Mi kell a tiniknek?
Dátum: Június 12, vasárnap, 09:23:15
Téma: Életünk napjaink


Mi is kell a mai tinédzsereknek? Először is az, hogy senki ne hívja őket se tiniknek, se kamaszoknak. Másodszor, hogy azért, mert még nem felnőttek, embernek nézzék őket.


Sok ember gondolja azt, hogy nekünk még nincsenek konkrét érzelmeink, nem vagyunk elég értelmesek ahhoz, hogy megértsük a világot. Pedig ők is voltak ennyi idősek, ők is átélték ezt, de valahogy senki sem hajlandó beismerni, hogy pontosan tudja, mit érzünk, mit gondolunk a helyzetünkről. Miért?

Talán van bennük egy félelem, hogy akkor megint "kamaszok" lesznek. Hány ember van pedig, aki nem bánná, ha megint fiatal, ha megint vidám, szabadéletű, és nyílt tizenéves lehetne.

De a tizenévesek is tudják, hogy nem olyan egyszerű ez. Igényeljük a szeretetet, hogy figyeljenek ránk, ugyanakkor hagyjanak békén minket. Kell, hogy valakivel együtt nevethessünk, sírhassunk, hogy legyenek közös dolgaink. Sok-sok barát is kell.
Ilyenkor kezd kifejlődni az igény egy társra (aki nem mellékesen ellenkező nemű). És szomjazunk arra, hogy kifejezhessük érzelmeinket az emberekkel, a világgal, a történésekkel kapcsolatban. Ha kérdezünk, elvárjuk a tiszta és világos választ. Főképp a miértekre.

Gyakran ér minket lehurrogás, ha valamilyen politikai vagy gazdasági problémáról alkotunk véleményt. Hogy mi még nem tudhatjuk, hogy nem is éltünk mi még akkor, amikor ez a probléma kialakult. Ők már éltek, mikor a mi problémánk kialakult. Ők miért nem tudják a megoldást arra, hogy ne felnőttelkel való nyílt csatározás legyen ez a néhány év, amíg felnövünk?
Vagy ennek a néhány évnek így kell telnie, hogy normális, egészséges lelkületű ember legyen belőlünk?





Az írás tulajdonosa: Fullextra.hu
http://www.fullextra.hu

Az írás webcíme:
http://www.fullextra.hu/modules.php?name=News&file=article&sid=977