[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 184
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 184


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Mobiltelefon


Nyugati lapokban a mobiltelefon egészségkárosító hatásáról olvashatunk.


Szokássá vált kis hazánkban, hogy mindenben Nyugatról veszünk példát.
Jó lenne, ha elsősorban a megszívlelendő nyugati példákra figyelnénk.
Itt van például a gyerekek mobilhasználata!

A londoni The Guardianban nemrég cikk jelent meg e tárgyban. A cikk többek között W.Stuart angol tudós vizsgálataira hivatkozik. William Stuart, ismert angol tudós arra figyelmeztet, hogy már csak óvatosság miatt sem kellene megengedni, hogy gyerekek is használják a mobilt, mivel az ő részükre nem teljesen veszélytelen annak ellenére, hogy az utóbbi időben elvégzett számtalan ilyen irányú kutatás nem bizonyította egyértelműen, hogy milyen módon ártalmas az egészségre az elektromágneses sugárzás. Hiába nincs meg a pontos oka a mobiltelefon használat következményeinek, fennáll a lehetősége, hogy a mikrohullámú sugárzás, melyet a készülék bocsát ki, rákot okozhat, negatívan befolyásolja a vérnyomást és problémát okozhat az emlékezőképességben is.

Amennyiben ténylegesen ártalmas az egészségre, akkor a gyerekekre hatványozottan veszélyes, mert agyvelőjük fejlődési szakaszban van. Emiatt a nyolc évnél fiatalabbaknak egyáltalán nem tanácsos mobiltelefont használni, nyolc és tizennégy év között csak akkor, ha múlhatatlanul szükséges. A tudós tanácsa a szülőknek:" ha van tinédzser gyerekük, és azt látják, hogy biztonsága miatt van szükség rá, akkor ez személyes ok a mobil használatára, de nincs semmi indok arra, hogy három és nyolc éves kor között is lehetőséget adjanak gyermekeiknek a mobilozásra. "
Stuart professzor hivatkozik svéd egyetem 750 főre terjedő vizsgálatára mely tíz év mobilhasználat után bizonyítottnak látja, hogy megnégyszereződött a fül és az agyvelő közötti idegeken egy ritka idegi rákfajta kifejlődése.

Hollandiában, 2003-ban folyt vizsgálat kimutatta az agyra kifejtett káros hatást, németországi vizsgálatok is figyelmeztetnek a rákbetegség gyakoribb megjelenésére.

A angol Oktatási Minisztérium körlevelet bocsátott ki minden iskola számára, amelyben felhívják az osztályfőnököket arra, hogy tanácsoljak a tanulóiknak, hogy 16 éves kor alatt csak igen indokolt esetben használják a mobilt.
Az iskoláknak küldött körlevél ugyan nem tartalmazza tényszerűen, hogy milyen módon karosítja a sugárzás a kisgyereket, de leírja, hogy befolyásolja az agyi és idegi működést, mivel a gyermeki test sokkal jobban nyeli el a sugárzás energiáját, mivel a gyerekek koponyájának falvastagsága vékonyabb és kisebb, a lágy szövetek jobb elektromos vezetők mint a felnőtteké. A körirat elismeri, hogy némely esetben szükséges lehet a mobilhasználat. Tanácsoljak, hogy a pedagógusok magyarázzák meg, hogy a vezetékes telefon használata veszélytelen, ha mégis mobiloznak, az mennél rövidebb ideig tartson, a mobilt minél távolabb tartsak a fejüktől, és olyan készüléket vásároljanak, amely alacsonyabb frekvencián sugároz.

A brit megfigyelések alapján azt feltételezik, hogy a mobiltelefon sugárzása kiválthatja az emberi szervezet védekező mechanizmusának gyengülését. A Bristol-i egyetem kutatása kimutatta, hogy a mobiltelfon által sugárzott elektromos hullámok megnövelik az agy elektromos impulzusait. A sugárzás a bőrre is hatással van, mivel az adás megindulásakor egy u.n. ütést mér a bőrre, abban a proteinek nem tudnak aktivizálódni, és a bőr sejtjei hamarabb tönkremennek.
Állatkísérletekkel bizonyították, hogy a mobilsugárzás olyan molekulák létrejöttet eredményezte, amelyek az Alzheimer es a Parkinson kór, valamint egyes rákos daganatok létrejöttekor keletkeznek.

A brit Andrew Chadwick arra figyelmeztet, hogy a gyakori SMS írás az ismert TMI ( Text Message Injury) betegséget idézheti elő. Ez különösen a gyerekek ujjait karosítja. Akik sokat SMS-eznek: az ujjaik alig mozognak, a mozgás korlátoltsága nem biztosítja a kellő véráramlást, ami ahhoz hasonlít, mint amikor egy motor nem kap elég kenőanyagot.

