[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 131
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 131


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: Amatőr Irodalmárok Klubja!


Amatőr Irodalmárok Klubja!
[ Amatőr Irodalmárok főoldala. | Regisztrálj! ]

Csatlakozz te is közénk! A tagjainknak lehetősége van saját írásaikat publikálni, és a többiekéhez hozzászólni.

A palóc kocsmáros és a rabló
Ideje:: 08-22-2005 @ 09:59 am

A palóc kocsmáros és a rabló – palóc mese
folytatás

A pap megrémült ezen a gyors változáson. Alaposan megijedt de hamarosan magáhoztért és mint egy pap nemhagyhatta cserben a kocsmárost akivel különben jó barátok is voltak. Hallgatni pedig pláne neki mint papnak nemlehetett, gyávaság és kudarc lenne a Pali bácsi szemében ezért merészséget játszva de gyengéden rászólt a rablóra.

- Tedd el azt fegyvert mielött megsértesz vele valakit?
A rabló erre pap felé irányitotta a fegyverét és rápírított. Már nemgondolt arra hogy a pappal áll szemben és a pap is érezte hogy most leértékelték.
- Te meg fogd be a szád! Mi közöd hozzá ha a Pali bácsi nekem adja a pénzt ami a fiókban van. Te magad mondtad hogy nem jut a pokolba ezért a kis összegért. Neked ezt tudnod kellene.

Persze a pap nemtudta akkor hogy azt a pénzt már eligérte a Pali bácsi – az elígért pénzt már nem birtokolhatta egy palóc szokás szerint - azért a sörért amit megrendelt és már az útban is volt hozzá. Hát hogyan érveljen most, teljesen zavarba került.

- De ha a Pali bácsi azt hiszi - próbálkozott a pap - hogy a pokolba kerül ha neked adja a pénzt akkor mégis.... De itt már elhallgatott mert érezte hogy... itt sántítani kezd valami. Aki hiszi hogy a pokolba kerül akkor mi lesz azzal a valóságban? - erre még ö sen gondolt ezelött, pedig pap volt már tiz éve. De a rablóba mégis szegett ütött a gondolat. lyen hülyeséget még ö sem hallott, vagy nem hülyeség ez?
Hát itt mindenki buta ezen a palócföldön gondolta a rabló Rudi. Ezen igazán nehéz most kigazodni. A Pali bácsi azért is a pokolba kerülhet mert úgy hiszi. Szegény ember, vagy csak buta? Ez hát hogy lehet, csupán a hite vinné oda? De hát igy megis volna oka hogy neadja nekem azt pénzt gondolta a rabló. De hát nekem is van azért okom, én meg nemhiszem hogy a pokolba kerülök, mert elkellne a pénz otthon a rajkókra. A rabló megint elmélyedt ezekben a gondolatokban és - maga sem tudott róla - visszatette a fegyverét. Mindég ez szokott történni vele, hamar megfeledkezett a dolgairól amit csinált, amikor mélyen a gondolatokba esett. Ez megtörtént nála az egyik pillanaból a másikba mint mindég ezelött. Egy különös betegsége volt talán.
De emiatt még jobban féltek a pap meg a Pali bácsi mert nagyon robbanékonynak mutatkozott a rabló és ki tudja hogy nem-e beteg és az ilyen ki tudja? , ezért csak ültek megdermetten figyelve hogy mi is történik most majd.
A Pap is nagyon elmélyedt a gondolataiba mert erröl nem papolt a templomban. Hogy ilyen esetben mi a helyzet de arról papolt – arra jól emlékezett - hogy a hitnek nagy az ereje. A fegyver szemébe nézni is egy uj élmény volt a számra. Ilyen még nemtörtént vele: Miért tette ezt a rabló? Hiszen nemakartam becsapni öt. Vagy mégis... A rabló talán azt hitte hogy félrevezettem?. Mi lesz majd ebböl, ha a rabló észreveszi hogy félrevezettem öt. A hit ugyanis fontos de mi történik majd a valóságban ha hisszük hogy a pokolba kerülünk. - Jaj nekünk most! Gondolatban imádkozni kezdett. "Istenem segíts ki ebböl a slamasztikából!!!..."

folytatás következik

mvh
acsai


Utoljára változtatva 08-22-2005 @ 09:59 am


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Irodalmár profil
Irodalmár profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: Anna1955
(Ideje: 08-23-2005 @ 08:02 pm)

Comment: Érdekes...:))) Várom a folytatást..:)))


Irodalom ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.27 Seconds