Pénz és suli
Dátum: Szeptember 23, csütörtök, 08:27:48
Téma: Életünk napjaink


Innen üzenném annak az elmeroggyantnak, aki ilyenre alkotta meg a rendszert, hogy ..... - Álljon hát itt egy izgi kis sztori a beíratkozásomról!

A Debreceni egyetem hallgatója vagyok és a harmadévet járnám éppen. Minden évben szokásom elszúrni a beíratkozást, ugyanis a szorgalommal is problémáim vannak, nomeg a krónikus dekoncentráltság mint pszichológiai probléma nem könnyíti meg a dolgomat. Idén igyekeztem a lehető leghamarabb bemenni a suliba, és körbekérdezni, hogy hogyan és mikor kell beíratkoznom.
A vizsgáimon már túl voltam, a Neptunos tantárgyfelvételt nyögve, kínlódva megoldottam. Nos információim szerint szeptember harmincig lehetett volna bejelentkezni, ám egy pénteki napon megleptek az infóval, hogy aznap dél a határidő. Lótás-futás rohamtempó, és negyed tizenkettőe megérkeztem az összes irattal, indexszel, mindennel a Tanulmányi Osztályra. Ott kaptam egy személyre szóló íratkozási lapot amit kitöltöttem, ezután beálltam a kígyózó sorba. Persze délig nem kerültem sorra. Tudni kell, hogy minden TO-n dolgozó ember még a munkaidejében is úgy tesz, mintha egy fillért se kapna, vagy legalábbis sziveségget tenne azzal, hogy a diákok ügyeit intézi.
Rendszeresen megaláznak mindenkit, és ahol csak lehet kibújnak a munka alól. Bár hozzáteszem, hogy mindent megtennének a plusz pénzért. No persze délben az ajtó bezárult és párszáz diáktársammal elgondolkodva kóvályoghattunk haza.
Említettem a plusz pénzt alán. Tudjuk, hogy kétezerötszázat kell fizetnem hetente a késedelmi beíratkozás miatt... no persze nem adhatom le az indexet, amíg ez meg nem történt. Az index késedelmi díj 1200. Szóval háromezerhétszáz forintot kell előkerítenem.
Említettem már a plusz pénzt. Hajdan ez úgy zajlott, hogy bementünk a TO-ra, ahol megneveztek egy összeget, mi kifizettük, ők betették a papírt az időben érkezettek stócába, és semmi számlát vagy ilyesmit nem adva mosolyogva eltették a lét. Talán épp ezért, talán azért, hogy a nettel nem rendelkező hallgatókat végleg eltávolítsák az egyetemről találták ki a gyűjtőszámlát.
Nos én bementem az egyetemre kedden, hogy leadjam a lapokat, és mivel a gyűjtőszámlában ez a jó, utólag fizethessem ki a háromezerhétszázat. Ez tavaly épp így működött. Idén nem. Idén előre kell befizetni a számlára.
Ma csütörtök van. hétezernégyszázat kellene befizetnem, hisz az átutalás nem lesz kész péntekig, így duplázódik a díj. Na most jön a meglepő része a dolgoknak.
Nincs ennyi pénzem. És jövő hétre sem lesz. Ma 23.-a van. Közeledik a hó-vége. Senkinek nincs pénze, ezért nem fogok tudni kölcsönkérni. Gyönyörű, hogy fizetések után kábé 15-20 ezer forint kiperkálása után máris hallgatója lehetek az egyetemnek. Node mivel az a kövi hónapban van ezért nem kapok diákhitelt akkor amikor a többiek, hanem egy hónappal később. Tehát tankönyveim meg pénzem, hogy visszaadjam annak akitől kölcsönkértem, meg ilyesmik kábé december elejére lesznek. Lenyűgöz.
Gondolkoztam a megoldáson. Mehetek drogot árulni, vagy agyonverhetek egy vénasszonyt 7400 forintnyi nyugdíjért... nyerő kilátások.
Innen üzenném annak az elmeroggyantnak, aki ilyenre alkotta meg a rendszert, hogy remélem az ő gyerekeinek mindig jut elég pénz, hogy BMWvel mondjuk költségtérítésesre járjanak!
Konzekvencia: Ne menj egyetemre, ha nincs interneted, vagy dekoncentrált vagy, vagy nem milliomosok az őseid. Puszi a Debreceni egyetemnek innen az út széléről!
PS: Odabent nem zuhog az eső mi?!





Az írás tulajdonosa: Fullextra.hu
http://www.fullextra.hu

Az írás webcíme:
http://www.fullextra.hu/modules.php?name=News&file=article&sid=375