoportba tartozik, és hozzá intézzük szavainkat. A telitalálat biztos lesz. Nem fog mindenkinek tetszeni, erre soha ne is számítsunk. Ha valakinek nem tetszik, annak két oka lehet, vagy nem tartozik az adott célcsoportba, vagy irigy. Ez bizony ilyen egyszerű.
És most konkrétan egy alkotás felépítése.
Az utcán közlekedve észre veszem, hogy egyre több kerítést festenek rikító pirosra. Ha ez zavar, szóvá tehetem. Ki tudja, milyen eredménnyel? Most jön az a rész, hogy eldöntsem, mit akarok elérni? Ha azt akarom, hogy botrány legyen belőle, és felkapják a nevemet, akkor egyszerűen nem kell mást tennem, mit írni arról, milyen giccses a piros kerítés. Nem marad el a hatás. „Minden csoda három napig tart”. Népszerű leszek, rövid ideig. Ha azt szeretném elérni, hogy ne tegyék többen, írhatok a piros kerítés hátrányairól. Lesz olyan, aki hallgat rám, de lesz, aki nem. Viszont nem nyertem meg magamnak egyértelműen a közvéleményt. Ha azt tűzöm ki célul, hogy ne legyen annyi piros kerítés, akkor arról kell írnom, milyen előnyei vannak a többi színnek. Begyűjtök némi szaktudást a színekről, esetleg írhatom, hogy a többi színt nem szívja ki annyira a nap. Egyetlen dolgot nem szabad leírnom. Nem ócsárolhatom sem a piros színt, sem azt, aki ilyenre festette a kerítését. Ennek nagy hatása lesz. Sokan át fogják festeni egy másik színre, elismernek, és bólogatva említik meg írásomat, mert hozzáértő módon írtam a színekről. Persze akkor is meg fog maradni egy-két piros kerítés, de ez nem biztos. A divatot a legtöbben követik. Ha elég szép számmal nyertem meg a közönséget, a többi előbb-utóbb be fog hódolni a divatnak. Alkotásunkkal igenis teremthetünk divatot, ezért vigyázni is kell, merre visszük el az embereket írásainkkal, alkotásunkkal.






Az írás tulajdonosa: Fullextra.hu
http://www.fullextra.hu

Az írás webcíme:
http://www.fullextra.hu/modules.php?name=News&file=article&sid=2708