2011. ahogy én láttam...
Dátum: Január 01, vasárnap, 10:05:38
Téma: All Fullextra


Nagyon nehéz lenne megfogalmazni, vajon mi is a célja az alkotó kedvnek, és mi késztet embereket arra, hogy írjanak, rajzoljanak, fessenek...stb. " ..


Ma reggel mikor felébredtem, arra gondoltam, hogy összeszedek néhány gondolatot, vajon mivel telt az elmúlt év, mit tudunk felmutatni.
Talán a legfontosabb egy művészeti és irodalmi portál életében, hogy nagyon sok kiválóan magas színvonalú mű született, hogy sok barátság, ismeretség jött létre, hogy a mindennapok monoton stresszéből, kikapcsolódást jelentett a portálon eltöltött idő.
Fejlődtünk is!
Az egyes alkotók munkásságában is érezhető ez a töretlen emelkedés, és a portál életében megvalósult eseményeken végig tekintve is határozottan érezhető a fejlődés.
Sok új taggal bővültünk, akiket itt is szeretnék ismét köszönteni, és remélem, ők is megtalálták köztünk azt a helyet, ahol hosszútávon is közösségünk aktív tagjaivá válnak.

Az események, melyekre nagyon jó lesz visszaemlékezni, fáradtságos munkával születtek, és soha nem jöttek volna létre nélkületek, az alkotók töretlen kitartása nélkül, és a nagyon sok időt és fáradtságot nem kímélő munkát végző azon tagjaink nélkül, akik mindenben a segítségemre siettek.

Elsőként említeném azt, hogy immár hagyománnyá érett a Könyvhéten történő megjelenésünk.
Ennek kivitelezését az újévben, át kell gondolnunk. A könyvek ára sajnos abban a közegben nem versenyképes, és én úgy gondolom, hogy talán nem is a haszonszerzés célja lebeg a szemünk előtt, amikor arról döntünk, hogy ott legyünk.
A ma emberének, sajnos ezer gondja mellett a legkevesebb az a pénze, amit kultúrára költhet, tehát ha azt szeretnénk, hogy megismerjenek minket, áldoznunk kell, és a könyveket olyan árengedménnyel ajánlani, amely megállítja az olvasót.
Amit én vállalni tudok ebben a feladatban, az a reklám, a felhajtás, a helyszíni megjelenés minőségének feltűnő, megállásra késztető volta.

Nagy sikernek könyvelem el, az ugyancsak hagyományos alkotótábort, melyet 2011-ben Letenyén tartottunk. Büszkék lehetünk erre is, hiszen a szórakozáson, az egymás megismerésén kívül, számos érdekes programon találkozhattunk a közönséggel, próbálgathattuk előadói képességeinket, bevonva a helyi embereket a tevékenységünkbe. Eredménnyel hirdettük az Irodalom, a Magyar nyelv fontosságát, a kultúra szeretetére is felhívva a figyelmet.

Az internetes portálok közül talán egyedülálló az a törekvés, és ennek időről-időre történő megvalósítása, hogy rendszeresen, ha lehet havonta, találkozunk egymással személyesen is.
Eddig sok nehézségbe, és nem kevés anyagi áldozatba került a helyszín biztosítása.
Jó hír, hogy ez 2012-re véglegesen megoldódni látszik, egy állandó helyen, egy Fullextra bázissal, ahol a rendszeres találkozók mellett, előadásokat, könyvbemutatókat, tanfolyamokat, kiállításokat is szervezhetünk, bevonva és aktívabb részvételre ösztönözve képzőművész alkotóinkat is.

Év végén sikerült ismét megjelentetnünk a hagyománnyá vált Fulltükör antológiánkat (immár az 5-et), amely talán egyedülálló módon, nem az alkotók saját műveik ajánlásával születnek, hanem az olvasó ajánlásával.
Ez az antológia évről-évre színvonalasabb, tartalmasabb, megjelenésében is méltó hozzátok.
A minden hónapban megrendezett versenyeink győztes művei, automatikusan megjelentetésre kerülnek ebben az antológiában.
Külön köszönöm a szerkesztőknek, hogy nagyon nagy munkával összeállították, külön köszönöm Gothard Ernőnek (Ernestnek) a borító tervezését, és kiemelten külön köszönöm a legnagyobb részt vállaló Máté Lászlónak (winner), hogy a sok művet, óriási munkával igazi könyvvé szerkesztette.

