[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 344
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 344


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Gondolkodó: A kommunizmus áldozataira emlékezzünk!


Emlékezz Te is, külföldön élő Testvérem! Lehet, hogy szüleid, nagyszüleid épp azért hagyták el gyönyörű hazánkat, mert itt a "kommunizmust" építettük.


Távol állt az minden utópisztikus állam-elmélettől.

Egyetlen célja a kiváltságosok jobb életét biztosítsa, de ők is áldozatok lettek.

A kommunizmus áldozatainak emléknapján Emlékezzünk ismét, de a mai olvasótábor nagy hányada már nem tudja, mire kell emlékeznünk. Ideírom a korok „némileg” eltérő definícióját a KOMMUNIZMUS címszóról Idegen szavak szótára Szikra, Budapest, 1951 Bakos Ferenc: Idegen szavak és kifejezések kéziszótára, Akadémiai Kiadó, Budapest, 1994.
kommunizmus (lat.) - az a társadalmi rend, amely a proletárforradalom győ-zelme és a proletariátus diktatúrájának megalapítása, valamint a Marx - En-gels - Lenin - Sztálin láng-eszű tanítá-sával felfegyverzett kommunista párt vezetése alatt győzelmesen felépített szocializmus eredményeképpen a ka-pitalizmust felváltja. . . .

kommunizmus lat el. 1. a marxista elmélet szerint a termelési eszközök társadalmi tulajdonán alapuló osztály nélküli gazdasági rendszer, amelynek alapelve: "mindenki képességei sze-rint, mindenkinek szükségletei szerint" 2. ennek elmélete

A fenti ismertetés bal oldala csak a kezdete az egy oldalas magyarázatnak, mert ak-koriban (1950-es években) időt és fáradságot nem kímélve próbálták szüleinkbe, be-lénk plántálni ennek a utópiának az elméletét, gazdaságtanát stb. Kifogyhatatlan volt a vödörből a rózsaszínűfesték, amivel a felhőket pingálták.
Ma már egy szóval összefoglalhatjuk: utópia. Járt utat a járatlanért el ne hagyj!
Persze ez nem észérvekkel, hanem jajjal, könnyekkel, szenvedéssel, hullahegyekkel teli út volt, amit a legsötétebb terrorral, legvéresebb diktatúrával (a proletariátus zász-laját emlegetve) tettünk meg.
Lassan, mire megvénülünk, kibontakozik a kép előttünk: Katyn, a gulágok, málenkíj robotra hurcoltak, az agyonkínzottak (Terror Háza Múzeum) Recsk, Hortobágyra hurcoltak, az üldözöttek, a megalázottak, de a haszonélvezők csak itt – ott bukkan-nak elő.
Most kerül nyilvánosságra a rendszer nélkülözhetetlen elemének, a besúgói hálózat-nak a névsora (Pardon! Annak töredéke, hiszen egy részét idejében – 1989-ben – megsemmisítették. Soha sem fogjuk, (még unokáink sem) ki, kinek, kit súgott be, mi lett a terhelő következmény.
Államosították a gyárakat, üzemeket, elűzték a hozzáértő vezetőket, mondván: ők a kizsákmányolók. A mezőgazdasági nagybirtokokat felosztották a kisbirtokos és nincs-telen cselédek között, hogy néhány év múlva betereljék őket a közösbe, a kolhozba (TSz-be)
Lefejezték a Katolikus Egyházat, koncepciós perben elítélték Mindszenty József her-cegprímást és jó néhány közeli munkatársát, betiltották a hittan tanítást az iskolák-ban, az osztályteremben a tábla fölé, a feszületek helyére a bálványok, de főleg Sztálin és Rákosi képek kerültek.
Ha belegondolsz, kedves olvasó, mi is valamilyen formában áldozatai vagyunk a kommunizmusnak nevezett korszaknak, és még az unokáink is nyögni fogják azt a hátrányt, amivel elmaradtunk a fejlett NYUGAT-tól.
Álljon itt végezetül Márai Sándornak egy találó gondolata:
"A KOMMUNIZMUS MEGBUKOTT, MINDENFÉLE ÉRTELEMBEN, DE A KOMMUNISTÁKTÓL NEHÉZ LESZ MEGSZABADULNI, MERT SENKI SEM OLYAN KONOK ÉS VESZEDELMES, MINT EGY BUKOTT ESZME HASZONÉLVEZŐJE, AKI MÁR NEM AZ ESZMÉT VÉDI, HANEM A MEZÍTELEN ÉLETÉT ÉS A ZSÁKMÁNYT."
Ideje: Február 26, szombat, 16:22:52 - csuszem

 
 Nyomtatható változat Nyomtatható változat  Küldd el levélben! Küldd el levélben!
Vissza Rovathoz

Dolgozat

"A kommunizmus áldozataira emlékezzünk!" | Belépés/Regisztráció | 1 hozzászólás | Search Discussion
Minden hozzászólás a beküldő tulajdona. Nem feltétlenül értünk egyet velük, és nem vállalhatunk felelősséget a hozzászólások tartalmáért.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj

Re: A kommunizmus áldozataira emlékezzünk! (Pontok: 1)
- Audrey Ideje: Február 26, szombat, 19:40:23
(Adatok | Üzenet küldése)
Én úgy gondolom, maga az elmélet, amit Marx kidolgozott, nem volt rossz, sőt nagyon is humánus megoldásnak tűnt az emberiség örök problémáira. Csakhogy egy dologgal Marx nem számolt. Az emberi egoizmussal, ami miatt egy igazságos társadalmi rend a gyakorlatban nem működhetett.
Sajnos az önzés az oka minden rossznak, ami a Földön mindig is volt. A hatalom vágya, a kapzsiság, ami miatt semmilyen ár sem túl drága. Mi az ára annak, hogy a Föld népességének egy tizede pazarló jómódban él? Hogy a harmadik világ országaiban milliók halnak éhen, illetve háborúk, vagy gyógyítható betegségek következtében. Gondoljunk erre minden falat kenyér lenyelésekor.



PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.40 Seconds