[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 132
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 132


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Beszélgetős: Pénz és suli


Innen üzenném annak az elmeroggyantnak, aki ilyenre alkotta meg a rendszert, hogy ..... - Álljon hát itt egy izgi kis sztori a beíratkozásomról!

A Debreceni egyetem hallgatója vagyok és a harmadévet járnám éppen. Minden évben szokásom elszúrni a beíratkozást, ugyanis a szorgalommal is problémáim vannak, nomeg a krónikus dekoncentráltság mint pszichológiai probléma nem könnyíti meg a dolgomat. Idén igyekeztem a lehető leghamarabb bemenni a suliba, és körbekérdezni, hogy hogyan és mikor kell beíratkoznom.
A vizsgáimon már túl voltam, a Neptunos tantárgyfelvételt nyögve, kínlódva megoldottam. Nos információim szerint szeptember harmincig lehetett volna bejelentkezni, ám egy pénteki napon megleptek az infóval, hogy aznap dél a határidő. Lótás-futás rohamtempó, és negyed tizenkettőe megérkeztem az összes irattal, indexszel, mindennel a Tanulmányi Osztályra. Ott kaptam egy személyre szóló íratkozási lapot amit kitöltöttem, ezután beálltam a kígyózó sorba. Persze délig nem kerültem sorra. Tudni kell, hogy minden TO-n dolgozó ember még a munkaidejében is úgy tesz, mintha egy fillért se kapna, vagy legalábbis sziveségget tenne azzal, hogy a diákok ügyeit intézi.
Rendszeresen megaláznak mindenkit, és ahol csak lehet kibújnak a munka alól. Bár hozzáteszem, hogy mindent megtennének a plusz pénzért. No persze délben az ajtó bezárult és párszáz diáktársammal elgondolkodva kóvályoghattunk haza.
Említettem a plusz pénzt alán. Tudjuk, hogy kétezerötszázat kell fizetnem hetente a késedelmi beíratkozás miatt... no persze nem adhatom le az indexet, amíg ez meg nem történt. Az index késedelmi díj 1200. Szóval háromezerhétszáz forintot kell előkerítenem.
Említettem már a plusz pénzt. Hajdan ez úgy zajlott, hogy bementünk a TO-ra, ahol megneveztek egy összeget, mi kifizettük, ők betették a papírt az időben érkezettek stócába, és semmi számlát vagy ilyesmit nem adva mosolyogva eltették a lét. Talán épp ezért, talán azért, hogy a nettel nem rendelkező hallgatókat végleg eltávolítsák az egyetemről találták ki a gyűjtőszámlát.
Nos én bementem az egyetemre kedden, hogy leadjam a lapokat, és mivel a gyűjtőszámlában ez a jó, utólag fizethessem ki a háromezerhétszázat. Ez tavaly épp így működött. Idén nem. Idén előre kell befizetni a számlára.
Ma csütörtök van. hétezernégyszázat kellene befizetnem, hisz az átutalás nem lesz kész péntekig, így duplázódik a díj. Na most jön a meglepő része a dolgoknak.
Nincs ennyi pénzem. És jövő hétre sem lesz. Ma 23.-a van. Közeledik a hó-vége. Senkinek nincs pénze, ezért nem fogok tudni kölcsönkérni. Gyönyörű, hogy fizetések után kábé 15-20 ezer forint kiperkálása után máris hallgatója lehetek az egyetemnek. Node mivel az a kövi hónapban van ezért nem kapok diákhitelt akkor amikor a többiek, hanem egy hónappal később. Tehát tankönyveim meg pénzem, hogy visszaadjam annak akitől kölcsönkértem, meg ilyesmik kábé december elejére lesznek. Lenyűgöz.
Gondolkoztam a megoldáson. Mehetek drogot árulni, vagy agyonverhetek egy vénasszonyt 7400 forintnyi nyugdíjért... nyerő kilátások.
Innen üzenném annak az elmeroggyantnak, aki ilyenre alkotta meg a rendszert, hogy remélem az ő gyerekeinek mindig jut elég pénz, hogy BMWvel mondjuk költségtérítésesre járjanak!
Konzekvencia: Ne menj egyetemre, ha nincs interneted, vagy dekoncentrált vagy, vagy nem milliomosok az őseid. Puszi a Debreceni egyetemnek innen az út széléről!
PS: Odabent nem zuhog az eső mi?!
Ideje: Szeptember 23, csütörtök, 08:27:48 - Ywerd

 
 Nyomtatható változat Nyomtatható változat  Küldd el levélben! Küldd el levélben!
Vissza Rovathoz

Életünk napjaink

"Pénz és suli" | Belépés/Regisztráció | 12 hozzászólás | Search Discussion
Minden hozzászólás a beküldő tulajdona. Nem feltétlenül értünk egyet velük, és nem vállalhatunk felelősséget a hozzászólások tartalmáért.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj

Re: Pénz és suli (Pontok: 1)
- bla (bla@gportál.hu) Ideje: Szeptember 23, csütörtök, 17:41:58
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Kedves Ywerd!
Lehet, hogy Te már augusztus végén is tudtad, hogy szeptemberben újabb egyetemi évet akarsz kezdeni?