A British Medical Association jelentette meg kiadványában, hogy a gyakori üzenetírás hasnyálmirigy rákot is okozhat. Ez azért állhat elő, mert a telefont a hasnyálmirigy előtt; annak magasságában tartják, és az üzenet küldésekor a hasnyálmirigy nagy mennyiségű elektromágneses sugárzást kap.

Mindez még nem teljesen bizonyított, mert a mobiltelefon megjelenése óta még nem telt el elég idő.
Mint az angol lap írja kb. 2020-ra várható csak , hogy egyértelműen tiszta képet kapjunk róla.

Az eddigi vizsgálatok hátasára, az a kereskedelmi társaság, mely elsősorban a 4 és 8 éves kor közötti gyerekek részére fejlesztette ki a mobiltelefonokat, beszűntette ezirányú tevékenységét.
Ideje: április 22, péntek, 12:49:12 - Boki

 
 Nyomtatható változat Nyomtatható változat  Küldd el levélben! Küldd el levélben!
Vissza Rovathoz

Életünk napjaink

"Mobiltelefon" | Belépés/Regisztráció | 6 hozzászólás | Search Discussion
Minden hozzászólás a beküldő tulajdona. Nem feltétlenül értünk egyet velük, és nem vállalhatunk felelősséget a hozzászólások tartalmáért.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj

Re: Mobiltelefon (Pontok: 1)
- Myra Ideje: április 22, péntek, 17:05:22
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Értékelem cikkedet, aktuális a téma.

Sajnos konkrét tények hiányában nem tudjuk biztosan (mint ahogy te is írtad), hogy van-e káros hatása a mobilnak, mindenesetre ha van, akkor a világon rengeteg ember károsultja lesz.

Nem is arra szeretnék kitérni, hogy kinek ártalmas, kinek nem, s mennyire, hanem ha már szóbakerült a "veszély" (?), akkor beszéljünk a dolog másik oldaláról is, a védelemről.
Nem célom senkinek reklámot csinálni, de a piacon léteznek olyan termékek, amik használatával kivédhető a sugárzás káros hatása.
Egyet emelnék ki közülük, a legismertebbet. Ez egy válogatott kerámiából gyártott termék, ami elnyeli a speciális elektromágneses hullámokat. A mobiltelefon antennájára vagy az elé kell helyezni.

Aki nagyon tart a káros hatásoktól, az vagy ne használjon mobilt vagy szerezzen be saját lelki békéje miatt egy "védelmi eszközt".

Egyébiránt ha az sms-írásnak annyira negatív hatása lenne, mint amennyire a cikkedben olvastam (de ezt nem negatív minősítésnek szánom, csupán véleményemet közlöm), akkor lehet én már nem élnék :) Volt az életemben egy olyan - nem is rövid - időszak, amikor hónapokon keresztül lehetőségem volt ingyen sms küldésére. Ki is használtam, rendesen. Nem volt ritka a napi 300 elküldött üzenet sem. Ha ezt beszorzod több mint két évvel...szóval már lehet nem is kellene élnem...? De természetesen, nem akartam viccet csinálni e komoly s fontos témából, hiszen mindenkinek fontos a saját és környezete egészsége.
Üdvözlettel: Myra



Re: Mobiltelefon (Pontok: 1)
- csingi Ideje: április 23, szombat, 08:54:36
(Adatok | Üzenet küldése)
Magam is hallottam erről, és az a véleményem, hogy mint minden emberi találmánynak megvan a jó és rossz oldala. A rossz oldal többnyire mindig a mértéktelenséggel párosul. Jelen esetben arra gondolok, hogy akinek állandóan ez a sugárzás éri a testét, ne csodálkozzon. Vannak más kommunikációs csatornák is, és az emberi kapcsolatokat pedig jobb, ha nem mobiltelefonon bonyolítják. A gyerekekkel kapcsolatban pedig, ha egy szülő nem érzi természetesnek, hogy a gyereke legalább a fejlődés szakaszában egészségesen éljen, akkor jó, ha kívülről igyekeznek korlátozni a károkat. (pl. itt ez a bizonyos ker.társaság)



Re: Mobiltelefon (Pontok: 1)
- Bogika Ideje: április 23, szombat, 15:10:14
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Nekem is van mobilom, de nagyon ritkán viszem magammal. Inkább itthon tartom. Azt hiszem, az embernek nem szükséges a nap 24 órájában elérhetőnek lennie.



PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.43 Seconds