Itt szeretnék szólni az elért eredmények áttekintésének sorában, az egyre nagyobb számban megjelenő Fullextra alkotók könyveiről is, melyek igazán nagyon nagy munka eredményeit tükrözik.
Gratulálok hozzájuk, és szerzőiknek kívánom, hogy töretlen alkotókedvvel járják a megkezdett utat.
Az elmúlt évben is folytattam azt a gyakorlatot, melyben segítségemmel megjelentettem, egy kiváló alkotó, Fullextra tag, első könyvét.
2011-ben Nagy Norbert: Hamuból, lánggal, égbe című verses kötetére esett a választás, melyet szeretettel ajánlok figyelmetekbe.
Az ifjú szerző, nagy tehetséggel és széles látókörrel, egyéni kifejezési móddal büszkélkedhet.
Gratulálok neki, és sok sikert kívánok a tovább haladáshoz.

Nagyon nehéz lenne megfogalmazni, vajon mi is a célja az alkotó kedvnek, és mi késztet embereket arra, hogy írjanak, rajzoljanak, fessenek...stb.
Úgy érzem, hogy egyre többen érezzük szükségét annak, hogy belső világunkat, a gondolatainkat valamilyen alkotásba öntött formában a nyilvánosság elé tárjuk, legyen az irodalom, vagy bármilyen képzőművészeti forma.
Adni és kapni szeretnénk, látszani, láttatni, és látni!
Elsivárosodott, rohanó élet jut a ma élő emberek tömegének, küzdelem a mindennapokért.
A közösség erejét az összetartozás ápolása, egyfajta áldozatvállalás adja. A befektetett energia, olyan talajra hull, mely hatalmas eredményekre lehet képes! Éljetek vele!
Figyeljünk egymásra, tiszteljük meg egymást azzal, hogy szakítunk időt azokra, akik időt és figyelmet fordítanak ránk is.
Olvassátok egymást, és áldozzatok a megjelenő könyvekre, alkotásokra.

A portál internetes felületének átprogramozása, sajnos időigényesebbé vált, mint felmérhettük előre. Összetettsége, sok modulja, jelenleg egy nagyon elavult rendszerrel működik, ennek bővítését - melyre kísérletet tettünk, elég sok idő felemésztésével - el kellett vetnünk, és belátnunk, hogy csak a teljes átírás hoz eredményt. A jelenlegi művek integrálása, migrálása, nem kis feladat. A folyamat zajlik.
Elsőként a beküldő felületek fognak megújulni, melyek már a tesztelési szakban vannak, és remélem hamarosan lehetővé teszik majd, hogy egyszerűen, minden kód és egyéb nehézkes manőver alkalmazása nélkül, mint egy word dokumentumot tudjátok a műveiteket bármikor beküldeni, illusztrációkkal ellátni, szerkeszteni.
Kiegészül a portál egy új lehetőséggel, amely közvetlen beszélgetéseket (chat) tesz lehetővé a jelenlévők között.
Minden modul használata egységessé válik, minden modulban lehet majd hozzászólást és arra választ is írni.
A Fórumok, három vagy négy blokkban fognak a főoldalon megjelenni, (versenyek, játékok, klubélet és egyebek) biztosítva ezzel, hogy a lényeges információk mindig szem előtt, könnyen megtalálhatók és elérhetők legyenek.

Utoljára hagytam egy kis statisztikai áttekintést.

Portálunkon az oldal indítása óta 2003. Október 19. óta 52 543 452 oldal megtekintés történt.
A leglátogatottabb hónap, 2010. december: 1 032 455 megtekintéssel.
A leglátogatottabb nap, 2011. augusztus 7. : 106 117 megtekintéssel.
A leglátogatottabb óra, 2008. szeptember 9. 00:00 - 00:59. : 9849 megtekintéssel.
2011-ben 7 456 023 megtekintéssel tartottuk, sőt kicsit emeltük is a látogatottsági statisztikát.

Az elmúlt év összefoglalását szeretném azzal befejezni, hogy megköszönöm a portált vezető adminisztrátoroknak a nagyon sok időt, és energiát felemésztő munkájukat, remélve, hogy továbbra is számíthatok rájuk, mert nélkülük nem menne.
Szeretném megköszönni mindenkinek a munkáját, aki alkotásaival színesebbé, és érdekessé, tette portálunkat, hogy olvasóink szívesen töltsék nálunk az idejüket.
Utoljára, de nem utolsó sorban szeretném megköszönni az érdeklődést minden kedves olvasónknak, és kívánom, hogy 2012-ben is, megelégedésükre kapcsolódjanak ki, a nálunk tett látogatásaik alkalmával.

Kedves Fullextrások, kívánok mindenkinek nagyon boldog és nagyon sikeres, sok csodálatos alkotást termő boldog jövőt.

Lőrinczi L. Anna
site admin









Az írás tulajdonosa: Fullextra.hu
http://www.fullextra.hu

Az írás webcíme:
http://www.fullextra.hu/modules.php?name=News&file=article&sid=3090