Gran Canárián, huszonöt évesen 2.
Dátum: Október 05, hétfő, 05:55:44
Téma: Ország Világ


Annyira változatos a táj, hogy joggal nevezik mini kontinensnek, hiszen a sivatagtól a magas hegyeken át ...


Honfoglalás

A szálloda – sötétben

Sötét még a hajnal, mikor megállunk egy fehér, tíz emeletes épületnél, s a bejáratot keressük. A spanyol sofőr türelmesen vár , amíg az álmosságtól vakon, végre megtaláljuk.











Alig kivilágított recepciónál álmos portás fogad, elveszi az iratainkat, kezünkbe nyom egy szobakulcsot, a négyszáztizenegyesét. Szinte félálomban bukkanunk rá a félemeleti liftre, vihetjük a szobába a csomagokat. Negyedik emelet.
– Magasabban szerettem volna lenni! – panaszolom Lacinak. – A harmadik emeletig ugyanis olcsóbb a szálloda. Ráadásul mellettünk a lift, biztos hallani fogunk minden egyes fel- és lejövetelt.
Komor bútorokkal berendezett helyiségben találjuk magunkat. Ez a nappali, benne egy beépített konyha, hűtőszekrénnyel, szemben kanapé, mellette két karosszék, tévé és olvasólámpa. Egy sötétbarna ajtó nyílik valahová,. Kinyitjuk. Ez a gardrób.
Benézünk a fürdőszobába, itt minden rendben, csak azt furcsállom, hogy nincs rendesen leragasztva a vécétető. Kinézünk az erkélyre. Fekete az óceán, csak néhány lámpa világít a parton. Egymásra nézünk.
– De hol a hálószoba? Nincs hálószoba, pedig mi hálószobásat fizettünk. –
Idegesen járkálunk fel-alá. Nézzük a behemót szekrényt, kiderül, hogy lenyitható, sodronyos ágyakat rejt. Ágynemű helyett viszont csupán egy-egy pokróc takarja.
Szerencsére meglátunk egy újabb ajtót. Felkapcsoljuk a villanyt. Ez a másik szoba, a háló. Folyosóra nyílik két pici ablak, az óriási ágy fölött ventillátor forog, ruhászsekrény, toalettasztal, nagy tükör, jó a berendezés, mégis, minden olyan siralmasnak látszik.
Közben Laci észreveszi, hogy a hűtőn ott van egy szalvétába csomagolt kenyér. Azonnal felrémlenek előttem az interneten látott riasztó fotók – a csótány, a koszos óceán...
– Úristen segíts, mi egy kitakarítatlan, használt szobát kaptunk!!! Valaki itt felejtette még a szendvicsét is ! –
Legszívesebben elsírnám magam, de még ehhez sincs elég erőm. Hiszen én mondtam, hogy nem kell nekünk luxusszálloda...
Megtisztálkodudunk és óvatosan belefekszünk a kétes tisztaságú ágyba.
Megbeszéljük, hogy holnap nemcsak szobát, valószínű, hogy szállodát is cserélünk.
Csak reggel lenne már! Több, mint tizenhat órát utaztunk, mégsem jön szemünkre
álom. Ide-oda forgolódunk az idegen ágyban.

A szálloda –világosban

















Először Laci kászálódik ki a szobából, hallom jellegzetes lépteit. Nemsokára bekiált:
– Gyere csak ki ! – Dehogy megyek! – gondolom, és még jobban összeszorítom a szemhéjam, hogy semmit sem lássak. Ám a hangjából kiérzek valamit, ami arra késztet, hogy kimerészkedjek az ágyból.
Nem akarok hinni a szememnek. A nappali fényben úszik. Megszépült a szoba. Az erkélyről felragyog a tenger, vagyis az óceán.
Alattunk a kerti uszoda vize villan, kék csíkos köpenybe öltözött nők épp síkálják a napágyak alját. Az előttünk nyúló öbölhöz mozaiklépcsők vezetnek. A pálmafák leveleit kellemes szél ringatja. Csupa kék, csupa zöld minden.
– Akkor – cserélünk szállodát? – kérdezi Laci.
– Hogy cserélünk-e? – mosolygok boldogan. – Siessünk az ebédlőbe, mindjárt vége a reggeli időnek! –
Előbb azonban benézünk a recepcióra, hogy visszakapjuk az iratainkat. Még időben, az utolsó pillanatban érkezünk a svédasztalos reggelihez.
A bőséges kaja után felfedezzük az egyéni ízléssel berendezett, kellemes szállodát. Rácsodálkozunk az óriáskaktuszokkal teli kertre, a színes virágokra. Örömmel nyugtázom, hogy van számítógéphasználati lehetőség, a lift olyan halkan jár, mint egy svájci óra és az ágynemű napvilágnál tökéletesen tiszta, éppúgy, mint a törölközők.

Gyorsan kicsomagolunk, s közben kinyitjuk a hűtőszekrény ajtaját. Fóliával takart hideg ételt –nyilván a vacsorát és két üveg ásványvizet, gyömölcsöt találunk benne.
Ezzel megfejtődik a kinn felejtett kenyerek titka is.

A mini kontinens

Huszonöt évvel ezelőtt legmerészeb álmainkban sem gondoltuk, hogy valaha tengerparton fogunk üdülni, azt meg különösen nem, hogy a Kanári- szigeteken ünnepeljük majd házasságunk huszonötödik évfordulóját.

A spanyol hódítók több eredménytelen kísérlet után 1478-ban foglalták el, azóta Spanyolországhoz tartozik.
Gran Canaria, eredeti nevén “Tamarán”, vagyis a bátrak földje. Többen azt gondolják, hogy ez a legnagyobb a Kanári-szigetek között, pedig ez nem így van . A hét sziget közül Gran Canaria méretre a harmadik, kb. 1.500 km2.
Gran Canaria-nak a rómaiak nevezték el és ez a név azóta is rajta maradt, annak ellenére, hogy római valószínűleg sosem tette rá a lábát. Neve valószínűleg a kutya latin nevéből, a Canisból származik, ugyanis Plinius úgy gondolta, hogy a szigeteken sok nagy testű kutya él. A legenda szerint ezek őrizték a szigetet.
Gran Canária alakja majdnem kör alakú, felülnézetben – habcsókra hasonlít.
A habcsók csúcsa egy vulkanikus kúp. Belsejében óriási hegyek és védett völgyek váltakoznak, partszakasza kavicsos és homokos, s néhol olyan meredek, olyan megközelíthetetlen, hogy még a halak sem tudnak lepetézni.
Annyira változatos a táj, hogy joggal nevezik mini kontinensnek, hiszen a sivatagtól a magas hegyeken át a zöldellő banánligetekig, festői kikötőktől, a történelmi és kulturális emlékekben gazdag kistelepülésektől a modern szórakozóhelyekig – minden megtalálható ezen a szigeten.
Őslakói a szőke kékszemű, magas termetű guanchok – állítólag már Krisztus előtt 2000 évvel itt éltek. Platon érdekes, utópisztikus feltételezése szerint a vulkáni kitörés által eltemetett földrész, Atlantisz túlélői voltak, s a sziget Atlatntisz maradványa.
























Az írás tulajdonosa: Fullextra.hu
http://www.fullextra.hu

Az írás webcíme:
http://www.fullextra.hu/modules.php?name=News&file=article&sid=2941