A kommunizmus áldozataira emlékezzünk!
Dátum: Február 26, szombat, 16:22:52
Téma: Dolgozat


Emlékezz Te is, külföldön élő Testvérem! Lehet, hogy szüleid, nagyszüleid épp azért hagyták el gyönyörű hazánkat, mert itt a "kommunizmust" építettük.


Távol állt az minden utópisztikus állam-elmélettől.

Egyetlen célja a kiváltságosok jobb életét biztosítsa, de ők is áldozatok lettek.

A kommunizmus áldozatainak emléknapján Emlékezzünk ismét, de a mai olvasótábor nagy hányada már nem tudja, mire kell emlékeznünk. Ideírom a korok „némileg” eltérő definícióját a KOMMUNIZMUS címszóról Idegen szavak szótára Szikra, Budapest, 1951 Bakos Ferenc: Idegen szavak és kifejezések kéziszótára, Akadémiai Kiadó, Budapest, 1994.
kommunizmus (lat.) - az a társadalmi rend, amely a proletárforradalom győ-zelme és a proletariátus diktatúrájának megalapítása, valamint a Marx - En-gels - Lenin - Sztálin láng-eszű tanítá-sával felfegyverzett kommunista párt vezetése alatt győzelmesen felépített szocializmus eredményeképpen a ka-pitalizmust felváltja. . . .

kommunizmus lat el. 1. a marxista elmélet szerint a termelési eszközök társadalmi tulajdonán alapuló osztály nélküli gazdasági rendszer, amelynek alapelve: "mindenki képességei sze-rint, mindenkinek szükségletei szerint" 2. ennek elmélete

A fenti ismertetés bal oldala csak a kezdete az egy oldalas magyarázatnak, mert ak-koriban (1950-es években) időt és fáradságot nem kímélve próbálták szüleinkbe, be-lénk plántálni ennek a utópiának az elméletét, gazdaságtanát stb. Kifogyhatatlan volt a vödörből a rózsaszínűfesték, amivel a felhőket pingálták.
Ma már egy szóval összefoglalhatjuk: utópia. Járt utat a járatlanért el ne hagyj!
Persze ez nem észérvekkel, hanem jajjal, könnyekkel, szenvedéssel, hullahegyekkel teli út volt, amit a legsötétebb terrorral, legvéresebb diktatúrával (a proletariátus zász-laját emlegetve) tettünk meg.
Lassan, mire megvénülünk, kibontakozik a kép előttünk: Katyn, a gulágok, málenkíj robotra hurcoltak, az agyonkínzottak (Terror Háza Múzeum) Recsk, Hortobágyra hurcoltak, az üldözöttek, a megalázottak, de a haszonélvezők csak itt – ott bukkan-nak elő.
Most kerül nyilvánosságra a rendszer nélkülözhetetlen elemének, a besúgói hálózat-nak a névsora (Pardon! Annak töredéke, hiszen egy részét idejében – 1989-ben – megsemmisítették. Soha sem fogjuk, (még unokáink sem) ki, kinek, kit súgott be, mi lett a terhelő következmény.
Államosították a gyárakat, üzemeket, elűzték a hozzáértő vezetőket, mondván: ők a kizsákmányolók. A mezőgazdasági nagybirtokokat felosztották a kisbirtokos és nincs-telen cselédek között, hogy néhány év múlva betereljék őket a közösbe, a kolhozba (TSz-be)
Lefejezték a Katolikus Egyházat, koncepciós perben elítélték Mindszenty József her-cegprímást és jó néhány közeli munkatársát, betiltották a hittan tanítást az iskolák-ban, az osztályteremben a tábla fölé, a feszületek helyére a bálványok, de főleg Sztálin és Rákosi képek kerültek.
Ha belegondolsz, kedves olvasó, mi is valamilyen formában áldozatai vagyunk a kommunizmusnak nevezett korszaknak, és még az unokáink is nyögni fogják azt a hátrányt, amivel elmaradtunk a fejlett NYUGAT-tól.
Álljon itt végezetül Márai Sándornak egy találó gondolata:
"A KOMMUNIZMUS MEGBUKOTT, MINDENFÉLE ÉRTELEMBEN, DE A KOMMUNISTÁKTÓL NEHÉZ LESZ MEGSZABADULNI, MERT SENKI SEM OLYAN KONOK ÉS VESZEDELMES, MINT EGY BUKOTT ESZME HASZONÉLVEZŐJE, AKI MÁR NEM AZ ESZMÉT VÉDI, HANEM A MEZÍTELEN ÉLETÉT ÉS A ZSÁKMÁNYT."






Az írás tulajdonosa: Fullextra.hu
http://www.fullextra.hu

Az írás webcíme:
http://www.fullextra.hu/modules.php?name=News&file=article&sid=778