Mobiltelefon
Dátum: április 22, péntek, 12:49:12
Téma: Életünk napjaink


Nyugati lapokban a mobiltelefon egészségkárosító hatásáról olvashatunk.


Szokássá vált kis hazánkban, hogy mindenben Nyugatról veszünk példát.
Jó lenne, ha elsősorban a megszívlelendő nyugati példákra figyelnénk.
Itt van például a gyerekek mobilhasználata!

A londoni The Guardianban nemrég cikk jelent meg e tárgyban. A cikk többek között W.Stuart angol tudós vizsgálataira hivatkozik. William Stuart, ismert angol tudós arra figyelmeztet, hogy már csak óvatosság miatt sem kellene megengedni, hogy gyerekek is használják a mobilt, mivel az ő részükre nem teljesen veszélytelen annak ellenére, hogy az utóbbi időben elvégzett számtalan ilyen irányú kutatás nem bizonyította egyértelműen, hogy milyen módon ártalmas az egészségre az elektromágneses sugárzás. Hiába nincs meg a pontos oka a mobiltelefon használat következményeinek, fennáll a lehetősége, hogy a mikrohullámú sugárzás, melyet a készülék bocsát ki, rákot okozhat, negatívan befolyásolja a vérnyomást és problémát okozhat az emlékezőképességben is.

Amennyiben ténylegesen ártalmas az egészségre, akkor a gyerekekre hatványozottan veszélyes, mert agyvelőjük fejlődési szakaszban van. Emiatt a nyolc évnél fiatalabbaknak egyáltalán nem tanácsos mobiltelefont használni, nyolc és tizennégy év között csak akkor, ha múlhatatlanul szükséges. A tudós tanácsa a szülőknek:" ha van tinédzser gyerekük, és azt látják, hogy biztonsága miatt van szükség rá, akkor ez személyes ok a mobil használatára, de nincs semmi indok arra, hogy három és nyolc éves kor között is lehetőséget adjanak gyermekeiknek a mobilozásra. "
Stuart professzor hivatkozik svéd egyetem 750 főre terjedő vizsgálatára mely tíz év mobilhasználat után bizonyítottnak látja, hogy megnégyszereződött a fül és az agyvelő közötti idegeken egy ritka idegi rákfajta kifejlődése.

Hollandiában, 2003-ban folyt vizsgálat kimutatta az agyra kifejtett káros hatást, németországi vizsgálatok is figyelmeztetnek a rákbetegség gyakoribb megjelenésére.

A angol Oktatási Minisztérium körlevelet bocsátott ki minden iskola számára, amelyben felhívják az osztályfőnököket arra, hogy tanácsoljak a tanulóiknak, hogy 16 éves kor alatt csak igen indokolt esetben használják a mobilt.
Az iskoláknak küldött körlevél ugyan nem tartalmazza tényszerűen, hogy milyen módon karosítja a sugárzás a kisgyereket, de leírja, hogy befolyásolja az agyi és idegi működést, mivel a gyermeki test sokkal jobban nyeli el a sugárzás energiáját, mivel a gyerekek koponyájának falvastagsága vékonyabb és kisebb, a lágy szövetek jobb elektromos vezetők mint a felnőtteké. A körirat elismeri, hogy némely esetben szükséges lehet a mobilhasználat. Tanácsoljak, hogy a pedagógusok magyarázzák meg, hogy a vezetékes telefon használata veszélytelen, ha mégis mobiloznak, az mennél rövidebb ideig tartson, a mobilt minél távolabb tartsak a fejüktől, és olyan készüléket vásároljanak, amely alacsonyabb frekvencián sugároz.

A brit megfigyelések alapján azt feltételezik, hogy a mobiltelefon sugárzása kiválthatja az emberi szervezet védekező mechanizmusának gyengülését. A Bristol-i egyetem kutatása kimutatta, hogy a mobiltelfon által sugárzott elektromos hullámok megnövelik az agy elektromos impulzusait. A sugárzás a bőrre is hatással van, mivel az adás megindulásakor egy u.n. ütést mér a bőrre, abban a proteinek nem tudnak aktivizálódni, és a bőr sejtjei hamarabb tönkremennek.
Állatkísérletekkel bizonyították, hogy a mobilsugárzás olyan molekulák létrejöttet eredményezte, amelyek az Alzheimer es a Parkinson kór, valamint egyes rákos daganatok létrejöttekor keletkeznek.

A brit Andrew Chadwick arra figyelmeztet, hogy a gyakori SMS írás az ismert TMI ( Text Message Injury) betegséget idézheti elő. Ez különösen a gyerekek ujjait karosítja. Akik sokat SMS-eznek: az ujjaik alig mozognak, a mozgás korlátoltsága nem biztosítja a kellő véráramlást, ami ahhoz hasonlít, mint amikor egy motor nem kap elég kenőanyagot.

A British Medical Association jelentette meg kiadványában, hogy a gyakori üzenetírás hasnyálmirigy rákot is okozhat. Ez azért állhat elő, mert a telefont a hasnyálmirigy előtt; annak magasságában tartják, és az üzenet küldésekor a hasnyálmirigy nagy mennyiségű elektromágneses sugárzást kap.

Mindez még nem teljesen bizonyított, mert a mobiltelefon megjelenése óta még nem telt el elég idő.
Mint az angol lap írja kb. 2020-ra várható csak , hogy egyértelműen tiszta képet kapjunk róla.

Az eddigi vizsgálatok hátasára, az a kereskedelmi társaság, mely elsősorban a 4 és 8 éves kor közötti gyerekek részére fejlesztette ki a mobiltelefonokat, beszűntette ezirányú tevékenységét.





Az írás tulajdonosa: Fullextra.hu
http://www.fullextra.hu

Az írás webcíme:
http://www.fullextra.hu/modules.php?name=News&file=article&sid=899