Re: Pénz és suli (Pontok: 1)
- Audrey Ideje: Szeptember 23, csütörtök, 19:40:47
(Adatok | Üzenet küldése)
A rendszer tényleg rossznak tűnik, de nyilván jó okuk volt rá, hogy kitalálták. Talán túl sok volt a hanyag diák, aki nem adta le időben az indexét, vagy év közben akart beiratkozni. Nem árt szankciókat bevezetni a rend fenntartása érdekében. Én is voltam főiskolás, egyetemista, ismerem a dörgést, de azért a diákokat sem kell sajnálni, nekik sem kell a szomszédba menni egy kis rafinériáért. Ha valaki nagyon dekoncentrált, az hogy képes egyáltalán elvégezni az egyetemet?
Vagy ma már nem divat meghúzni senkit???



Re: Pénz és suli (Pontok: 1)
- Halogen (tukkancs@zwallet.com) Ideje: Szeptember 24, péntek, 21:34:22
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Én majdnem így jártam Miskolcon. Mikor januárban megírtam a felvételi kérvényt, csatoltam minden indexmásolatot, még nem gondoltam, hogy szeptemberben derül ki, hogy csak költségtérítésesként vesznek át, és hányadik évfolyamra, mert a T. O. vezetője egyszerűen ráült széles csípőjű hátsújával az anyagomra. Én minden héten hívogattam, ő meg megnyugtatott, hogy rendben lesz minden, csak valamelyik tanszék véleményezi. Aztán amikor a dékánhelyetteshez bementem, nem volt szó semmi tanszéki véleményről, csak a pénzről... Két gyereket nevelek, a nagyobbat éppen bevették az oviba. 100 km-ről járok be, a diákbérlet kb. 6000 Ft. A GYED-et a férjem veszi igénybe, és mivel egy szakos vagyok, és Pesten B szakom is volt, amire itt nincs lehetőség, a 8 félévemet kimerítettem, a tandíjam 85.000 Ft. havonta. KB. 15 kérvényt kellett beadnom, és még így is örülhetek, hogy csak október 20-ig kell befizetnem 27e Ft.-ot. Tankönyvtámogatásra ne is gondoljak, talán jövő félévben átvesznek államilag finanszírozott képzésre....

EZ LEGALÁBB OLYAN RÖHEJES, MINT A TE TÖRTÉNETED, pláne ha hozzáteszem, hogy az egy főre jutó jövedelmünk 22e Ft.

A rendszer olyan, mint a tagjai. A T. O. vezetője meg a tanszékvezetők.... Mi meg mint hallgatók, örüljünk, hogy tanulhatunk, habár nem születtünk a Rózsadombra.



Re: Pénz és suli (Pontok: 1)
- Ywerd Ideje: Szeptember 25, szombat, 10:33:50
(Adatok | Üzenet küldése)
Halogen sztorijáról nagyon bevillant egy beszélgetésem. A TO-sok csak nekem tűnnek úgy, vagy tényleg olyan gonoszok, mint a buszsofőr aki hagyja, hogy rohanjon az öreg néni aztán az orra előtt becsukja az ajtót? Vagy mint az ellenőr, aki a 11 éves kisfiút addig forgatja, míg az sírvafakad? VAjon szakmai ártalom ez a viselkedés? Erre a három szakmára olyan jellemző a semmiség hatalom ocsmány módon kiélése, hogy félelmetes. Jah! Amúgy tegnapelőtt hallottam két ovisról, akiknek az anyukája pár nappal késett valami befizetéssel, így a kölykök egy hónapig nem járhattak oviba, csak a kövi befizetés után. Hát szép! Vissza a pénzere és a sulira. Még mindig nem tudtam összekaparni a pénzt beíratkozni.



Re: Pénz és suli (Pontok: 1)
- Bogika Ideje: Szeptember 27, hétfő, 10:03:31
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Láttam a TV-ben egy megdöbbentő dolgot. Egy hazai felsőoktatási intézményben van egy számítógépes terem, ahová a hallgatók járhatnak. Tavaly bármilyen oldalt le ott lehetett tölteni, naponta 200 látogató volt, sorban álltak. Az idei tanévtől bevezették, hogy mindösszesen a szélessávú interneten 10 féle weboldalt lehet letölteni, ebben nincsenek benne a keresők. Mostanában csak 50 látogató van naponta. A hallgatókkal össze fog ülni a vezetés, hogy megtárgyalja velük, melyek azok az oldalak még, amik a tanulásukhoz feltétlenül szükségesek.



Re: Pénz és suli (Pontok: 1)
- Ywerd Ideje: Szeptember 27, hétfő, 14:10:58
(Adatok | Üzenet küldése)
Amúgy olyan jelentéktelennek tűnik ez az írás így avatar nélkül. Mindegy. én akkor se találtam olyat ami tetszene! :-P



PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.37 Seconds